Hoe lang achtereen cutten?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe lang achtereen cutten?

Hello peeps,

Ik heb er ergens een keer over gelezen, alleen kan het niet meer terug vinden. Heb namelijk een vraag: Hoe lang achtereen kun je blijven cutten? Ik ben namelijk al enige tijd aan het cutten, alleen het gaat tergend langzaam.
    Mijn vetpercentage zit nu zo rond de 21%, dus bulken wil ik niet. Ik kan mij voorstellen dat mijn lichaam na een bepaalde periode gewent gaat raken om zo'n 500 kcal onder de behoefte te krijgen en dat als 'basis' gaat zien.

Wie heeft er een antwoord voor mij? Als het beter is om na een bepaalde tijd te stoppen met cutten hoe lang moet ik dan weer op behoefte eten om weer eeen nieuwe cut-periode in te gaan?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Grtz

Wat is je voedingsschema? Hoelang is enige tijd? Maak je gebruik van refeeddagen of junkdagen?

Comment

Goede vragen Patricia.

@ Topic
      Ga anders even twee weken op onderhoud zitten en daarna weer verder met cutten.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

of ga nog iets meer onder je onderhoud zitten

Comment

cardio en meer herharlingen maken
          en je kan cutten tot de gewenste resultaat
          Chaka Chaka Boy

Comment

Originally posted by tommyzz View Post
            cardio en meer herharlingen maken
            en je kan cutten tot de gewenste resultaat
            Dacht het niet. Op den duur vertraagd het metabolisme en/of ga je meer spiermassa verbranden dan vetmassa.

Cutten doe je net zo lang als je bulk periode. Dit is meestal 12-16 weken en daarna moet je gewoon weer een tijd op onderhoud of er boven zitten. Je kan cutten met carb/kcal cyclen waardoor je veel minder snel een re-feed nodig hebt om het metabolisme op gang te houden. Als je elke dag zelfde kcal's eet dan heb je wel een re-feed nodig.

Cardio doe je niet meteen vanaf het begin, maar na een week of 3-4. Beetje nutteloos om al het zware geschut vanaf dag 1 al meteen in te zetten.
            Last edited by Falstyr; 13-01-2009, 20:43.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
              Dacht het niet. Op den duur vertraagd het metabolisme en/of ga je meer spiermassa verbranden dan vetmassa.

Cutten doe je net zo lang als je bulk periode. Dit is meestal 12-16 weken en daarna moet je gewoon weer een tijd op onderhoud of er boven zitten. Je kan cutten met carb/kcal cyclen waardoor je veel minder snel een re-feed nodig hebt om het metabolisme op gang te houden. Als je elke dag zelfde kcal's eet dan heb je wel een re-feed nodig.

Cardio doe je niet meteen vanaf het begin, maar na een week of 3-4. Beetje nutteloos om al het zware geschut vanaf dag 1 al meteen in te zetten.
              je kan 2 a 3 maanden wel cutten
              en je verliest altijd wat spiermassa.
              alleen ben het niet eens met
              dat je de cut even lang doet als de bulk
              Chaka Chaka Boy

Comment

Als je sneller cut verlies je te veel spiermassa. Is zonde. Dus bulk/cut periode is praktisch gelijk aan elkaar.

Comment

Allen bedankt voor de reactie. Ik had niet verwacht dat een cut periode toch nog 3 a 4 maanden mag duren voordat je lichaam gaat wennen aan de hoeveelheid eten die het binnen krijgt.
                  Ik ga er cardio bij gooien om meer resultaat te krijgen, ik moet me nog even inlezen over hiit want dat lijkt me wel wat. Lange tijd op een cardio apparaat ga ik me namelijk nogal snel vervelen.

Comment

Je gebruikt in die periode wel nog Re-feed dagen en dat soort dingen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X