Na de zomersticky en heel wat topics te hebben gelezen ben k van plan mn eerste voedingsschema samen te gaan stellen.
Mijn prioriteiten liggen nu bij t afvallen en (als dat kan) tegelijkertijd wat spier op te bouwen. Dit doe ik door 2x in de week te voetballen en 2 a 3x in de week te fitnessen, zowel kracht als cardio. Ik weeg nu 82 kg en mn vetpercentage ligt rond de 24 a 25.
Voordat k een schema opstel heb k wat gegevens:
Per dag moet ik 2500 kcal binnenkrijgen. Dus voor in de cut 2000 kcal.
Producten waarvan ik denk die goed zijn:
broodbeleg: pindakaas, kipbeleg, tonijn.
zuivel: 1 beker melk in de ochtend en kwark voor in de avond. Al las k hier ergens dat zuivel niet goed is voor in de cut..
Als avondeten eet ik gewoon wat mn ma'tje kookt; groente/aardappels/vlees of pasta etc.
Verder eet ik wel eens paar eieren als k trek heb, eventueel op brood.
Nu wil k dus een schema gaan samenstellen en ik vroeg me af of er nog echte 'must haves' zijn die ik niet heb genoemd. En zijn er misschien betere producten waarmee ik het bovenstaande kan vervangen.
En in welke verhouding kan ik het beste mn schema opstellen? Voor in de cut dus.
% vet
% koolhydraat
% eiwit
Ben benieuwd
Mijn prioriteiten liggen nu bij t afvallen en (als dat kan) tegelijkertijd wat spier op te bouwen. Dit doe ik door 2x in de week te voetballen en 2 a 3x in de week te fitnessen, zowel kracht als cardio. Ik weeg nu 82 kg en mn vetpercentage ligt rond de 24 a 25.
Voordat k een schema opstel heb k wat gegevens:
Per dag moet ik 2500 kcal binnenkrijgen. Dus voor in de cut 2000 kcal.
Producten waarvan ik denk die goed zijn:
broodbeleg: pindakaas, kipbeleg, tonijn.
zuivel: 1 beker melk in de ochtend en kwark voor in de avond. Al las k hier ergens dat zuivel niet goed is voor in de cut..
Als avondeten eet ik gewoon wat mn ma'tje kookt; groente/aardappels/vlees of pasta etc.
Verder eet ik wel eens paar eieren als k trek heb, eventueel op brood.
Nu wil k dus een schema gaan samenstellen en ik vroeg me af of er nog echte 'must haves' zijn die ik niet heb genoemd. En zijn er misschien betere producten waarmee ik het bovenstaande kan vervangen.
En in welke verhouding kan ik het beste mn schema opstellen? Voor in de cut dus.
% vet
% koolhydraat
% eiwit
Ben benieuwd
![Grinning](https://forum.bodynet.nl/olduploads/emoticons/grinning.gif)
Comment