ik ben niet echt dik maar ik wil gewoon een beetje afslanken!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ik ben niet echt dik maar ik wil gewoon een beetje afslanken!

hallo,

ik ben 14 bijna 15 en ben eerder best fatsig geweest ()
    anderen zeggen dat dit echt niet meer zo is, maar zelf zie ik het nog altijd..
    verder ben ik niet zo heel groot dus het zal wel weggroeien..
    maar hoe kan ik nou net dat beetje afvallen, net dat laatste beetje vet weghalen?
    gaat dit vanzelf met de groei?

ik zie genoeg van die 5 kilo in een week dieeten op internet staan maar ik kan me niet voorstellen dat dat goed voor je is!

en kan ik al sportvoeding gebruiken?

ik weet niet of het er iets toe doet maar ik slik ook medicijnen die mijn eetlust soms behoorlijk remmen.. waardoor ik onregelmatig eet (namelijk Ritalin ook wel kindercoke genoemd )

wat beweging betreft tja.. ik fiets dagelijks naar school toe heen en terug ongeveer 30 km en als ik de bus pak doe ik die avond meestal nog een uurtje op de hometrainer..
    maar het vet gaat eigenlijk niet weg

wat moet ik doen?

Welkom gehete...

Comment

welkom

Comment

dank u

Comment

Originally posted by moritz95 View Post
          dank u

Verder: maak een voedingsschema aan de hand van de sticky's. Gaat je lukken.

Wat bedoel je met sportvoeding? supps? Heb je op jouw leeftijd nog helemaal niet nodig.

Inderdaad 5 kilo p/w dieten zijn niet goed! Uiteindelijk zit je met het jojo effect.

Inschrijven in een sportschool en beginnen met een full body schema. Lees dan ook de sticky, BB voor tieners.

bereken je behoefte. sporttoeslag, werktoeslag.

alleen cardio is niet genoeg.

snap je het een beetje?

Comment

Ik kan t redelijk volgen ja maar,
            Wat zijn dan stickys als ik vragen mag?
            Ik ben echt nog een noob wat dat betreft

Comment

welkom,
              ten 1ste goed dat je zelf al nadenkt over dat 5kg per week afvallen niet goed voor je is.

dan denk ik dat je ook inteligent genoeg bent om de sticky's door te lezen en dan merk je dat je voeding heel belangrijk voor je is, paar sticky's die je moet lezen en je weet al heel veel.

daarnaast met een fullbody (hele lichaam) schema in de sportschool gaat het goed komen uit de sticky's.

en dan gaat het goed komen denk ik zo, als je nog vragen hebt stel je ze nadat je de stický's goed gelezen hebt.
              suc6!
              Calisthenics / Street workout

Comment

Welkom

LEES DIT EERST! - Bodynet.nl - Bodybuilding & Fitness discussieforums
                "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

De
                  stickys heb ik inmiddels gevonden
                  en gelijk had ik de volgende vraag:
                  er staat "40-60% van een gewicht dat 6 maal correct kan worden uitgevoerd."
                  word hier mijn eigen lichaamsgewicht mee bedoeld?

Ik las ook dat er bij het gevoel van "stoppen nu" ook echt gestopt moet worden maar.. Ik dacht dat als je pijn hebt je juist door moet gaan?
                  Zo niet dan verklaart dit waarom ik soms 5 dagen spierpijn heb..

Ik wist namelijk wel dat je met spierpijn eerst rustig aan moet doen en
                  pas na de pijn weer verder moest gaan alleen dan zat er heel veel tijd tussen en is/was t hele
                  ritme weg:s

Comment

De
                    stickys heb ik inmiddels gevonden
                    en gelijk had ik de volgende vraag:
                    er staat "40-60% van een gewicht dat 6 maal correct kan worden uitgevoerd."
                    word hier mijn eigen lichaamsgewicht mee bedoeld?

Ik las ook dat er bij het gevoel van "stoppen nu" ook echt gestopt moet worden maar.. Ik dacht dat als je pijn hebt je juist door moet gaan?
                    Zo niet dan verklaart dit waarom ik soms 5 dagen spierpijn heb..

Ik wist namelijk wel dat je met spierpijn eerst rustig aan moet doen en
                    pas na de pijn weer verder moest gaan alleen dan zat er heel veel tijd tussen en is/was t hele
                    ritme weg:s
                    vraag 1:

nee niet je lichaamsgewicht, Stel je zou 1x100kg kunnen bankdrukken dan pak je tussen de 40 en 60% van die honderd kilo om reps 6x goed en correct uit te kunnen voeren. Dus tussen de 40 en 60 kilo uitgaande van die 100 kg.

vraag 2:

Als je pijn hebt moet je stoppen. Je moet geen pijn voelen tijdens het trainen. Wat je wel mag voelen is een verzuring.

vraag 3:

Die tijd die jij omschrijft als "veel tijd" is het belangrijkste onderdeel (op correcte uitvoeringen van je oefeningen,eetpatroon,trainschema enz.) van je training. In deze periode gaan je spieren zich herstellen en groeien. Je moet je spieren dan ook de tijd geven om te recupireren.

beetje duidelijk?

Comment

Ik heb het zelfde gehad.

ik woog op mijn 14e en 15e 84 kilo op zijn top met 1.74cm
                      heb fullbody kt gedaan onder begeleiding en een voedingsschema(wel van sportschool) maar in zon 2 jaar/anderhalf 10 kilo afgevallen. Had zelfs last van striea op mijn zwembandjes en als ik lang gezetene had zag ik een rode rand op mijn buik. Nu heb ik nog wel een klein buikje maar het was eerst gewoon hangbuik. Alles staat gewoon een stuk strakker en doe nu split schema. Alles begint al aardig mee te groeien..

gewoon lekker trainen en goed eten!

goed dat je zelf er nu al toe zet trouwens
                      sq 150- dl 2x180- be paused 110 - pp - 92.5

Comment

welkom succes met behalen van je doel
                        Work it, make it, do it,
                        Makes us harder, better, faster, stronger!

Comment

Originally posted by The Phoenix View Post
                          Je moet je spieren dan ook de tijd geven om te recupireren.

beetje duidelijk?
                          Als je zulke worden gebruikt gaat het een stuk moeilijker :P.

@ts
                          Als ik jouw was zou ik niet cutten. Ga lekker ee fullbody schema volgen. Er staat in 1 van de sticky's een kant en klare die je kan gebruiken. Stel een schema op en ga boven je behoefte eten en je zult spiermassa aankomen.

Als je nu onnodige dingen doet ga je dat later jmmr vinden. Geloof me, je zult me bedanken!

Comment

Originally posted by gameface View Post
                            Als je zulke worden gebruikt gaat het een stuk moeilijker :P.

@ts
                            Als ik jouw was zou ik niet cutten. Ga lekker ee fullbody schema volgen. Er staat in 1 van de sticky's een kant en klare die je kan gebruiken. Stel een schema op en ga boven je behoefte eten en je zult spiermassa aankomen.

Als je nu onnodige dingen doet ga je dat later jmmr vinden. Geloof me, je zult me bedanken!
                            boven me behoefte eten?

Comment

boven me behoefte eten?
                              Je hebt een dagelijkse behoefte die je nodig hebt om alles in "stand" te houden. Als je meer als dat gaat eten kom je dus aan. Daarom zeg ik, eet er iets boven zodat je massa aankomt.

Lees de sticky's hoe je een schema opstelt en wat je het beste kan eten.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X