Voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingsschema

Na de zomersticky en heel wat topics te hebben gelezen ben k van plan mn eerste voedingsschema samen te gaan stellen.

Mijn prioriteiten liggen nu bij t afvallen en (als dat kan) tegelijkertijd wat spier op te bouwen. Dit doe ik door 2x in de week te voetballen en 2 a 3x in de week te fitnessen, zowel kracht als cardio. Ik weeg nu 82 kg en mn vetpercentage ligt rond de 24 a 25.

Voordat k een schema opstel heb k wat gegevens:

Per dag moet ik 2500 kcal binnenkrijgen. Dus voor in de cut 2000 kcal.

Producten waarvan ik denk die goed zijn:

broodbeleg: pindakaas, kipbeleg, tonijn.

zuivel: 1 beker melk in de ochtend en kwark voor in de avond. Al las k hier ergens dat zuivel niet goed is voor in de cut..

Als avondeten eet ik gewoon wat mn ma'tje kookt; groente/aardappels/vlees of pasta etc.

Verder eet ik wel eens paar eieren als k trek heb, eventueel op brood.

Nu wil k dus een schema gaan samenstellen en ik vroeg me af of er nog echte 'must haves' zijn die ik niet heb genoemd. En zijn er misschien betere producten waarmee ik het bovenstaande kan vervangen.

En in welke verhouding kan ik het beste mn schema opstellen? Voor in de cut dus.

% vet
    % koolhydraat
    % eiwit

Ben benieuwd

Originally posted by basicB View Post
    Na de zomersticky en heel wat topics te hebben gelezen (....)

En in welke verhouding kan ik het beste mn schema opstellen? Voor in de cut dus.

% vet
    % koolhydraat
    % eiwit

Ben benieuwd
    Letterlijke quote uit de zomersticky:

Door veel individuen wordt nog steeds beweerd dat een bepaald percentage qua verdeling het beste is. Dit is niet waar aangezien er meer bij komt kijken als het aankomt op verdelen van voedingsstoffen. Iemand met een hoog lichamelijk vet percentage moet koolhydraten/suikers zoveel mogelijk zien te ontwijken. Dit heeft te maken met het eerder vermeld insuline verhaal. Als je dik bent kan je lichaam slechter met koolhydraten overweg en zul je dikker worden. Dit betekend dat je moet werken om je koolhydraten te verdienen. Ter compensatie moeten de andere voedingsstoffen omhoog.
    Last edited by Pinada; 28-11-2009, 21:00.
    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Ja dat heb ik gelezen, maar betekent dat dat ik maar 4 broodjes op een dag en minder aardappelen moet eten? Dat is meer mn punt.

Comment

Originally posted by basicB View Post
        Ja dat heb ik gelezen, maar betekent dat dat ik maar 4 broodjes op een dag en minder aardappelen moet eten? Dat is meer mn punt.
        Ehm.. Hoe kan je editten?

K bedoel eigenlijk, wat is een goede verdeling?

250 gr eiwit = 1000 kcal
        50 gr vet = 450 kcal
        140 gr koolhydraat = 550 kcal

of

200 gr eiwit = 800 kcal
        60 gr vet = 530 kcal
        170 gr koolhydraat = 670 kcal

Ik heb namelijk geen idee.

Comment

Ok, ik heb een cutschema gemaakt.

Bij het avondeten eet ik elke dag iets anders. K heb maar een gemiddeld avondmaal toegevoegd. Voor zover het gemiddeld is..

Is de verdeling tussen eiwitten/carbs/vet goed genoeg om af te vallen? Of kan het beter?

Advies is welkom
          Attached Files

Comment

Iemand?

Comment

Misschien eerst de zomersticky nog eens goed lezen.
              Want uit je post blijkt niet echt dat je het gelezen hebt.

Verder is het makkelijk/ handiger als je naar een paar voorbeeld schema's kijkt en daarop een eigen schema probeert te maken. Dan kun je daarna altijd nog tips vragen om het bij te schaven
              Fear is the mind killer

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X