Hulp nodig met afvallen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hulp nodig met afvallen

Zoals ik in me intro al zei zou ik nog even me eetgewoontes posten.

Heb heel wat nuttige post gelezen hier en dat was zeer leerzaam maar tegelijkertijd ook wat verwarrend omdat het zoveel info is.

Ik hou van eten, veel eten nu ik het trainen opgepakt heb valt het me zwaar om gezond te eten maar er zit al een goede verbetering in en het word steeds makkelijker gelukkig.

Las in diverse posts om je verbrandig hoog te houden moet je 6x per dag eten en daar begint het al, want me verstand zegt, 6x per dag lijkt je niet van af te vallen en het heeft voor mij behoorlijk wat discipline nodig maar wil het graag proberen maar weet niet precies wat te nemen.

Ik werk als piercer in een tattooshop de ene week 4 dagen en de andere week 3 dagen, mijn werktijden zijn van 11:00 tot 19:00 dus ik moet me schema op die tijd kunnen orienteren.

Dit is wat ik ongeveer nu eet:
    S'ochtends begin ik met een kom cruesli met noten en melk.

Overdag eet ik een paar bruine boterhammen met kaas en af en toe zalm. Vandaag heb ik kipfile en gerookt rundvlees als beleg erbij gehaald en volkoren crackers.

S'avonds eet ik bijna altijd rijst(ben een rijstgek) en dan met sla, uien of andere groentes en biefstuk of kipfilé. Vroeger altijd witte rijst maar ben nu overgestapt op zilvervlies rijst. En neem ik erna meestal een paar manderijntjes.

Omdat ik gewend ben aan een avondsnack ben ik ipv chips of pizza overgestapt op komkommer en soms bleekselderij.

Aardappelen vind ik niet zo bijzonder, pasta wel maar ik heb altijd het idee gehad dat je dat altijd voor je trainen moet eten.

Drink alleen water en thee maar plas me echt een slag in de rondte daardoor, 2-5 maal in een uur.

Soms train ik voor me werk soms erna en op me vrije dagen train ik.

Train nu ongeveer 3-5x per week, en dan meestal 10 min fiets, daarna gewichten (licht) en dan eindig ik met 30 min op de crosstrainer(ben aan het opbouwen) en daarna doe ik nog 100-150 pushes op buikspierapparaten. Verbrand ongeveer 450 calorien met de cardio, wat moet ik aanhouden als gemiddelde?

Gebruik de volgende supplementen, L-carnitine, L-glutamine en creatine caps.

Ook ben ik van plan om nog wat groepslessen te doen want die zitten bij me abonnement.

Hopenlijk was dit niet teveel om te lezen en alvast bedankt voor de reacties.

Wat wil je nu eigenlijk precies?

Comment

Een eetschema die bij me doel past.

Heb al wat stickies gelezen en wat schema's voorbij zien komen, ik moet alleen mijn tijden verplaatsen omdat ik pas om 11:uur met werken begin waardoor ik later ontbijt dan de meesten, ik zelf te denken aan zoiets als:

Ontbijt:
      Kommetje cruesli noten met melk

2uur later:
      1 volkoren cracker met light boter met een plak kipfilet

Lunch:
      2 bruine boterhammen met een plak kipfilet en/of gerookt rundvlees plus een manderijn

2 uur later:
      Kwark?

Neem aan dat het avondeten altijd voor het trainen moet tenzij ik sochtends train en als ik na me werk train ga ik direct naar de sportschool dus dan zou ik iets moeten maken wat in de magnetron kan.

Anywayz

Avondeten:
      Zilvervliesrijst met groente en kipfile of vis

Avondsnack:
      Komkommer of selderij

Comment

Als je maar niet verwacht dat men hier kant en klare schema verstrekt.

Bereken eerst even je behoefte, anders kun je geen goed schema samenstellen.

Comment

Originally posted by Rebel80 View Post
          Avondsnack:
          Komkommer of selderij
          Voor het slapen gaan kun je beter trage eiwitten nemen --> kwark.

2 uur later:
          Kwark?
          Bijvoorbeeld, of misschien een blikje tonijn .

Maar je zult even je behoefte moeten uitrekenen, en hoeveel kcal, koolhydraten eiwitten en vetten deze voedingsmiddelen bevatten. Daarna kunnen we meer voor je betekenen .
          Dumbells build a bigger chest
          Barbells build a bigger ego

Comment

je eet te weinig

Te weinig vet te weinig eiwit.
            Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
            Go heavy or go home!

Comment

Bedankt voor de reacties.

Is er een sticky waar uitgelegd staat hoe je je behoefte berekend?

@shred
              Voor jou waarschijnlijk wel als ik jou zo zie maar mijn doel is afvallen he

Comment

Natuurlijk.

http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...alculator.html

Comment

Bedankt voor de reacties.

Is er een sticky waar uitgelegd staat hoe je je behoefte berekend?

@shred
                  Voor jou waarschijnlijk wel als ik jou zo zie maar mijn doel is afvallen he
                  De gemiddelde kleuter in Zimbabwe eet nog meer.
                  Lees even de zomersticky door, zul je een stuk wijzer worden.

hierzo http://forum.bodynet.nl/lees-eerst/3...mersticky.html
                  Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                  Go heavy or go home!

Comment

hahaha ok duidelijk

Comment

Ok dit is wat eruit is gekomen:

Lichaamsgewicht: 93 KG
                      Lichaamsvet percentage: 32%

Totale dagelijkse energiebehoefte: 2525 kcal

Dagelijkse behoefte eiwitten: 139 Gram
                      Dagelijkse behoefte vetten: 56 Gram
                      Dagelijkse behoefte koolhydraten: 366 Gram

lijkt mij te veel om af te vallen maar misschien heb ik het mis, ga nog even uitrekenen hoeveel alles bevat wat ik eet, moet even de site terug vinden waar alles op stond.

Comment

Stel in Excel een schema op met de K/E/V verhoudingen, en ga als je wilt cutten ongeveer 200-400 kcal onder je behoefte zitten.

Comment

je behoefte is rond de 2500 kcal.
                          om af te vallen gaan we daar zoon 20% onder zitten.
                          daarmee kom je op 2000 kcal per dag om af te vallen.

ik denk dat je dit als volgt zou moeten onderverdelen:
                          200g eiwitten (800 kcal)(komt ongeveer neer op lichaamsgewicht x2.5)
                          225g koolhydraten (900 kcal) (overgebleven kcal = koolhydraten)
                          88g vet (800 kcal) (komt neer op ongeveer 30% van totale kcal)

maak maar eens een schema waarmee je in 6 maaltijden aan de volgende waarden komt. wij kunnen je dan helpen met het maken van betere voedingskeuzes op bepaalde tijdstippen van de dag.

gr
                          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

sowhee, voor julle allemaal easy peasy waarschijnlijk, het is meer dan ik verwacht had om te berekenen allemaal want ik heb ook niks om mee te berekenen want hoe weet ik hoeveel gram een boterham is, hoeveel een plak kipfile is etc.

Heb het een beetje aangepast nu, waarschijnlijk nog steeds te weinig.

Ontbijt:
                            Kom cruesli met noten en melk (geen idee hoe ik moet berekenen hoeveel daar in zit of hoeveel er in de kom gaat)

2uur later:
                            2 volkoren crackers met gerookt rundvlees en een manderijn.

Lunch:
                            3 boterhammen met kipfile en gerookt vlees en een stuk fruit.

2 uur later:
                            Bakje kwark of blikje tonijn

Avond eten:
                            Zilvervlies rijst met groente en kipfile of vis.

Voor het slapen gaan:
                            Bakje kwark.

Voor de rest drink k heel de dag door water en groene thee(echt smerig)

Waarschijnlijk nog te weinig maar moet echt aan wennen om steeds wat naar binnen te werken.
                            Last edited by Rebel80; 04-05-2010, 14:10.

Comment

Gebruik de volgende supplementen, L-carnitine, L-glutamine en creatine caps.
                              Hoe bevalt de L-carnitine? Merk je veel verschil? Ik heb het nu ook thuis staan en zit te denken waarneer ik er mee ga beginnen. Ga het denk ik gelijk doen met m'n 30 dagen Mito.
                              Ga uit mijn vaarwater want ik ga rechtdoorzee.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X