Afvallen dmv brooddieet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Nou at een toeval, zat stukje te lezen over transvetten en meervoudig onverzadigd kom ik dit tegen;

Het Broodwisseldieet
    Bij het Broodwisseldieet wordt een dag met alleen maar brood afgewisseld met een dag normaal en gezond eten. Op de ‘brooddagen’ is het de bedoeling alleen brood te eten, dus zonder beleg en boter. Aanbevolen wordt er elke dag minimaal twee liter vocht bij te drinken, maar alleen in de vorm van dranken die niet of nauwelijks calorieën leveren, zoals water, koffie en thee zonder melk en suiker en heldere bouillon. Op de andere dagen kan ‘normaal’ worden gegeten, waarbij in elk geval moet worden gezorgd voor voldoende groente en fruit, zuivel en brood en een beperkt gebruik van snacks, snoep, frisdranken en alcohol.

Het Broodwisseldieet zou geschikt zijn om snel een aantal kilo’s kwijt te raken. Uit onderzoek blijkt dat het dieet in zes weken tijd drie tot vijf kilo gewichtsverlies oplevert. De terugval na circa vijf maanden bleek vergelijkbaar met die bij andere diëten.

Uit onderzoek blijkt dat het dieet voldoende B-vitamines en ijzer levert. De hoeveelheid calcium en vitamine A is minder dan tweederde van wat wordt aanbevolen. Aangezien het lichaam grote voorraden van deze voedingsstoffen heeft, zijn hier op korte termijn geen problemen door te verwachten.

Omdat niet uitgesloten kan worden dat het dieet op de langere termijn te weinig voedingsstoffen levert, is het beter het niet langer dan zes weken te volgen. Verder is het belangrijk dat er op de dag dat gewoon gegeten kan worden, gezond wordt gegeten volgens de Schijf van Vijf, zonder veel extra’s.
    The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Ach jee..de topicstarter voelt zich beledigd omdat ik zeg dat ie zich niet heeft ingelezen in de stickies voordat ie dit topic (wat nutteloos is) aanmaakte.
      Bij deze dus mijn excuses als U zich beledigd voelt.
      Maar je moet dit "dieet" wegflikkeren en als de GVD de stickies gaan lezen.

NB: Ik kuur niet en zal nooit kuren.
      Geniet, en drink met maten!

Comment

.......

Comment

Originally posted by Juanita La Loca View Post
          En nu gaan we even beleefd antwoorden hé...

Ik vrees dat bovenstaande personen gelijk hebben hoor.
          Het is bewezen dat vitaminenpreparaten niet werken, ze kunnen helemaal niet vervangen wat je lichaam vraagt en nodig heeft.
          Ik zeg altijd: Gezond boeren verstand gebruiken! Hihi!
          Zou niet het "gezonde boeren verstand gebruiken"...zo snugger zijn boeren nu ook weer niet. Daardoor komen de meesten in de problemen, en daardoor krijgen niet werkende dieten voet aan de grond zoals Sonja Bakker en dergelijke. En daarom zie je altijd dezelfde mensen jaren later nog op de sportschool zonder enige vooruitgang aan zitten modderen. Die mensen houden zichzelf voor de gek dat ze goed en gezond bezig zijn.

Als het bewezen is dat vitamine preparaten niet werken wil ik dat onderzoek wel eens zien.

Als je wil afvallen kan je het volgende vermijden:

Noten (zeker cashewnoten, zijn de vettigste), kan je toch niet weerstaan, maximum 20 gram.
          Bananen
          Kaas
          Druiven
          Eigeel
          Room
          Chips
          Vettige sauzen
          Boter (neem dan liever margarine)
          Let op, olijfolie is even vettig als boter maar is veel gezonder, daarom dat de zuiderlingen er altijd zo goed uitzien :-D

Drink veel water en probeer toch zeker 5 à 6 tassen groene thee te drinken!
          Deze zitten vol met goede effecten dat ook je lichaam zuivert.

Probeer minstens 2 x per jaar (voor zomer, voor winter) je lichaam te zuiveren, detoxeren eigenlijk.
          Je kan daarvoor iets aankopen in de apotheek.
          Doe dit niet in de gewone winkel zoals 'Kruidvat', ga beter naar een kruidenwinkel dan.
          Deze zuivering zorgt ervoor dat al je je lichaam zuivert = sneller afvallen !

Succes en je komt er wel !

Fijn actief & sportief weekend !
          Hmm...het gezonde boeren verstand zegt zeker geen vetten eten omdat je er vet van wordt?

Je hebt dingen als ongezouten noten als cashews, pinda's en walnoten nodig. Dit zijn onverzadigd vetzuren welk er voor zorgen dat je algemene gezondheid, metabolisme en hormonale huishouding fatsoenlijk blijft werken. Eigeel idem. Velen beweren dat veel eieren slecht voor het chloresterol is omdat het deze verhoogd, maar je hebt HDL en LDL...goede en slechte chloresterol. En eigeel e.d. verhoogt de goede volgens studies. In de cut/afslank periode worden dit soort vetten vast gezet op 50-60gr per dag.

Olijfolie, avocado's zijn ook vetten van het onverzadigd type waar de zuiderlingen er zo goed uit zien volgens jouw.

Vettige sauzen moet je inderdaad vervangen door zelfgemaakte varianten. Tomaten saus is niks mis mee als je het zelf volgens een goed recept maakt. In tomaten zitten mineralen en anti-oxidanten die van pas komen. Maar als je het in een kant en klaar potje koopt zitten er onnodige en ongezonden toevoegingen bij.

Bananen, druiven...fruit...zijn snelle koolhydraten. Deze wordt vermeden vanwege de insuline pieken die het veroorzaakt. Enige tijdstippen dat deze ingenomen kunnen worden is bij het ontbijt en na het trainen.

Detox heeft geen toegevoegde waarde voor het lichaam. Is een leuke hype, meer niet.

Comment

Weer een goede uitleg gegeven Vincent!
            Geniet, en drink met maten!

Comment

-antwoord Fallus.

TS: een goed e-book dat je kan aanbevelen is "Burn the fat, feed the muscle". Daar zal je inlezen waarom een crashdieet als deze niet zal werken.

Je zal inderdaad afvallen, en heel vlug. Probeer is wel dat dit bijna allemaal spier zal zijn en geen vet, wat wel de bedoeling is waarschijnlijk?

Daarnaast werkt je lichaam op een bepaald behoefte, aanzie dit als je loon. Als je morgen plots ipv 2000 maar 1000 euro zal krijgen, zul je ook moeten kijken hoe hier op te leven. Je lichaam doet dit ook, dus wanneer je dan stopt met je dieet ga je eigenlijk vet over je behoefte eten. Wat aanleiding heeft tot bijkomen.. in vet.

Daarnaast komt je stofwisseling in wanorde (zoals DSO al zei). En zul je er veeeel slechter uitkomen als je beginsituatie
              The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Ik volg het dieet ook. Maar nu ik dit allemaal lees krijg ik wel zo m'n twijfels. Ik had juist gelezen dat dit broodwisseldieet je alvleesklier traint waardoor deze z'n werk beter kan doen.

Comment

Originally posted by STED View Post
                  Ik volg het dieet ook. Maar nu ik dit allemaal lees krijg ik wel zo m'n twijfels. Ik had juist gelezen dat dit broodwisseldieet je alvleesklier traint waardoor deze z'n werk beter kan doen.
                  ...juist...

@ Topicstarter (en alle 'zomergasten'): Als je nou het hele jaar door let op wat je eet en fatsoenlijk wat traint hoef je rond de zomer niet ineens aan zo'n crashdieet te beginnen.
                  Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Brooddieet

Je moet sowieso iets met dieet vermijden, want:
                    • dieten zijn vaak tijdelijke aanpassingen in je voeding, zodra je weer je eigen oude patroon/leventje oppakt, ben je weer waar je bent begonnen
                    • dieten sluiten vaak veel voedingsmiddelen uit die je juist wel nodig hebt, serieus? alleen brood en water? niet langer dan 6 weken, want dat is ongezond, dat zegt toch ook al genoeg. Langer houd je lichaam het niet uit zonder andere stoffen
                    • je leefgewoonte aanpassen, dat is wat je moet doen.. lees de sticks voor meer info..

Comment

Originally posted by Yba84 View Post
                      Brooddieet

Je moet sowieso iets met dieet vermijden, want:
                      • dieten zijn vaak tijdelijke aanpassingen in je voeding, zodra je weer je eigen oude patroon/leventje oppakt, ben je weer waar je bent begonnen
                      • dieten sluiten vaak veel voedingsmiddelen uit die je juist wel nodig hebt, serieus? alleen brood en water? niet langer dan 6 weken, want dat is ongezond, dat zegt toch ook al genoeg. Langer houd je lichaam het niet uit zonder andere stoffen
                      • je leefgewoonte aanpassen, dat is wat je moet doen.. lees de sticks voor meer info..
                      Het is ook een broodwissel dieet he. Dus de ene dag brood en water en de andere dag gewoon weer groente en fruit en andere benodigdheden.

Comment

ah my bad..

Comment

Echt compleet kansloos...supertriest hoe de media elke weer de grootste kunnen onzin kunnen verzinnen. Ik zie echt niet wat voor zin het in hemelsnaam kan hebben de ene dag alleen op water en brood te leven en een dag later weer "gewoon" eten...eet gewoon altijd gezond en dan ben je van al dat gezeik af !
                          "Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe" - Albert Einstein

Comment

Het schijnt erg populair geweest te zijn in de jaren 80 en men begrijpt niet waarom de rage weggegaan is omdat het een heel succesvol dieet zou zijn. Ik weet niet of het werkt maar ik probeer het gewoon en zie het wel. ben nu 2 weken bezig en na de 6e week stop ik gewoon. Als het voor mij werkt ben ik tevreden.

Ik weet niet echt wat ik moet geloven want ik hoor de verhalen van 2 kanten. De 1 begrijpt niet dat mensen geloven dat het werkt, en de ander begrijpt niet waarom niet iedereen het doet die wil afvallen omdat het volgens hen gewoon werkt.

Ik vertrouw gewoon op m'n eigen ervaring na 6 weken tenzij iemand me een bewijs kan geven dat het echt niet werkt of zelfs slecht voor je is?

Comment

Originally posted by STED View Post
                              Het schijnt erg populair geweest te zijn in de jaren 80 en men begrijpt niet waarom de rage weggegaan is omdat het een heel succesvol dieet zou zijn. Ik weet niet of het werkt maar ik probeer het gewoon en zie het wel. ben nu 2 weken bezig en na de 6e week stop ik gewoon. Als het voor mij werkt ben ik tevreden.

Ik weet niet echt wat ik moet geloven want ik hoor de verhalen van 2 kanten. De 1 begrijpt niet dat mensen geloven dat het werkt, en de ander begrijpt niet waarom niet iedereen het doet die wil afvallen omdat het volgens hen gewoon werkt.

Ik vertrouw gewoon op m'n eigen ervaring na 6 weken tenzij iemand me een bewijs kan geven dat het echt niet werkt of zelfs slecht voor je is?
                              Het is zonder meer slecht voor je...je lichaam heeft gewoon elke dag bepaalde voedingsstoffen nodig om te kunnen functioneren. Als je een dag niet (of alleen brood en water) eet krijgt je lichaam die voedingsstoffen niet en dat kan gewoon niet goed zijn...kan je ook niet zomaar goedmaken door een dag later wel "normaal" te eten. Echt een typisch crashdieet.
                              "Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe" - Albert Einstein

Comment

Brood-dieet.nl - Voordelen en nadelen van het brooddieet

Er is onderzoek gedaan dat het wel werkt.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X