Domme vraag misschien maar is zeezout ook niet 'gezonder'?
Word je van zout dik?
Collapse
X
-
Originally posted by Bilo View PostHAHAHAHA ik moest hard lachen om wikipedia:
Kaliumchloride - Wikipedia
"..het is echter wel zonder problemen oraal te gebruiken.."
Hahah well that takes away all the fun..haha
hoe anders?
Comment
-
Originally posted by Knulletje View PostZeezout? Word gewonnen door het indampen van zeewater. En bevat: natriumchloride, magnesiumchloride, natriumsulfaat, calciumchloride, magnesiumbromide.. Het is al beter dan gewoon keukenzout ja....The Sky Ain't The Limit
"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."
Comment
-
Jodium is een spoorelement dat als bouwsteen van de schildklierhormonen fungeert. Schildklierhormonen houden de stofwisseling in het lichaam op peil, zijn onmisbaar voor een goede groei en zijn zeer belangrijk bij de ontwikkeling van het zenuwstelsel.
De meest voorkomende verschijnselen bij een tekort zijn:
-Schildklier verdikking (Struma of krop ook wel)
Het schildklier weefsel neemt toe omdat de schildklier toch zijn taak probeert uit te oefenen.
-Traag werkende stofwisseling
-Vermindering van intellectuele prestaties (voornamelijk bij kinderen)
-Groeiachterstand (Ook bij kinderen)
In brood van de bakker zit meestal bakkerszout (met jodium) er zijn minimaal 3 sneetjes brood nodig minimaal om voldoende jodium binnen te krijgen.
Ook in zee vis zit jodium, dus wekelijks deze op het menu.
En Jo-Zo zou natuurlijk.
Als je goed gevarieerd eet is het bijna onmogelijk om zout tekort te krijgen.The Sky Ain't The Limit
"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."
Comment
-
Jodium heb je dus wel degelijk nodig.
Dus zou kiezen voor gejojeerd zout ipv van zout zonder Jodium.The Sky Ain't The Limit
Comment
-
Originally posted by Pinada View PostDon't. Push. It.
Persoonlijk merk ik een verschil in zoutinname zeker wel. Ik eet behoorlijk weinig zout en als ik een keer een dag een uitschieter heb qua zoutinname zie ik dat de volgende dag in de spiegel echt wel. Qua gewicht zou ik het niet weten want ik weeg me niet.
Comment
-
Originally posted by Tommyy View PostLet je daar dan specifiek op? Ik kwam er pas achter dat ik alleen al door brood ruim over de adh kwam, zout blijkt echt overal in te zitten, dus nu voeg ik zelf nergens meer zout aan toe ( deed ik eerst bijv bij eieren) en accepteer ik maar dat ik nog teveel binnenkrijg."Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."
Comment
-
Originally posted by Tommyy View PostLet je daar dan specifiek op? Ik kwam er pas achter dat ik alleen al door brood ruim over de adh kwam, zout blijkt echt overal in te zitten, dus nu voeg ik zelf nergens meer zout aan toe ( deed ik eerst bijv bij eieren) en accepteer ik maar dat ik nog teveel binnenkrijg.
Even een paar producten die best veel zout bevatten, gezonde eters en bodynetters krijgen deze producten volgens mij ook nog binnen:
- Ontbijtgranen:
- Vlees en beleg
- Kaas
- Producten in blik:
Volgens de zoutmeter kom ik zelf op 11 gram per dag uit:
Home | HAK Minder Zout Pure Smaak, ga eruit dat deze vrij accuraat is.
En dan voeg ik zelf nooit zout toe, eet geen kant en klaar maaltijden, maar wel boterhammen, melk, kaas, vlees enz.
Comment
-
Je word van zout niet dik, anders zouden we allemaal tientonners zijn.
Maar je houd er wel vocht van vast, en dat is niet erg, maar het kan wat ''opgeblazen'' zijn. Toch moet je zout niet schrappen als je sport, je zweet het toch uit. Maar als je geen tafelzout meer gebruikt, krijg je al meer dan voldoende binnen, ook als je sport. Tip: Kalium is een belangrijk mineraal, er zijn zouten te koop met half kalium, half natrium, dan word je coordinatie ook beter en kun je beter tegen hitte. Succes, xx Corvette
Comment
-
Originally posted by Tommyy View PostCorrectie: Door brood krijg ik meer dan fysiologische behoefte maar volgens de WHO zit ik nog onder de ADH(6 gram), een boterham van 35 gram bevat namelijk 0,4 gram zout.
Even een paar producten die best veel zout bevatten, gezonde eters en bodynetters krijgen deze producten volgens mij ook nog binnen:
- Ontbijtgranen:
- Vlees en beleg
- Kaas
- Producten in blik:
Home | HAK Minder Zout Pure Smaak, ga eruit dat deze vrij accuraat is.
En dan voeg ik zelf nooit zout toe, eet geen kant en klaar maaltijden, maar wel boterhammen, melk, kaas, vlees enz.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 90kg 3x
Safety bar back extension:
- 40kg 4x
Push press:
- 61kg...-
Kanaal: Trainingslogjes
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 75kg 12x
One legged calf raise:
- 50kg 6x L en R
Superset met
Lu side...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 100kg 1x
Qua kracht gemakkelijk, ervaar nog steeds kramp in kuiten, al zij het minder als eerst....-
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzWoensdag trainen overgeslagen, hopende dat vrijdag geheel opgeknapt zou zijn. Gedeeltelijk gelukt, alleen merk ik erge krampen rond m'n linker kuit /...
-
1 week geleden -
-
door ellengreen8160Trenabol Inj 1 Amp is a strong energy booster that is designed to enhance your strength, endurance, and overall workout performance. Engineered for athletes...
-
Kanaal: Lichaamsverzorging
1 week geleden -
-
door JellyhardBeste Builders,
Ben al ruim 10 jaar in de fitness zaal te bekennen en was altijd super fit en breed.
Nu heb ik vorig jaar een ongeluk...-
Kanaal: Kuren & resultaten
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzWeer wat grieperig / ziekjes afgelopen dagen, dus wat minder sets gedaan bij aantal oefeningen én hier en daar lager gewicht / RPE.
Training...-
1 week geleden -
-
door Stevenhackey➢ Product Name — Fairy Bread Farms Hemp Gummies Chemist Warehouse
➢ Main Benefits — Pain Relief & Reduce Stress!
➢ Composition — Natural...-
Kanaal: Algemeen
2 weken geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
SSB squat:
- 73kg 12x
One legged calf raise:
- BW + 32.5kg 18x
- BW + 32.5kg 8x
Superset...-