voedingsschema afslanken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• voedingsschema afslanken

Goedemiddag,

Ik ben nieuw hier dus laat me gelijk even voor stellen: Raymond, 33 jaar en kom uit Zutphen.
    Ik ben hier terecht gekomen omdat ik wil afvallen. Ik heb 2 jaar terug de sonja bakker manier geprobeerd, maar dit beviel me niet en was volgens mij ook niet DE manier. En helaas vorig jaar de archillespees afgescheurd waardoor ik erg weinig heb kunnen doen, met daarnaast een zittend beroep zodat de weegschaal nu 105 kilo aangeeft bij lengte van 187cm. Nu ik eindelijk weinig tot geen last meer heb van de pees en deze ook weer redelijk kan belasten wil ik rustig aan beginnen met hardlopen, beetje krachttraining en tegelijkertijd m'n bf naar beneden brengen. Dit zit nu op 23% en dat mag van mij wel 15% worden. Maar wou het dit keer wel op een normale en verantwoorde manier doen en kwam daardoor ook op dit forum terecht. Nu heb ik via de calculator de dagelijkse behoefte uitgerekend en aan de hand daarvan een voedingsschema gemaakt met behulp van een excellijst die hier op het forum stond. ik dacht dat doe ik wel even maar toch verrekte moeilijk om goed uit te komen. Ik heb alleen de maandag ingevuld.Maar als jullie er eens naar willen kijken en me kunnen zeggen of ik op de goede weg ben of dat ik beter een nieuwe kan maken? Alvast bedankt.

Groeten Raymond

Welkom .

Je bent vergeten je voedingsschema te uploaden.
    Dumbells build a bigger chest
    Barbells build a bigger ego

Comment

nu moet het schema erbij zitten.

hierbij het schema.
      Attached Files

Comment

Ontbijtkoek zou ik er in ieder geval uithalen en van die volle melk zou ik halfvolle of magere melk maken.

Comment

Ik schrik een beetje van de hoeveelheid suikers die erin zit. +- 170 gram van de 352.3 gram. Geloof me dat gaat alles behalve goedkomen.

Je moet dus inderdaad de ontbijtkoek uithalen. Dat je van de volle melk magere of halfvolle melk moet maken is onzin. Het probleem zit hem niet in de vetten, maar in de lactose (suiker) die in melk zit. Ik zou de melk en ook de kwark en yoghurt eruit gooien. Fruit kun je er ook het beste uitgooien en vervangen door groente. Bijvoorbeeld meer broccoli of andere bronnen met complexe koolhydraten. Een paar koolhydraten vervangen door eiwitten zou ook wel wenselijk zijn.

Nog even een klein uitlegje, waarom je suiker moet mijden tijdens het afvallen. Suikers zorgen ervoor dat je insuline stijgt. Insuline bevordert niet alleen de synthese (laat ik het opname noemen) van eiwitten, vetten en koolhydraten in de spieren, maar bevordert ook de opname van vet in de vetcellen. Je zet dus eerder vet aan, de kunst is dus ook om je insuline niet constant omhoog te laten schieten.

Als je wil zou je eventueel een low-carb dieet kunnen overwegen, bekijk gerust mijn schema om enige inspiratie op te doen.

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
            Dat je van de volle melk magere of halfvolle melk moet maken is onzin. Het probleem zit hem niet in de vetten, maar in de lactose (suiker) die in melk zit. Ik zou de melk en ook de kwark en yoghurt eruit gooien.
            Dan zou je dus bijvoorbeeld je brinta met water moeten nemen? Of in een shake ofzo?

Comment

Originally posted by Polly81 View Post
              Dan zou je dus bijvoorbeeld je brinta met water moeten nemen? Of in een shake ofzo?
              klopt, dat is ook wat ik doe. Moet je wel veel water nemen, zodat je het kunt opdrinken, anders is het niet binnen te krijgen. Havermout daarin tegen smaakt wel met water, dus dat zou een alternatief kunnen zijn.

Comment

aangepast schema

Damn, dat valt nog niet mee om een goed schema in mekaar te knallen. Hierbij een aangepaste versie. Ik zit volgens mij wel hoog in de eiwitten en te laag in de koolhydraten en vetten..weet niet of dit kwaad kan? en ik heb de suikers er ook bij gezet en daar zit ik nu op 72gr.

Ik hoor graag jullie mening.

Regards Raymond
                Attached Files

Comment

eiwitten is prima zo, kan eventueel iets hoger
                  Koolhydraten zijn beduidend te hoog, en 73 suiker is nog steeds te veel, probeer het er allemaal uit te gooien.
                  Neem in plaats van kwark, koolvis of een blik tonijn. Melk vervangen door water.

Bij mij gaat het nu ook lekker met afvallen (vertraagd nu wel, maar dat is normaal na 7 weken) http://forum.bodynet.nl/afslanken/37...tschema-5.html misschien dat je wat inspiratie uit mijn schema kunt op doen.

Comment

hey misterfit, hoewel alle suikers vermijden natuurlijk beter is, kan dat glas melk in de ochtend en dat bakje kwark voor het slapen niet echt kwaad. ikzelf ben uitstekend afgevallen (van 115-100) met een 5x zo slecht schema toen ik begon. en zelfs nu nog boek ik uitstekende resultaten met 2 bakken kwark per dag.

als je af gaat vallen, en je zit op een Bf van 20%+, dan is het echt nog niet nodig om zoon strak schema te gaan hanteren. zolang kcal etc redelijk in orde is val je af. (ik denk ook dat voor deze persoon meer winst te behalen valt door een goed krachttrainingsschema. voeding is best ok).

@TS je behoefte is 3000 kcal. om af te vallen zou ik 2400 kcal gaan eten. dit is 80% van je behoefte.

2400 kcal verdeel je als volgt onder:
                    bw x 2 = eiwitten = 210g = 840 kcal
                    30% vetten = 80g = 720 kcal
                    2400 - 840 - 720 = 840 kcal/4 = 210g koolhydraten
                    kom je uit op een 210g eiwitten, 80g vetten, 220g koolhydraten.

Je mag dus lager gaan in koolhydraten, en iets hoger in eiwitten en zeker hoger in vetten.

je schema ziet er goed uit qua opbouw,
                    wellicht wat eieren of noten toevoegen voor meer vetten.
                    je kan ipv de magere kwark ook een omelet van 4 hele eieren nemen voor vetten/eiwitten.
                    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

jow, kan iemand my helpen ik ben hendrik en kdoe al bijna een jaar fitness maar kvind dat er niet veel spiermassa is bijgekomen en ik vraag me af wat ik mis doe?
                      Mensen zeggen dat ik een voedingsschema nodig heb om bij te komen met veel eiwitten en koolhydraten wat moet ik doen?

Comment

Sowieso niet gaan topic hijacken, je even voorstellen en ga eens de stickies lezen.
                        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X