Cutten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cutten

Hallo iedereen,

ik ben al een goede 4 maand bezig met intensief trainen en dieeten. Met deze combinatie heb ik inde voorbije vier maand volgende resultaten behaald:

Leeftijd : 21
    Lengte : 187

start:
    - vetpercentage: 25%
    - gewicht: 102 kg

meting vorige week:
    - vetpercentage: 15,3%
    - gewicht: 95 kg

Over het algemeen ben ik wel te vreden met deze resultaten. Aan mijn borstkas, schouders en armen zijn al serieus wat spiertjes bijgekomen. Wat mij zorgen maakt is mijn buikstreek. Ik merk op die plaats slechts een kleine verbetering en die spieren willen er niet goed doorkomen. Nochtans is 15,3% relatief laag.

MIJN VOEDINGSSCHEMA:

8:00
    ------
    25 g kellogs (geen frosties)
    100 ml melk
    25g whey (met 200 ml water)
    1 visolie capsule

11:00
    ------
    25 g cashewnoten
    25 g pindanoten
    200 ml water

14:00
    ------
    150 g kipfilet
    100 g jonge kaas
    200 ml water
    1 visolie capsule

18:30 (pre training)
    ------
    250-300 g (vis, kipfilet, vettig vlees ...)
    200 g (groene groente-brocoli,komkommers,spruiten)
    25 g whey
    5 g creatine
    200 ml water

21:00 (post training)
    ------
    25 g whey
    5 g creatine
    200 ml water
    1 banaan
    1 visolie capsule

23:30 (pre slaap)
    ------
    500 g magere naturel kwark
    10 g gebroken lijnzaad
    1 soeplepel olijfolie
    1 soeplepel appelgrenadine (smaak)

MIJN TRAININGSSCHEMA:

maandag
    --------
    borst:
    bench press: 12-10-8-6-4-2-1-1-2-4-6-8-10-20
    incline bench press: 8-6-4-2-1-2-4-6-8-20
    decline benc press: 8-6-4-2-1-2-4-6-8-20
    fly's: 10-8-10
    cable crossover: 10-8-10
    peck deck: 15-10-5

schouders:
    arnold press: 10-10-8
    db front raise: 10-10-10
    db side raise: 10-10-10
    sitting military press: 10-10-10
    sitting db press: 10-10-10
    cable lateral pulldown: 10-10-10

triceps:
    tricep extension: 10-10-10
    bench dips: 10-10-10
    close grip bench press: 15-12-8-4-8-12-20

dinsdag
    --------
    rug + benen:
    back machine: 15-15-15
    back crunches: 15-15-15
    squat: 10-10-10
    deadlift: 5-5-5
    barbell bent over: 10-10-10

buik:
    reverse crunch: 30-30-30
    crunch: 30-30-30
    sidecrunch: 30-30-30
    db side move: 15-15-15

biceps:
    hammer curl: 10-10-8
    concentration curl: 10-10
    cable curl: 15-15
    preacher bench barbell curl: 2-4-6-8-10-20
    barbell curl: 8-8-8-20

woensdag
    ----------
    30 minuten lopen
    15 minuten fietsen

donderdag
    -----------
    zelfde als maandag

vrijdag
    --------
    zelfde als dinsdag

Alle opmerkingen en tips op mijn schema zijn welkom, ook tips om beter/sneller vet te verliezen en die buikspieren erdoor te laten komen.

Alvast bedankt
    > vetpercentage : 19 %, > Gewicht : 114,5 kg, > Leeftijd : 22, > Lengte : 187 cm
    BP: 1x120 kg, SQ: 6x160 kg, DL: 1x190 kg, Still bulking

15% is niet relatief laag, maar relatief gemiddeld. Wil je buikspieren moet je richting de 10%. Als je al 4 maanden aan het dieten bent is je metabolisme beetje ingezakt. Ga 2-3 weken op of net boven onderhoud eten. Ga dan verder met dieten. Als je 10% hebt bereikt kun je weer beetje boven onderhoud eten en massa ontwikkelen.

Comment

tip: zet alles in excel met voedingswaarden erbij zodat men beter kan oordelen en je helpen. als je beetje zoekt bij forum in categorie afvallen zal je mijn schema vinden die je dan zelf kan gebruiken voor je eigen schema.

als ik zo kort even zie mis ik trouwens echt de koolhydraten en wat je om elf uur eet is absoluut geen maaltijd. nogmaals: zie zomersticky*

groetjes

Comment

102 kilo 25% is 25.5 kg vet
        95 kg en 15% is 14.25 kg vet

Verlies in gewicht is 7 kg maar je hebt 11,25 kilo vet verloren.
        Iets klopt niet...
        Het lijkt mij ook onwaarschijnlijk dat je met dit voedingsschema geen spiermassa verloren hebt dus ik zet vraagtekens bij het geheel.
        Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
        Go heavy or go home!

Comment

Dankjewel voor de reacties.

1) Ik nam aan dat 15% redelijk laag is en dacht daardoor dat er iets mis was met mijn schema's, ik zal dus moeten blijven doorgaan tot ik aan 10% zit

2) Mijn voedingsschema is gebaseerd op het 'anabolic dieet' principe
          Anabolic Diet 101: The Definite Anabolic Diet Guide | StrongLifts.com
          ik weet niet in hoevere dit beter is dan andere dieeten. Ik heb op verschillende plaatsen gelezen dat lowcarb dieeten het meest effectief zijn voor het verliezen van vet. In het weekend eet ik dus wel veel koolhydraten, dat is dan meestal pasta, aardappelen en af en toe eens een bakje frieten of een pizza.
          > vetpercentage : 19 %, > Gewicht : 114,5 kg, > Leeftijd : 22, > Lengte : 187 cm

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
            102 kilo 25% is 25.5 kg vet
            95 kg en 15% is 14.25 kg vet

Verlies in gewicht is 7 kg maar je hebt 11,25 kilo vet verloren.
            Iets klopt niet...
            Het lijkt mij ook onwaarschijnlijk dat je met dit voedingsschema geen spiermassa verloren hebt dus ik zet vraagtekens bij het geheel.
            Mijn vetprecentage wordt gemeten met zon elektrish toestel, dat wss gevoelig is aan vocht en dergelijke. Ik probeer dit zoveel mogelijk te doen op hetzelfde moment.

Mijn gewicht is op de weegschaal van de fitness 93kg en thuis tegen de 97kg, dit is dan wel op een verschillende moment op de dag. Ofwel is mijn weegschaal omzeep. ofwel is de weegschaal in de fitness omzeep. Dus neem ik gewoon het gemiddelde

Comment

als beginner kun je rustig wat spiermassa ontwikkelen. Dus vind het niet zo vreemd Shred

Comment

In 4 maanden 4 kilo spiermassa winnen met een cut(kut)schema. Yeah right.
                Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
                  In 4 maanden 4 kilo spiermassa winnen met een cut(kut)schema. Yeah right.
                  zomersticky:

'Is het mogelijk om spiermassa te ontwikkelen terwijl je vet probeerd te verliezen? Bij beginnend sporters is dit mogelijk zolang ze veel compound oefeningen hanteren en niet alleen wat Bicep Curls en Bench Presses doen. Als de sporter in een verder stadia komt zal dit steeds moeilijker worden tot het punt van onmogelijk. Dan is het een kunst om vet te verliezen met zo min mogelijk spiermassa verlies.'

4 maanden valt nog wel onder beginner dacht ik. Hou er ook rekening mee dat ik voordien zogoed als niets van sport deed en ook niets van goede voeding naar binnen speelde.

Comment

Yo..

Je traingsschema ziet er ook egt zwaar uit, 15 oefeningen per dag... Zo veel setjes voor borst??

Comment

dit is mij aangeraden geweest door iemand van mijn sportschool. Iem die dit al 5 jaar doet. ik start met geen gewicht en leg er elke keer 10kg op tot aan 90kg en daarna weer afbouwen

Comment

verspilling van tijd en energie. Gewoon rond de 25 sets per training en idem aantal reps per oefening gaan zitten.

Comment

Ik dacht ook het zelfde als falstyr...

Je moet nooit klakkeloos overnemen wat anderen zeggen, doe altijd even zelf reseach...

Zelfde gebeurde toen ik ging sporten kwam zo een maat van mij, je moet 7 oefeningen voor borst en dat 2 x per week, dan groeit ie heel goed, Niet Dus..!

Check even op de forum voor een goede schema..

Comment

Zal ik zeker doen, ben al veel informatie tegengekomen ivm voeding en training, zal dit proberen verwerken in een goed schema en deze dan hier posten ter beoordeling.

Comment

aangepast schema
                              Attached Files

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X