Hallo,
Ik ben een jongen van 17, ben 1.87m lang en weeg ong. 90kg.
Over ongeveer 1,5 jaar wil ik bij de politie, en ik weet dat als je bij de politie wilt een goede conditie en een goud uithoudingsvermogen nodig hebt.
Nu wil ik dit dus gaan opbouwen, mijn conditie moet in ieder geval beter worden dan dat hij nu is. En ik wil daarbij nog wat afvallen zodat alles iets strakker wordt.
Ik doe nu 2x per week aan kracht training van 1-1,5u per x.
En doe s'avonds altijd nog wat sit-ups en soms nog push-ups, tijdens het kracht trainen doe ik soms ook nog wat cardio van 5-10 min. tussen door.
Maar dit wil ik nu graag daar buiten gaan doen, in de vorm van hardlopen. Het punt is dat ik nog nooit echt serieus heb hardgelopen en er verder ook weinig verstand van heb.
En ik wil zo snel mogelijk daarmee beginnen, maar weet niet hoe ik het best (rustig) kan beginnen..
Ik heb ergens een opbouw schema gevonden voor hardlopen, dat ziet er als volgt uit:
Week
Maandag
Donderdag
Week 1
2x5 minuten
2x5 minuten
Week 2
3x4 minuten
3x4 minuten
Week 3
2x7 minuten
2x7 minuten
Week 4
4x4 minuten
4x4 minuten
Week 5
6x3 minuten
6x3 minuten
Week 6
2x9minuten
2x9 minuten
Week 7
2x10 minuten
2x10 minuten
Week 8
2x11 minuten
2x11 minuten
Week 9
6x4 minuten
6x4 minuten
Week 10
5x5 minuten
5x5 minuten
Week 11
2x15 minuten
2x15 minuten
* tussen elke set 30 seconden wandelen.
Is dit een schema waar ik iets mee kan als beginner, of hebben jullie misschien een beter scheme/idee of een aanvulling op dit schema?
Ik hoor het graag en alvast bedankt!
Ik ben een jongen van 17, ben 1.87m lang en weeg ong. 90kg.
Over ongeveer 1,5 jaar wil ik bij de politie, en ik weet dat als je bij de politie wilt een goede conditie en een goud uithoudingsvermogen nodig hebt.
Nu wil ik dit dus gaan opbouwen, mijn conditie moet in ieder geval beter worden dan dat hij nu is. En ik wil daarbij nog wat afvallen zodat alles iets strakker wordt.
Ik doe nu 2x per week aan kracht training van 1-1,5u per x.
En doe s'avonds altijd nog wat sit-ups en soms nog push-ups, tijdens het kracht trainen doe ik soms ook nog wat cardio van 5-10 min. tussen door.
Maar dit wil ik nu graag daar buiten gaan doen, in de vorm van hardlopen. Het punt is dat ik nog nooit echt serieus heb hardgelopen en er verder ook weinig verstand van heb.
En ik wil zo snel mogelijk daarmee beginnen, maar weet niet hoe ik het best (rustig) kan beginnen..
Ik heb ergens een opbouw schema gevonden voor hardlopen, dat ziet er als volgt uit:
Week
Maandag
Donderdag
Week 1
2x5 minuten
2x5 minuten
Week 2
3x4 minuten
3x4 minuten
Week 3
2x7 minuten
2x7 minuten
Week 4
4x4 minuten
4x4 minuten
Week 5
6x3 minuten
6x3 minuten
Week 6
2x9minuten
2x9 minuten
Week 7
2x10 minuten
2x10 minuten
Week 8
2x11 minuten
2x11 minuten
Week 9
6x4 minuten
6x4 minuten
Week 10
5x5 minuten
5x5 minuten
Week 11
2x15 minuten
2x15 minuten
* tussen elke set 30 seconden wandelen.
Is dit een schema waar ik iets mee kan als beginner, of hebben jullie misschien een beter scheme/idee of een aanvulling op dit schema?
Ik hoor het graag en alvast bedankt!
Comment