Veel afvallen/vet verliezen, welke verhouding?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by The Phoenix View Post
    Lees goed wat er word gezegd over het herstellen van je stofwisseling. als je continu te weinig eet komt je lichaam "stil" te staan wat volgens mij allang gebeurd is. je zal echt meer moeten eten om je lichaam weer aan het verbranden te krijgen. Verkijk je niet op het feit dat meer eten dikker maakt. dat is slechts een fabeltje mits je natuurlijk niet royaal over je onderhoud gaat.

36% Bf is best veel. Denk aan je gezondheid! gewoon ff meer eten 2 wk en dan weer onderhoud of cutten. Maar zo blijven eten wat je nu doet levert echt niets op.

Je vraag op KT of cardio: Kt zorgt voor spiermassa mits je goed eet. Wat je dus nu niet doet. Maar ervan uitgaande dat je bereidt bent om goed te eten bouw je dus spiermassa op. Spiermassa in rust verbranden Kcal. Met cardio bouw je hoogstens je conditie op. Maar spiermassa minimaal.

Dus wat wil je nou zelf? even iets aankomen maar spieren gaan ontwikkelen die vet voor je gaan verbranden zonder dat je wat doet of cardio doen, te weinig eten en spieren verbranden?

You do the math!
    Duidelijk, alleen 1 nadeel op sites als deze vind ik altijd dat het of/of is.. Ik wil namelijk slanker worden (moet slanker worden) maar ik wil óók een betere conditie en ik hoef niet zo nodig gespierder te worden.. Ik denk namelijk dat ik redelijk gespierd ben als ik zie wat voor gewichten ik al gebruik, alleen er zit een dikke speklaag op en die moet eraf..
    Ik ben dus bezig om meer te gaan eten, ook sport ik meer. Ik merk alleen nog 0,0 verschil.. Maar dat kan dus kloppen doordat ik nu te weinig eet. Maar je snapt toch wel dat dit heeeel erg tegenstrijdig klinkt als je jaaaaren hoort dat je minder moet eten om af te vallen?

Dus ben ik nu qua sporten goed bezig (eerst KT, daarna half uurtje cardio)?? Oftewel, als ik nu op mijn onderhoud zou gaan eten (om de verbranding op de krikken) zou ik dan verschil moeten gaan merken over een tijdje?

Comment

Op jouw verpercentage zou ik eerst een bloedtest doen bij de dokter, of je overgewicht geen hormonale oorzaak heeft.

Als je schildklier naar de kloten is mag je dieten wat je wil, het helpt niks. En je symptomen kunnen daar inderdaad op wijzen.

Zou zonde zijn van de moeite aangezien het met een pilletje per dag kan verholpen worden.
      Last edited by Genjuro; 15-02-2010, 22:25.
      the one and only tabata overlord

Comment

Originally posted by Sydney View Post
        Duidelijk, alleen 1 nadeel op sites als deze vind ik altijd dat het of/of is.. Ik wil namelijk slanker worden (moet slanker worden) maar ik wil óók een betere conditie en ik hoef niet zo nodig gespierder te worden.. Ik denk namelijk dat ik redelijk gespierd ben als ik zie wat voor gewichten ik al gebruik, alleen er zit een dikke speklaag op en die moet eraf..
        Ik ben dus bezig om meer te gaan eten, ook sport ik meer. Ik merk alleen nog 0,0 verschil.. Maar dat kan dus kloppen doordat ik nu te weinig eet. Maar je snapt toch wel dat dit heeeel erg tegenstrijdig klinkt als je jaaaaren hoort dat je minder moet eten om af te vallen?
        Vraagje: de mensen die je zeiden om minder te eten, hadden die van tevoren uitgerekend hoeveel je at en wat je behoefte is? Met andere woorden: hadden die berekend dat je teveel aan het eten was? Zo niet, dan was het advies dat je minder moest gaan eten niet onderbouwd en dus een slecht advies.
        Originally posted by Sydney View Post
        Dus ben ik nu qua sporten goed bezig (eerst KT, daarna half uurtje cardio)?? Oftewel, als ik nu op mijn onderhoud zou gaan eten (om de verbranding op de krikken) zou ik dan verschil moeten gaan merken over een tijdje?
        De meeste mensen doen cardio om kcals te verbranden en hopen op die manier vet kwijt te raken. Echter, jij laat ons zien dat je te weinig kcals eet per dag. Dus dan is het niet de juiste keus om ook nog eens extra kcals te gaan verbranden via cardio. Pas als je meer eet dan je behoefte en je wilt niet aankomen, dan kan het zin hebben om cardio te gaan doen. (natuurlijk helpt cardio ook je uithoudingsvermogen te verbeteren doordat je je longen en hart traint). Een half uur cardio kost je ongeveer 200 a 300 kcal. Als je dus door wilt gaan met cardio, dan zal je dus evenveel extra moeten gaan eten bovenop je behoefte.
        Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Cardio laten voor wat het is tenzij je HIIT doet. Je wilt je lichaam leren meer te verbruiken, niet je lichaam efficiënter laten omgaan met kcal.
          Overigens is een schildkliertestje inderdaad niet zo'n stom idee.

Verder ben ik het volledig eens met het weer opvoeren van je kcal.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Schildklier is goed hoor, jarenlang vreten wat je wil en lui zijn is meer de oorzaak Ik weet dondersgoed hoe het komt en nu mag ik op de blaren zitten..

Verder duidelijk, ik ga in de ijzers Thanxx

Comment

Herken me zelf heel veel in Sydney, ook jarenlang te weinig en te onregelmatig en slecht gegeten. Wel aardig afgevallen door veel te weinig eten en ander werk maar nu sta ik stil en denk dus dat ik me stofwisseling weer op gang moet brengen. Dat schildkliertestje is dat makkelijk te doen bij de dokter?

Comment

Originally posted by stukput View Post
                Herken me zelf heel veel in Sydney, ook jarenlang te weinig en te onregelmatig en slecht gegeten. Wel aardig afgevallen door veel te weinig eten en ander werk maar nu sta ik stil en denk dus dat ik me stofwisseling weer op gang moet brengen. Dat schildkliertestje is dat makkelijk te doen bij de dokter?
                Bloedtestje op thyroxine (T4) en trijodothyronine (T3) en andere schildklier gerelateerde bloedwaarden denk ik.
                The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X