Tips om aftevallen & conditie op te bouwen / verbeteren graag

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tips om aftevallen & conditie op te bouwen / verbeteren graag

Hallo,

Ik ben een jongen van 17, ben 1.87m lang en weeg ong. 90kg.

Over ongeveer 1,5 jaar wil ik bij de politie, en ik weet dat als je bij de politie wilt een goede conditie en een goud uithoudingsvermogen nodig hebt.

Nu wil ik dit dus gaan opbouwen, mijn conditie moet in ieder geval beter worden dan dat hij nu is. En ik wil daarbij nog wat afvallen zodat alles iets strakker wordt.

Ik doe nu 2x per week aan kracht training van 1-1,5u per x.
    En doe s'avonds altijd nog wat sit-ups en soms nog push-ups, tijdens het kracht trainen doe ik soms ook nog wat cardio van 5-10 min. tussen door.
    Maar dit wil ik nu graag daar buiten gaan doen, in de vorm van hardlopen. Het punt is dat ik nog nooit echt serieus heb hardgelopen en er verder ook weinig verstand van heb.

En ik wil zo snel mogelijk daarmee beginnen, maar weet niet hoe ik het best (rustig) kan beginnen..

Ik heb ergens een opbouw schema gevonden voor hardlopen, dat ziet er als volgt uit:

Week
    Maandag
    Donderdag
    Week 1
    2x5 minuten
    2x5 minuten
    Week 2
    3x4 minuten
    3x4 minuten
    Week 3
    2x7 minuten
    2x7 minuten
    Week 4
    4x4 minuten
    4x4 minuten
    Week 5
    6x3 minuten
    6x3 minuten
    Week 6
    2x9minuten
    2x9 minuten
    Week 7
    2x10 minuten
    2x10 minuten
    Week 8
    2x11 minuten
    2x11 minuten
    Week 9
    6x4 minuten
    6x4 minuten
    Week 10
    5x5 minuten
    5x5 minuten

Week 11
    2x15 minuten
    2x15 minuten

* tussen elke set 30 seconden wandelen.

Is dit een schema waar ik iets mee kan als beginner, of hebben jullie misschien een beter scheme/idee of een aanvulling op dit schema?

Ik hoor het graag en alvast bedankt!

Welkom!

Wat voor mij goed werkt met conditie opbouwen is met intervaltraining.

ik loop ong 1 km zo hard als ik kan, rust dribbelend een minuut uit en ga weer volle bak, en dit herhaal ik dan een keer of 4 a 5 x. Dit deed ik ongeveer 2 a 3 x in de week. Daarnaast deed ik ook nog duurloopjes.

Edir: Als echte beginner kun je ook gewoon opbouwen om stukken te lopen. Belangrijkste is dat je gewenning krijgt. Let in het begin ook op dat je niet overtraind, je kunt al snel last van je scheenbeen krijgen wat niet fijn is.

Comment

Ik zou niet gaan hardlopen als ik jou was. Je kunt beter gaan zwemmen of fietsen, dat is een veel veiligere manier om conditie op te bouwen. Van hardlopen maak je je knieën alleen maar kapot.

Comment

Originally posted by Silk View Post
        Ik zou niet gaan hardlopen als ik jou was. Je kunt beter gaan zwemmen of fietsen, dat is een veel veiligere manier om conditie op te bouwen. Van hardlopen maak je je knieën alleen maar kapot.

Beetje onzin wat je hier zegt.....zijn marathonlopers die hebben nog nooit een blessure gehad.
        ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

maar dat zijn ook net anorexia patienten. dus echt zware druk op de knieen hebben ze niet per stap

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
            maar dat zijn ook net anorexia patienten. dus echt zware druk op de knieen hebben ze niet per stap
            ben ik het mee eens
            You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

De top misschien. Zijn er genoeg die recreatief hardlopen en nergens last van hebben. Als je overgewicht hebt is het niet handig om te gaan hardlopen.....dat snap ik ook.

Comment

Heb je die re-creatieve hardlopers bezig gezien? Wat merendeels van hun doen is meer hard stompelen en kun je geen hardlopen noemen. Het is zielig om die gasten bezig te zien.

Comment

Heb je die re-creatieve hardlopers bezig gezien? Wat merendeels van hun doen is meer hard stompelen en kun je geen hardlopen noemen. Het is zielig om die gasten bezig te zien.
                  Dat zijn joggers

Comment

Van die zweverige figuren die joggen omdat ze hun hoofd leeg willen maken en innerlijke rust zoeken.
                    ......

Ofzo.
                    Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                    Go heavy or go home!

Comment

Die joggers kunnen net zo goed twee stokjes vasthouden en het Nordic Strompling noemen. Net zo nutteloos :P

Comment

Die joggers kunnen net zo goed twee stokjes vasthouden en het Nordic Strompling noemen. Net zo nutteloos :P
                        Lol, weegclub oefeningen

Jah ik heb mijn beweging vandaag weer gehad, ik heb een half uur op de WII gezeten.

En niet doorhebben dat dat ding daar stuk van gaat ....
                        Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                        Go heavy or go home!

Comment

Ik kom uit een omgeving waarin veel word hard gelopen. Mijn pa heeft het altijd veel gedaan en hij fietst nu regelmatig met mensen die ook altijd intensief hebben hard gelopen. Bijna allemaal hebben die iets aan hun knieën gehad. Sterker nog, de meeste fietsen nu omdat ze niet meer kunnen hardlopen.

Puur wat ik uit eigen ervaring heb gezien heeft mij in ieder geval te doen besluiten om niet meer te gaan hardlopen.

Comment

je kan alles net zo zwaar maken als je wilt
                            zelfde met de gewichten zijn er ook idiooten die 80kg kunnen benchen maar 40kg doen omdat ze het anders te zwaar vinden.

Dit heb je ook met nordic walking en hardlopen.
                            je kan het je zelf net zo zwaar maken als je wilt.

als je gaat hardlopen moet je eerst paar dingen nalopen:
                            1 heb je geen overgewicht?
                            2 wat is je doel? komt dit overeen met je doel die haalbaar is met hardlopen?
                            3 heb je goeie schoenen?
                            Calisthenics / Street workout

Comment

Beste Swaggerboy

fietsen en zwemmen lijkt minder belastend voor de gewrichten, maar ik denk dat bij de politie de conditie met lopen getest zal worden en niet door zwemmen en fietsen.
                              Dus lijkt me hardlopen een logische keuze. Je kunt wel 200km per dag gaan fietsen, maar geen loopconditie hebben!!
                              Het schema dat je voorstelde is prima, je zult merken dat je als 17 jarige wel grotere stappen kunt gaan nemen na ongeveer 3 weken lopen

groet Dixi en succes
                              kennis is groei

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X