Open Kaart...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Open Kaart...

Ok, ik ga even geheel open kaart spelen want ik heb er de ballen verstand van.

Sinds enkele weken ga ik samen met mijn partner naar de sportschool.
    In eerste instantie meer om hem te supporten omdat ik weet dat als hij alleen moet gaan hij het nooit vol houdt.

Inmiddels heb ik zelf ook de smaak te pakken gekregen en vind ik het tijd dat ik het even wat serieuzer aan ga pakken.

IK WIL AFVALLEN!

En dit gewoon op de meest oldskool manier known to man namelijk: Goede voeding en voldoende beweging.
    Door het doorspitten van deze website heb ik gezien dat een goede voorbereiding noodzakelijk is.
    Zo moet ik mijn BF berekenen en nog wat percentages waar ik nooit van gehoord heb.

Daarnaast ben ik absoluut geen verwend forum bezoeker, en heb dus zoiezo al weinig kaas gegeten van het opsporen van blogs, discussies, stikkies etc.

Waar moet ik beginnen?, wat moet ik ter voorbereiding doen en opmeten?, en waar kan ik lezen wat voor mij goede sportoefeningen zijn (cardio) en wat een goed bijpassend voedingsschema is?

Met andere woorden HELP!

Ik heb de knop omgezet, en wil er voor de volle 100% voor gaan, dus ik hoop dat iemand even de tijd (en het geduld) heeft om mij wegwijs te maken en mij wat handreikingen te geven.

Alvast mega bedankt in ieder geval!
    En wie weet start ik ooit nog eens mijn eigen forum website ( i doubt it )

1 Je moet beginnen met de sticky's te lezen. (daar vind je ook info met betrekking tot een voedingsschema)

2 Lengte, gewicht en vet percentage lijkt me voldoende, daarmee kun je je dagelijkse behoefte uitrekenen.

3 HIIT cardio maar ik zou ook gewoon krachttraining erbij doen.

Comment

Qua sport hetzelfde als een man. Squat, Deadlift, Bankdrukken en meer.

Voeding is berekenen van je kcal onderhoud. Dit is het aantal kalorien dat je verbrand met al je dagelijkse activiteiten en zonder dat je gewicht aankomt of verliest. Dan moet je daar ongeveer 500kcal onder gaan zitten.

Je pakt je lichaamsgewicht en doet het maal 2,5gram om te weten hoeveel eiwitten je op een dag moet eten. Dan zo'n 50-60gr onv. vet per dag. En de rest wat je qua kcal overhoudt besteed je aan koolhydraten.

Of je gebruikt berekening in Punani's topic op de eerste pogina mbt cutten.

Comment

oi welkom.. als je ene pagina terug gaat kom je op de forum home page.. daar scoll je de pagina naar beneden (rol, pijltje rechtsonderin je scherm) dan zie je stukje dagelijkse voeding .. daar kan je via ene link (een verwijsing naar een andere pagina) je voedingsbehoefte uitrekenen.
        in dit rijtje staat ook kopje afslanken met daar veer topics (onderwerpen) waar je info kunt vinden..

dit zal je vast wat opweg helpen..

succes

Comment

Originally posted by Posseltje View Post
          oi welkom.. als je ene pagina terug gaat kom je op de forum home page.. daar scoll je de pagina naar beneden (rol, pijltje rechtsonderin je scherm) dan zie je stukje dagelijkse voeding .. daar kan je via ene link (een verwijsing naar een andere pagina) je voedingsbehoefte uitrekenen.
          in dit rijtje staat ook kopje afslanken met daar veer topics (onderwerpen) waar je info kunt vinden..

dit zal je vast wat opweg helpen..

succes

Kijk, helemaal goed.
          Super dankjewel!!

Comment

Wat is een sticky dan in godsnaam? :P

Comment

Originally posted by FunkFenomena View Post
              Wat is een sticky dan in godsnaam? :P
              sticky. een topic wat staat "vastgekleefd" staat bovenaan ale topics en zijn in het rood aangeduid

http://forum.bodynet.nl/afslanken/ zie hier als voorbeeld eerst 6 topics en dan pas jou topic.

Comment

En nog wat, laat dat kuren nog maar lange tijd uit je hoofd. En je partner ook. Is onzin om na twee maanden al te kuren.
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Waar staat er iets over kuren? Ik ben blind en zie het niet :S
                  Maar als het er staat...NIET DOEN...tenzij:
                  1. Je 18+ bent
                  2. Je 4-5+ jaar ervaring hebt qua training
                  3. Je voeding klopt waar ook tijd over heen gaat om dat te snappen.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                    Waar staat er iets over kuren? Ik ben blind en zie het niet :S
                    Maar als het er staat...NIET DOEN...tenzij:
                    1. Je 18+ bent
                    2. Je 4-5+ jaar ervaring hebt qua training
                    3. Je voeding klopt waar ook tijd over heen gaat om dat te snappen.
                    staat in het andere topic. http://forum.bodynet.nl/even-voorste...troducing.html

"Inmiddels nemen we het zo serieus, dat mijn partner inmiddels is begonnen aan een sneltrein kuur om sneller massa op te bouwen, en ik krijg na de vakantie ook een kuur om sneller te verbranden.
                    Een duidelijk sport en voedingsschema hoort daar wel bij, en wil me dan ook graag goed informeren alvorens ik aan iets begin.
                    Vandaar mijn inschrijving op dit forum."

Comment

Ik vind sowieso bij wie dan ook kuren zinloos als je minder dan 3 jaar traint
                      You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Ikzelf zou nooit iemand adviseren om te kuren,
                        maar als iemand het echt niet kan laten.
                        Dan iig pas na een jaar of 4-5 trainen op een naturel manier.
                        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Eerst zeggen dat je gaat kuren en dan door de oude gekende manier: goed eten en bewegen... Wat een verschil
                          The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Originally posted by Sancho View Post
                            Eerst zeggen dat je gaat kuren en dan door de oude gekende manier: goed eten en bewegen... Wat een verschil

Ik ga in ieder geval niet aan de Sonja Bakker!!
                            Ik bedoel er mee, dat wat je ook verzint, niets werkt zonder een goede voeding en veel beweging... en in combinatie met een kuur, moet het nog sneller gaan... ookal word me dat vanaf alle kanten afgeraden :P

Comment

zeg dan gewoon dat lui bent snel voor de zomer droog wil staan. en maar beetje op voeding let.. en met een flink cut kuurtje toch wel afvalt.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X