Word je van zout dik?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Domme vraag misschien maar is zeezout ook niet 'gezonder'?
    Under a pale grey sky we shall arise!!!

Comment

Originally posted by Bilo View Post
      HAHAHAHA ik moest hard lachen om wikipedia:

Kaliumchloride - Wikipedia

"..het is echter wel zonder problemen oraal te gebruiken.."

Hahah well that takes away all the fun ..haha
      hoe anders?
      Hoe anders? Zoals ze al aangeven inspuiten tot de dood er op volgt....

Comment

Zeezout? Word gewonnen door het indampen van zeewater. En bevat: natriumchloride, magnesiumchloride, natriumsulfaat, calciumchloride, magnesiumbromide.. Het is al beter dan gewoon keukenzout ja....

Comment

Originally posted by Knulletje View Post
          Zeezout? Word gewonnen door het indampen van zeewater. En bevat: natriumchloride, magnesiumchloride, natriumsulfaat, calciumchloride, magnesiumbromide.. Het is al beter dan gewoon keukenzout ja....
          +Jodium
          The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by sch00m View Post
            +Jodium
            Zeezout bevat geen Jodium schOOm... Keukenzout ook niet, mits het is toegevoegd. Dat staat er dan weer op als JOZO ofwel JodiumZout..

Comment

Originally posted by sch00m View Post
              +Jodium
              Dacht net dat dat het wat gezonder maakte of ben ik nu te goedgelovig?
              Under a pale grey sky we shall arise!!!

Comment

Ik moet het herzien, heb het net opgezocht.. Zeezout is niet gezonder, en bevat inderdaad sporen van jodium. Je hebt dus wel gelijk schOOm....

Comment

Jodium is een spoorelement dat als bouwsteen van de schildklierhormonen fungeert. Schildklierhormonen houden de stofwisseling in het lichaam op peil, zijn onmisbaar voor een goede groei en zijn zeer belangrijk bij de ontwikkeling van het zenuwstelsel.

De meest voorkomende verschijnselen bij een tekort zijn:

-Schildklier verdikking (Struma of krop ook wel)
                  Het schildklier weefsel neemt toe omdat de schildklier toch zijn taak probeert uit te oefenen.

-Traag werkende stofwisseling
                  -Vermindering van intellectuele prestaties (voornamelijk bij kinderen)
                  -Groeiachterstand (Ook bij kinderen)

In brood van de bakker zit meestal bakkerszout (met jodium) er zijn minimaal 3 sneetjes brood nodig minimaal om voldoende jodium binnen te krijgen.
                  Ook in zee vis zit jodium, dus wekelijks deze op het menu.
                  En Jo-Zo zou natuurlijk.

Als je goed gevarieerd eet is het bijna onmogelijk om zout tekort te krijgen.
                  The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Jodium heb je dus wel degelijk nodig.

Dus zou kiezen voor gejojeerd zout ipv van zout zonder Jodium.
                    The Sky Ain't The Limit

Comment

Originally posted by Pinada View Post
                      Don't. Push. It.

Persoonlijk merk ik een verschil in zoutinname zeker wel. Ik eet behoorlijk weinig zout en als ik een keer een dag een uitschieter heb qua zoutinname zie ik dat de volgende dag in de spiegel echt wel. Qua gewicht zou ik het niet weten want ik weeg me niet.
                      Let je daar dan specifiek op? Ik kwam er pas achter dat ik alleen al door brood ruim over de adh kwam, zout blijkt echt overal in te zitten, dus nu voeg ik zelf nergens meer zout aan toe ( deed ik eerst bijv bij eieren) en accepteer ik maar dat ik nog teveel binnenkrijg.

Comment

Originally posted by Tommyy View Post
                        Let je daar dan specifiek op? Ik kwam er pas achter dat ik alleen al door brood ruim over de adh kwam, zout blijkt echt overal in te zitten, dus nu voeg ik zelf nergens meer zout aan toe ( deed ik eerst bijv bij eieren) en accepteer ik maar dat ik nog teveel binnenkrijg.
                        Specifiek op letten, nee. Maar het valt me soms op ja.
                        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Correctie: Door brood krijg ik meer dan fysiologische behoefte maar volgens de WHO zit ik nog onder de ADH(6 gram), een boterham van 35 gram bevat namelijk 0,4 gram zout.

Even een paar producten die best veel zout bevatten, gezonde eters en bodynetters krijgen deze producten volgens mij ook nog binnen:
                          • Ontbijtgranen:
                          • Vlees en beleg
                          • Kaas
                          • Producten in blik:

Volgens de zoutmeter kom ik zelf op 11 gram per dag uit:
                          Home | HAK Minder Zout Pure Smaak, ga eruit dat deze vrij accuraat is.

En dan voeg ik zelf nooit zout toe, eet geen kant en klaar maaltijden, maar wel boterhammen, melk, kaas, vlees enz.

Comment

Producten uit blik daar word zout aan toegevoegd zodat het langer houdbaar blijft. Grote kans dat daar dus ook een best flinke hoeveelheid aan zout aanwezig is.
                            Owner of the Iron Playground.

Comment

Je word van zout niet dik, anders zouden we allemaal tientonners zijn.
                              Maar je houd er wel vocht van vast, en dat is niet erg, maar het kan wat ''opgeblazen'' zijn. Toch moet je zout niet schrappen als je sport, je zweet het toch uit. Maar als je geen tafelzout meer gebruikt, krijg je al meer dan voldoende binnen, ook als je sport. Tip: Kalium is een belangrijk mineraal, er zijn zouten te koop met half kalium, half natrium, dan word je coordinatie ook beter en kun je beter tegen hitte. Succes, xx Corvette

Comment

Correctie: Door brood krijg ik meer dan fysiologische behoefte maar volgens de WHO zit ik nog onder de ADH(6 gram), een boterham van 35 gram bevat namelijk 0,4 gram zout.

Even een paar producten die best veel zout bevatten, gezonde eters en bodynetters krijgen deze producten volgens mij ook nog binnen:
                                • Ontbijtgranen:
                                • Vlees en beleg
                                • Kaas
                                • Producten in blik:
                                Volgens de zoutmeter kom ik zelf op 11 gram per dag uit:
                                Home | HAK Minder Zout Pure Smaak, ga eruit dat deze vrij accuraat is.

En dan voeg ik zelf nooit zout toe, eet geen kant en klaar maaltijden, maar wel boterhammen, melk, kaas, vlees enz.
                                Brood niet te vergeten. Die is zwaar onderschat, maar daar zit ook veel zout in.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X