Endo's anders afvallen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Endo's anders afvallen?

He,

Is het zo dat Endo's anders moeten afvallen? Dat is wat ik weleens lees. Dan lees ik weer dat men gewoon 500 kcal onder zijn energiebehoefte moet eten.

Begrijpen jullie het nog?

Endo's moeten meer moeite doen om af te vallen. What's your point?

Comment

Je begint gewoon met -500.
      Als dat niet effectief genoeg voor je is ga je vanuit daar uitbouwen.
      Betekend dus, of nog lager onder je behoefte, of extra cardio erbij.
      Misschien zelfs nog extra dagen inlassen die je boven je behoefte eet (refeed, om je starvation-mode tegen te gaan).
      Endo zijn betekend niet dat je niet kunt afvallen.
      Niet/moeilijk kunnen afvallen is 99 van de 100 keer een gebrek aan doorzettingsvermogen en wilskracht.
      The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Hmm, hoeveel kilo per week mag ik kwijt raken? En hoe kan ik verschil zien tussen vocht en vet?

Comment

Originally posted by Mindgamer View Post
          Hmm, hoeveel kilo per week mag ik kwijt raken? En hoe kan ik verschil zien tussen vocht en vet?
          Zoek en gij zult vinden

Comment

1 kg per week?

Hoe voelt ketose?

Hoe voelt starvation mode?

Comment

doe niet zo moeilijk. gewoon een half % vet per week en gaan.

Comment

Mmkey. Heb iig een tang, dus binnenkort even voor de spiegel 3x een 4 puntsmeting uitvoeren. Jammer dat vocht ervoor zorgt dat ik tegen de avond een dikke buik en benen heb, en in de ochtend zie ik lijntjes over mijn benen lopen en mijn buik heeft weer wat meer details??? Op de 24e maar even snel mijn dieet aanpassen, zodat ik ook blijvend vocht verlies

Als ik het goed begrijp is Ketose een staat waar je in beland na een paar weken te hebben geleefd op een veilige energietekort. En starvation mode, wanneer je wekenlang echt te weinig hebt gegeten. Alleen hoe weet je nou wanneer je in ketose zit en wanneer in starvation mode?

Ik ben iig vaker en sneller vermoeid sinds deze week

Comment

Ik zou nog even beter lezen over ketose.
                  "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by Mindgamer View Post
                    Mmkey. Heb iig een tang, dus binnenkort even voor de spiegel 3x een 4 puntsmeting uitvoeren. Jammer dat vocht ervoor zorgt dat ik tegen de avond een dikke buik en benen heb, en in de ochtend zie ik lijntjes over mijn benen lopen en mijn buik heeft weer wat meer details??? Op de 24e maar even snel mijn dieet aanpassen, zodat ik ook blijvend vocht verlies

Als ik het goed begrijp is Ketose een staat waar je in beland na een paar weken te hebben geleefd op een veilige energietekort. En starvation mode, wanneer je wekenlang echt te weinig hebt gegeten. Alleen hoe weet je nou wanneer je in ketose zit en wanneer in starvation mode?

Ik ben iig vaker en sneller vermoeid sinds deze week
                    Ketose kan je niet vergelijken met starvation mode...

Ketose treedt op wanneer je te weinig koolhydraten binnenkrijgt. De meeste organen, spieren enz kunnen makkelijk zonder koolhydraten, maar oa de hersenen niet. De hersenen (en beenmerg als ik me niet vergis?) hebben in totaal ongeveer 105gr carbs nodig per dag, dus als je minder dan 105gr carbs eet raak je eigenlijk al in ketose...
                    Je kan dus eigenlijk boven onderhoud eten en in ketose komen.

Edit: ben je bezig met een keto dieet? In dat geval moet je je eerst wat inlezen hoor, is zeker geen simpele bedoeling.
                    @ ketIF

Comment

Nee, ik ben niet bezig met een keto-dieet. Meer met een high-carb-dieet. Ik heb niet zoveel gelezen over ketose indd (wat dus mijn fout is), alleen ik dacht dat als je afvalt je in ketose bent. Hoe heet het wanneer je in vetpercentage daalt? Heeft dat ook een naam? Of heet dat gewoon afvallen?
                      Want wat ik mij afvraag is: hoe kun je nou weten of je juist bezig bent? Het enige waar ik aan merk dat ik aan het dieten ben, is dat ik minder eet en dat ik wat sneller moe ben dan normaal.

Comment

Met een high carb dieet raak je niet in ketose, simpelweg omdat je lichaam op dat moment geen ketonen nodig heeft.

Of je juist bezig bent? Dit is bij iedereen anders, maar zoals Falstyr al zei, 0.5% vp laten dalen per week, of 500 gram per week is ook een goede richtlijn.

Zet anders je voedingsschema hier ff.
                        @ ketIF

Comment

Dit is mijn voedingsschema. Op de 24e haal ik mijn kipdrumsticks eruit, en verwissel ik dat met kipfilet. Siroop suikervrij (2 kcal per 100 ml) voeg ik toe aan magere kwark in de ochtend. Ik gebruik pure whey protein isolate van power supplements. Tomaten ketchup heb ik omgewisseld met gepelde tomaten in saus (zit geen zout in en is haast puur). Ik eet dan weer zilvervliesrijst en dan weer meergranen spaghetti:

Eetschema 1 (krachttraining plus uurfietsen): http://i49.tinypic.com/2lbc31j.jpg

Eetschema 2: http://i46.tinypic.com/2niqvli.jpg

Hoe vinden jullie dit?

Comment

Maak het je niet te ingewikkeld mindgamert.
                            Ik zou gewoon een ordinair cut schema nemen die de meeste hier hebben.
                            Gewoon lekker 500 kcal onder behoefte met 1 refeed dag in de week.
                            En gaan met die banaan.
                            En niet zo janken dat je je raar of zwak voelt, want van -500 kcal zal je amper iets merken kwa energie.
                            Het zit voornamelijk in je hoofd.
                            Half procentje per week is een mooie richtlijn als maximum.
                            Je kan mischien wel meer doen, maar dan gaan er waarschijnlijk spieren verloren.
                            Meet je gewicht en je vetpercentage (niet zelf) en bereken zo je vet vrije massa.
                            Kijk hier naar om te zien of je vet verliest zonder dat er vvm verloren gaat.
                            Als je iedere dag hetzelfde eet en je je op dezelfde tijdstippen weegt dan zal je gewicht amper afwijken door vocht en andere toestanden.
                            En nu kappen met zeiken. Bulken tot je een monsterbeest bent of cutten tot je super droog staat en stoppen met zo veel na te denken.
                            The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Ohjah, ik volgde eerst de overtuiging van de aantal calorieën per dag. Nu ik toch merk dat vocht ook veel vernacheld, besluit ik toch zo clean mogelijk te eten. Kan helaas pas nadat ik geld heb:P

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X