Beste lezer
nja laat ik mezelf als eerste ff voorstellen.
ik ben stefan, 16 jaar oud woon in utrecht.
1,76 lang en mijn gewicht is 85 kilo
na het doorlezen van veel topics op deze website.
heb ik besloten een account aan te maken en hulp te vragen.
ik voel me hier begrepen, en ik denk dat veel mensen mij zouden kunnen helpen mijn doel te bereiken.
al vanaf mn 10e was ik veels te dik. op mijn 14e woog ik 110kilo. was toen 1.55m lang. vanaf mn 15e/16e afgevallen door eindelijk te gaan bewegen. en fitness kwam daar ook bij kijken. maar daar ben ik 3 maanden geleden mee gestopt. door al dat overgewicht heb ik een uitgerekte buik. een hangbuik. en daar wil ik zoveel mogelijk van af.
zelf ben ik het eigenlijk nogal zat dik te zijn, het heeft zowel medische nadelen. maar ook psygisch: schaamte, weinig zelfrespect en weinig zelfvertrouwen komt er bij kijken.
daarom heb ik als doel mn gigantische best doen voor mijn 17e verjaardag.
die vier ik op 6 augustus 2010
ik heb veel topics gelezen op deze site. zomer sticky ; q & a ; veel goede informatie en daarvoor wil ik als allereerst jullie heel erg voor bedanken!
wat ik precies moet eten. hoeveelheid kcal ik binnen moet hebben kwam daarbij ook aan bod.
maar eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee hoe ik mijn eetpatroon moet aanpassen.
mijn ouders zijn nogal streng. en thuis moeten we "eten wat de pot schaft"
en we zitten ook nogal krap bij kas. ik krijg geen zakgeld, maar ik werk. ik betaal fitness zelf en heb een maandelijks inkomen van 120 euro. waarvan 34,50 naar fitness gaat. ik werk bij de albert heijn.
Dus in het kort:
Leeftijd: 16
Vetpercentage: ?% (ik heb geen van alle tooltjes om dit te berekenen.
is er een manier hoe ik dit wel kan uitrekenen? ; of schatten?)
Lengte: 1,76m
Gewicht: 85kg[BMI: 28] - (Ideale gewicht: 63-65, BMI: 20)
Doel: Afvallen. maar blijvend ; informatie opdoen ; Een positieve invloed op mijn levensstijl creëren.
Budget Per week: 20 euro (Fitness al betaald)
Fitness x per week: 4x (Dagen: Ma/Do ; E.V.T. Zo ; Vr, Za werken)
ik heb dus uitgerekend hoeveel calorieën ik nodig heb
en toen kwam ik uit op 2320 ; als ik daar 500 kcal van af trek (om af te vallen) kom ik uit op 1820
als ik dat verdeel zoals in het zomersticky topic staat:
= Eiwit: 212,5 gram > 850kcal
= Onverzadigd Vet: 60 gram > 540kcal
= Koolhydraten: 102.5gram > 410kcal
ik wil er wel even bij zeggen dat ik niet super geweldig resultaat verwacht.
ik wil gewoon zoveel mogelijk doen voor mn verjaardag, zonder jojo effect. uiteraard ga ik na mijn verjaardag gewoon verder met fitness.
en vanaf hier wil ik je alvast bedanken voor het lezen van dit aardig lange stuk tekst
---
Mijn Vragen:
1. Is het mogelijk zonder tooltje mijn vetpercentage uit te rekenen, of te schatten?
2. De verhouding tussen mijn aantal gram eiwit en onverzadigd vet,
is dat normaal, of moet ik het anders compenseren?
3. Zou iemand mij een goede richtlijn kunnen geven over wat ik moet eten,
waar ik bijv al die eiwitten vandaan haal. en hoe ik weet of ik genoeg
van de eiwit,vetten of kh binnen krijg.
4. Als ik cardio train (loopband) dan is mijn hartslag 140. ik train dan voor 30 minuten lang. daarna doe ik crosstraining. 20 minuten lang op vetverbranding modus. maar dan wordt er aangegeven dat mijn hartslag 133 moet zijn voor vetverbranding. is het erg dat mijn hartslag hoger is dan aangegeven? want de harde inspanning gaat bij mij nogal automatisch op de crosstrainer.
5. zou iemand mij willen helpen bij het samenstellen van een voedingsplan?
wat te eten op welke tijdstippen? ik zou dit erg waarderen.
nou hartelijk dank voor het lezen.
met vriendelijke groeten,
Stefan
nja laat ik mezelf als eerste ff voorstellen.
ik ben stefan, 16 jaar oud woon in utrecht.
1,76 lang en mijn gewicht is 85 kilo
na het doorlezen van veel topics op deze website.
heb ik besloten een account aan te maken en hulp te vragen.
ik voel me hier begrepen, en ik denk dat veel mensen mij zouden kunnen helpen mijn doel te bereiken.
al vanaf mn 10e was ik veels te dik. op mijn 14e woog ik 110kilo. was toen 1.55m lang. vanaf mn 15e/16e afgevallen door eindelijk te gaan bewegen. en fitness kwam daar ook bij kijken. maar daar ben ik 3 maanden geleden mee gestopt. door al dat overgewicht heb ik een uitgerekte buik. een hangbuik. en daar wil ik zoveel mogelijk van af.
zelf ben ik het eigenlijk nogal zat dik te zijn, het heeft zowel medische nadelen. maar ook psygisch: schaamte, weinig zelfrespect en weinig zelfvertrouwen komt er bij kijken.
daarom heb ik als doel mn gigantische best doen voor mijn 17e verjaardag.
die vier ik op 6 augustus 2010
ik heb veel topics gelezen op deze site. zomer sticky ; q & a ; veel goede informatie en daarvoor wil ik als allereerst jullie heel erg voor bedanken!
wat ik precies moet eten. hoeveelheid kcal ik binnen moet hebben kwam daarbij ook aan bod.
maar eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee hoe ik mijn eetpatroon moet aanpassen.
mijn ouders zijn nogal streng. en thuis moeten we "eten wat de pot schaft"
en we zitten ook nogal krap bij kas. ik krijg geen zakgeld, maar ik werk. ik betaal fitness zelf en heb een maandelijks inkomen van 120 euro. waarvan 34,50 naar fitness gaat. ik werk bij de albert heijn.
Dus in het kort:
Leeftijd: 16
Vetpercentage: ?% (ik heb geen van alle tooltjes om dit te berekenen.
is er een manier hoe ik dit wel kan uitrekenen? ; of schatten?)
Lengte: 1,76m
Gewicht: 85kg[BMI: 28] - (Ideale gewicht: 63-65, BMI: 20)
Doel: Afvallen. maar blijvend ; informatie opdoen ; Een positieve invloed op mijn levensstijl creëren.
Budget Per week: 20 euro (Fitness al betaald)
Fitness x per week: 4x (Dagen: Ma/Do ; E.V.T. Zo ; Vr, Za werken)
ik heb dus uitgerekend hoeveel calorieën ik nodig heb
en toen kwam ik uit op 2320 ; als ik daar 500 kcal van af trek (om af te vallen) kom ik uit op 1820
als ik dat verdeel zoals in het zomersticky topic staat:
= Eiwit: 212,5 gram > 850kcal
= Onverzadigd Vet: 60 gram > 540kcal
= Koolhydraten: 102.5gram > 410kcal
ik wil er wel even bij zeggen dat ik niet super geweldig resultaat verwacht.
ik wil gewoon zoveel mogelijk doen voor mn verjaardag, zonder jojo effect. uiteraard ga ik na mijn verjaardag gewoon verder met fitness.
en vanaf hier wil ik je alvast bedanken voor het lezen van dit aardig lange stuk tekst
---
Mijn Vragen:
1. Is het mogelijk zonder tooltje mijn vetpercentage uit te rekenen, of te schatten?
2. De verhouding tussen mijn aantal gram eiwit en onverzadigd vet,
is dat normaal, of moet ik het anders compenseren?
3. Zou iemand mij een goede richtlijn kunnen geven over wat ik moet eten,
waar ik bijv al die eiwitten vandaan haal. en hoe ik weet of ik genoeg
van de eiwit,vetten of kh binnen krijg.
4. Als ik cardio train (loopband) dan is mijn hartslag 140. ik train dan voor 30 minuten lang. daarna doe ik crosstraining. 20 minuten lang op vetverbranding modus. maar dan wordt er aangegeven dat mijn hartslag 133 moet zijn voor vetverbranding. is het erg dat mijn hartslag hoger is dan aangegeven? want de harde inspanning gaat bij mij nogal automatisch op de crosstrainer.
5. zou iemand mij willen helpen bij het samenstellen van een voedingsplan?
wat te eten op welke tijdstippen? ik zou dit erg waarderen.
nou hartelijk dank voor het lezen.
met vriendelijke groeten,
Stefan
Comment