Originally posted by arn84
View Post
Ik ben begonnen!!!
Collapse
X
-
Nou in ieder geval bedankt voor alle advies,
Ik doe nou 3 keer in de week krachtraining.
Gaat wel goed maar is wel zwaar,
Mijn lichaam moet ook even wennen,
Ik train samen met mn vriend, dan weet ik ook zeker dat ik het goed doe.
Ik doe nu setjes van 2 keer 25.
Ook gaat het eten best wel zwaar.
Zit best wel volllll
Probeer 6 keer te eten op een dag!
Kleine beetjes..
Begon vanmorgen met een Vitaal Cracker met kaas.
Toen daarna een broodje zalm,
Daarna een handje noten.
Daarna was het tijd voor avond eten en dat was pasta.
Nu moet ik 3 cracottes met tonijn en kaas eten.
en afsluiten met magere kwark met roosvicee.
Morgen wissel ik de tijd van de cracottes in met eieren ofzo.
en dat broodje zalm voor sardines of een omelet ofzo.
Of een boterham..
Probeer het zo eerst te doen en op te bouwen want voor mij doen is dit al te veel!
Maar merk gelijk al verschil!! Want ben 2 keer naar de toilet gegaan!!(normaal was dat 2 keer in de week!!)
Verder doe ik nogsteeds 3 keer in de week cardio erbij gewoon om me fit te voelen en dat doe ik doormiddel van de groepslessen.
Dat is toch goed?
Wat ik me dus afvraag is hoe jullie nou precies weten hoeveel eiwitten of koolhydraten er in een product zitten.. Want moet ik nou gaan wegen ofzo hoeveel rijst ik eet...
Ik lees nou wel alle etikketen dus word daar wel weer een stuk wijzer uit,
Drinken doe ik sowiezo nu de laatste tijd erg veel.
Drink veel water en 2 glazen grapefruitsap
en 2 bakkies koffie en heb ook gelezen dat groene thee erg goed is voor de stofwisseling.. dus ga dat is ook eens drinken.
Verder krijg ik morgen mn potje Fast Diet binnen..
Hopelijk geef dat me meer energie..
In ieder geval bedankt!!!
Groetjes Jeanette
Comment
-
Originally posted by Jadelynn View PostNou in ieder geval bedankt voor alle advies,
Ik doe nou 3 keer in de week krachtraining. heel goed!
Gaat wel goed maar is wel zwaar,
Mijn lichaam moet ook even wennen, ga daarom in het begin niet te zwaar. je aanhechtingen en pezen gaan minder snel mee als je spieren dus rustig opbouwen.
Ik train samen met mn vriend, dan weet ik ook zeker dat ik het goed doe. heel goed!
Ik doe nu setjes van 2 keer 25.
Ook gaat het eten best wel zwaar. tja elke omschakeling heeft tijd nodig.
Zit best wel volllll
Probeer 6 keer te eten op een dag!
Kleine beetjes.. prima!
Begon vanmorgen met een Vitaal Cracker ik zou hier volkorenbrood van maken. Vooral smorgens heb je KH nodig om de boel op te starten. crackers is niet wat. met kaas.
Toen daarna een broodje zalm, zalm is heel goed. goede vetten zoals omega 3 en lekker veel eiwitten.
Daarna een handje noten. wel ongezouten he!
Daarna was het tijd voor avond eten en dat was pasta.
Nu moet ik 3 cracottes met tonijn waterbasis of oliebasis? en kaas eten.
en afsluiten met magere kwark met roosvicee roosvicee kan maar kan zorgen voor insulinepieken..
Morgen wissel ik de tijd van de cracottes in met eieren ofzo.
en dat broodje zalm voor sardines of een omelet ofzo.
Of een boterham.. dit moet je doen! volkorenbrood.
Probeer het zo eerst te doen en op te bouwen want voor mij doen is dit al te veel! geduld is een schone zaak!
Maar merk gelijk al verschil!! Want ben 2 keer naar de toilet gegaan!!(normaal was dat 2 keer in de week!!) dit is een heel goed teken want nu gebeurt er tenminste wat in je lichaam.
Verder doe ik nogsteeds 3 keer in de week cardio erbij gewoon om me fit te voelen en dat doe ik doormiddel van de groepslessen.
Dat is toch goed? cardio is goed maar is niet perse nodig om af te vallen. Voor je conditie is het prima. Ik doe ook af en toe cardio om mijn conditie op pijl te houden.
Wat ik me dus afvraag is hoe jullie nou precies weten hoeveel eiwitten of koolhydraten er in een product zitten. je geeft het antwoord eingelijk zelf al, op de etiketten staat alles op.. Want moet ik nou gaan wegen ofzo hoeveel rijst ik eet... vis/vlees altijd rauw wegen. rijst bijvoorbeeld staat op de verpakking of het gaat om gare of ongare rijst per 100 gram. Ik heb lassie toverrijst en op de verpakking staat: 23 KH per gare rijst.
Ik lees nou wel alle etikketen dus word daar wel weer een stuk wijzer uit,
Drinken doe ik sowiezo nu de laatste tijd erg veel.
Drink veel water water is prima en heel goed en 2 glazen grapefruitsap hierin zit veel fructose (suikers) ook hier kan/gaat je bloedspiegel van gaan stijgen en dus insuline aanmaak en dus meer gelegenheid om vet op te slaan.
en 2 bakkies koffie en heb ook gelezen dat groene thee stimuleert de vetverbranding erg goed is voor de stofwisseling.. dus ga dat is ook eens drinken. hou de thee wel heel slap want dan is het vergelijkbaar met water. Dus niks aan extra calorien.
Verder krijg ik morgen mn potje Fast Diet binnen.. ga niet te fast maar laat je voeding eerst even zijn werk doen
Hopelijk geef dat me meer energie..
In ieder geval bedankt!!!
Groetjes Jeanette
Comment
-
thanx!!!
De tonijn is op waterbasis, vind de olie basis niet erg lekker.. Of is dat beter?
Ik heb echt een hekel aan brood, Hou alleen van fijn licht volkoren... Is dat ook niet goed? Anders moet ik even gaan doorbijten.. En die donkere Vitalu Crackers, zijn die ook niet goed?
Ik stop gelijk met de grape fruit sap en de roosvicee.
Wil niet nog meer vet aanmaken!
Blijf bij de water en thee!
Ben blij dat dit positief word opgenomen!
Dit geeft me weer meer kracht om door te gaan!
Bedankt!!
Groetjes Jeanet
Comment
-
Originally posted by Jadelynn View Postthanx!!!
De tonijn is op waterbasis, dat is prima. vind de olie basis niet erg lekker.. Of is dat beter? op oliebasis is niet slechter of beter maar als je kwaliteitsolie wilt moet je wat dieper in de buidel tast. Ik zeg hou lekker op waterbasis aan en doe er een scheutje olijfolie bij. Kijk in het topic "bikken" over mijn gedachtengang over tonijn.
Ik heb echt een hekel aan brood, Hou alleen van fijn licht volkoren... Is dat ook niet goed? dan hou het op licht volkoren Anders moet ik even gaan doorbijten.. ik raad dat niet aan want als het gaat tegenzitten is je motivatie op den duur ook ver te zoeken. En die donkere Vitalu Crackers, zijn die ook niet goed? (ik ken die donkere niet alleen volkoren crackers van Lu. In crackers zit ook lactose,suikers, maar je mag best cracottes eten hoor! ik bedoel alleen maar te zeggen dat er beter bronnen van KH zijn. ik zou crackers gebruiken als tussendoortje.
Ik stop gelijk met de grape fruit sap en de roosvicee.
Wil niet nog meer vet aanmaken!
Blijf bij de water en thee!
blijf jezelf wel wat gunnen he! ik wil ook geen vet aanmaken maar drink op zijn tijd toch echt wel eens een colatje of zo.
Ben blij dat dit positief word opgenomen! ik zou niet weten waarom niet. natuurlijk zijn er altijd mensen die anders over beginners denken maar ik help toch liever. als je namelijk eenmaal zelf iets verkeerd aanleert is het moeilijk weer af te leren. Ik leg liever de basis uit dan telkens te moeten reageren op vragen die nooit zijn uitgelegd (al staat er genoeg info in de stickys)
Dit geeft me weer meer kracht om door te gaan!
Bedankt!! graag gedaan.
en nu knallen!!!
Groetjes Jeanet
Comment
-
hierin zit veel fructose (suikers) ook hier kan/gaat je bloedspiegel van gaan stijgen en dus insuline aanmaak en dus meer gelegenheid om vet op te slaan.
Is bloedspiegel hetzelfde als suikerspiegel? Als je sport gaat je bloedspiegel dan dalen?
Comment
-
in roosvisee zit normale geraffineerde suiker.
die is gewoon slecht als je wilt afvallen. dat geld voor vrijwel elke siroop.
daarnaast eet je kwark voor het slapen gaan om je spieren te voeden gedurende je slaap. tevens helpt de calcium in de kwark enigzins bij vetverlies.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Kwark bevat een eiwit wat caseïne heet. Caseïne is een eiwit wat heel langzaam door je lichaam opgenomen wordt: ongeveer acht uur duurt dat. En dus is dat een prima eiwit om de nacht mee door te komen. 's Morgens nemen de meesten whey eiwit zodat je lichaam weer snel op gang komt. Whey is een relatief snel eiwit, maar dan nog doet je lichaam er twee uur over om het te verbruiken.
Net als kwark bevatten ook yoghurt en kaas caseïne. Echter, yoghurt en kaas hebben naar verhouding meer vet dan kwark, vandaar de voorkeur voor kwark.Vergeet niet je lachspieren te trainen.
Comment
-
duidelijk dus.
Voor mij dus gewone magere kwark zonder suikers.
Maar eten mensen die afvallen helemaal geen suikers meer?
Ik drink alleen nog 2 bakkies koffie per dag met suiker.
Verder eet ik niks zoets .
Ik voel ook sinds ik die kwark eet dat ik helemaal geen honger heb als ik wakker word.
Die whey eiwitten zitten toch in shakes?
Maar ga ik door shakes niet ineens gigantisch aankomen?
Mijn vriend neemt ook shakes, en die komt soms echt kilo's per maand aan.
Bedankt in ieder geval.
Comment
-
Originally posted by Jadelynn View Postduidelijk dus.
Voor mij dus gewone magere kwark zonder suikers.
Maar eten mensen die afvallen helemaal geen suikers meer?
Ik drink alleen nog 2 bakkies koffie per dag met suiker.
Verder eet ik niks zoets .
Ik voel ook sinds ik die kwark eet dat ik helemaal geen honger heb als ik wakker word.
Die whey eiwitten zitten toch in shakes?
Maar ga ik door shakes niet ineens gigantisch aankomen?
Mijn vriend neemt ook shakes, en die komt soms echt kilo's per maand aan.
Bedankt in ieder geval.The internet, SERIOUS business!
Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic
Comment
-
Ja, de meeste shakes hebben whey. Maar er zijn ook andere shakes, bijvoorbeeld die caseïne bevatten, of een mengeling van beiden. Er zijn ook shakes die extra koolhydraten of suikers bevatten. Deze heten weight gainers (de naam verklaart het doel al).
Pas als je teveel eiwit binnenkrijgt, meer dan je lichaam nodig heeft, gaat je lichaam het omzetten en opslaan als vet. Ik denk, op basis van wat je hierboven opgeschreven hebt, dat jij nog niet teveel eiwit binnenkrijgt.
Mensen die op een gezonde manier afvallen zorgen er inderdaad voor dat ze minder koolhydraten binnenkrijgen (waaronder suikers). Helemaal geen koolhydraten binnenkrijgen is moeilijk, want vrijwel alles wat je eet bevat koolhydraten. Mensen die verkeerd afvallen eten, behalve weinig koolhydraten, ook weinig vetten en eiwitten. En dat is niet goed want vetten en eiwitten zijn nodig voor meerdere processen in je lichaam.Vergeet niet je lachspieren te trainen.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
9 uur geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...15 uur geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...2 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....2 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 81kg 3x
1 sec paused safety bar squat:
- 75kg 6x
Wide grip bent...-