Intermittent fasting

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Intermittent fasting

Zoals de titel al zeg wil ik IF gaan doen , waarom ik dit wil doen is , omdat ik dan niet meer bezig wil zijn met al mijn maaltijden voor te breiden enz.

Na veel onderzoek weet ik nu wat IF inhoud alleen is er weinig objectieve informatie beschikbaar. Wel heb ik studies gevonden wat veel onderzoek naar Intermittent Fasting gedaan met ratten en muizen. Hieruit zijn veelbelovende resultaten gekomen zoals:

Vermindering van bepaalde soorten stress
    Grotere gevoeligheid voor insuline (voorkomt daarmee diabetes type 2)
    Langer leven
    Overlevingskans met bepaalde soorten kanker is hoger
    Snellere metabolisme / stofwisseling

Onderzoeken met mensen heb ik niet veel over gevonden. Wel weet ik dat een aantal van jullie dit eetpatroon volgen graag zou ik willen weten of het bevalt en dergelijke.

Alleen zit ik te twijfelen om cardio sochtends te doen rond 10 uur of pas na mijn eerste maaltijd rond 3 uur.

Bevalt goed. Helderheid, energie, gebrek aan stress over voeding. Aanrader.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Al te lezen in mijn log, maar bij deze een samenvatting dan:

Het bevalt goed om niet meer continu bezig te hoeven zijn met eten. Ik heb echter wel mijn eetwindow vergroot naar een uurtje of tien aangezien ik te grote stemmingswisselingen kreeg van een window van een uur of 6.

Ik heb in het begin last gehad met in slaap komen en sliep heel licht, dat is inmiddels ook over. Had in het begin ook last van koukleumeritis, ook dat is over.

Al met al een dikke aanrader.
      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

nu een weekje IF gedaan, dit is de tweede, bevalt prima enige nadeel is dat ik om 18.00 avondeten heb en dan om ongeveer 19.15 ga trainen. Hier komt nog wel eens mijn eten naar boven omdat je toch grotere hoeveelheden wegwerkt.
        Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
        Go heavy or go home!

Comment

Zeg boebaa, heb jij die tekst gekopieerd van afvallen-weblog of is dat jouw weblog?
          "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Blog is niet van mij heb inderdaad een aantal sites bezocht weet niet of het deze was.
            Maar wanneer kan je het beste cardio gaan doen is dat gewoon overdag of na je eerste maaltijd?

Comment

Zoals vermeld hier boven zeker een aanrader bevalt mij heel goed!
              totaal geen moeite met de fast tot 15:00 en dan knallen tot 23:00, training niet vergeten en in het weekend lekker een gat in de dag slapen!

Eerste 2 weken heb ik last gehad van koukleum ook... nu over
              <------ BB Gun doet auw!

Comment

Ik eet alleen 's ochtends 1 of 2 appels en dan niets tot aan het avondeten.
                Nadeel is inderdaad wat Shredmaster zei, dat je eten nog wel eens naar boven wil komen.
                Ik plan het dan zo in dat ik 2 uur na het eten train, als ik tenminste van plan ben 's avonds te trainen .
                Normaal gesproken train ik echter rond een uur of 5, dus daarna kan ik meteen gaan schransen
                Het bevalt erg goed. Ik voel me energieker, minder loom en ik hoef geen eten mee naar school te nemen of zorgen te maken over het eten en dat is wel fijn.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X