voedings schema cutten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• voedings schema cutten

goedendag mijn naam is dennis brok

ik weeg nu 108 kg met een lenkte van 188 cm

vet persentage van 29.5 (veels te veel dus)

ben nu lekker aan het sporten 3 x per week sportschool en 1 x per week 60 tot 90 min joggen/hardlopen

weet niet echt veel van voeding af en ben pas sinds vandaag lid van dit forum

wil bij gaan houden hoe ik in de komende 12 maanden ga trainen en eten om te kijken hoe het gaat en om tips van iedereen hier te krijgen

en om mezelf ook na de eerste 2 maanden te blijven motiveren om door te gaan

even wat van de maten om een begin te maken

buik 112 cm
    nek 43 cm
    bovenarm ontspannen 37 cm
    bovenbenen 60 cm
    lengte 188 cm
    gewicht 108
    vet persentage volgens calculator 29.5 %

doel

buik moet weg
    onderkinnetje moet weg
    bredere armen en schouders
    gewicht maakt me niets uit als vetpersentage maar 20 % of liever nog minder is

hopelijk hebben jullie goede tips over wat ik zou moeten eten hier in iedersgeval wat ik nu normaal eet en drink

smorgens 7:15
    magere melk met ontbijt granen van kellogs
    appel of peer
    1 eetlepel L-Carnitine 1100 van dymatizer

snack 10:00
    appel of peer
    sultana naturel 1 pakkie (3 koekies)

middag eten 12:00
    2 crackers met gerookte kip of kalkoen
    pakje sultana naturel

snack 15:00
    stuk fruit of koude groete/salade

avond eten 19:00
    1 eetlepel L-Carnitine 1100 van dymatizer
    avond eten verschild nog al maar probeer het wel mager en gezond te houden
    veel vis en kip

over de hele dag verdeeld ongeveer 2 liter water
    1 pakje appelsap
    1 glas magere melk

3 x per week trainen

dinsdag woensdag en vrijdag

dinsdag triceps borst schouders
    woensdag benen cardio en onderarmen
    vrijdag biceps rug vleugels <-of hoe ze deze noemen zeikant rug onder de oksels
    op zaterdag of zondag wisselend met bezigheden ga ik dan nog een 60 tot 90 min lopen joggen/hardlopen

voor het sporten neem ik crack weet zo niet welk merk dit is
    is een poeder die je in water moet oplossen en dan opdrinken
    maar staat bij mijn sport buddie vanaf daar gaan we altijd naar de sport school dus kan zo niet even de specs opnoemen

verder heb ik een beroep waarbij ik heel de dag bezig ben ben klussenier en ben de hele dag aan het verbouwen

als ik dingen vergeten ben of je moet iets weten om me beter te helpen dan hoor ik dat graag

ben zeker ook bereid om suplementen en kuurtjes te volgen om het sneller of beter te laten verlopen ik sta zeker open voor ideetjes of opmerkingen

groeten

dennis brok

Ontbijtgranen van kellog's, ik gok aardig wat suikers.
    Sultana, aardig wat suikers.
    Appelsap, aardig wat suikers.

Heb het idee dat je in kcal aardig weinig eet en dan ook nog een scheve verdeling van voedingsstoffen. Ik zie weinig vetten (ik vermoed dat je die probeert te vermijden gezien je opmerking over mager avondeten, maar vetten heb je nodig), relatief veel suikers en weinig eiwitten.

Lees de zomersticky eens en ga op basis daarvan eens berekenen hoeveel je per dag nodig hebt aan kcal, kh, ew en vetten.

Ga vervolgens eens uitrekenen wat je nu binnenkrijgt en waar de gaten zitten.

Ga eens tig voedingsschema's hier op het forum doorlezen + het commentaar daarop en probeer eens je voeding te verbeteren.

Succes!
    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by dennisbrok View Post

voor het sporten neem ik crack

Comment

sticky's lezen en voedingsschema opstellen, waarschijnlijk zal het er ongeveer zo uit te komen zien.

1e maaltijd : havermout/brinta
        2e maaltijd : boterhammen ( volkoren) + vlees (kipfilet bv)
        3e maaltijd : zie maaltijd 2
        4e maaltijd : avond eten Koolhydraten (langzaam) + eiwitten
        5e maaltijd : vetten ( noten bv) pinda;s wel ongezouten
        6e maaltijd : kwark of casseine shake ( maar kwark is beter)

2e en 3e maaltijd kan je ook rijst + kip doen maar dat moet je uitzoeken wat je prefereert en de hoeveelheden moet je ook zelf samenstellen door je onderhoud te berekenen. Dit staat allemaal in de sticky's dus ik zou daar maar even mee beginnen om deze goed te lezen.

veel succes dit is ongeveer een opzetje.

gr Janjaap

Comment

@pinda
          was net al aan het lezen in de zomer sticky
          en heb gelijk even wat gegeten :P
          ben nu een voedings schema aan het maken
          ik kan 5 dagen per week voor mezelf koken maar 2 dagen in de week kookt mijn vriendin en die neemt het niet zo nouw
          room kaas boter vet vlees en eigelijk alles wat denk ik slecht is (maar wel lekker)
          maar moet overdag gewoon werken en dan savond's sporten maar om dan ook nog zoveel werk in het eten te moeten steken is lastig
          natuurlijk wil ik dit wel gaan proberen
          maar dan het liefst savond's alles klaar maken voor de volgende dag

@rebel80
          crack tja dat staat op de pot
          dit is de link naar de beschrijving
          Crack

groeten

dennis

Comment

Ik maak op zondag altijd eten klaar voor een hele week en gooi dan iedere avond ongeveer 1/5e in een bakje voor de volgende dag.

Betreffende het avondeten: je kan natuurlijk je vriendin vragen er iets rekening mee te houden (zo vraag ik mijn vriend om voor mij niet iets met koolhydraten te maken bijvoorbeeld, dan maakt hij voor zichzelf aardappelen, maar voor mij niet) en als dat geen optie is zou ik me niet al te druk maken om die twee maaltijden in een week, die gaan je vooruitgang echt niet helemaal teniet doen. Mocht het echt de spuigaten uitlopen met wat ze kookt, kun je er altijd nog voor kiezen om die dagen je schema anders in te delen.
            "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

brinta mag dat gewoon met warme melk als ik magere melk pak ik drink altijd die 0% vet melk van kampina
              Of moet ik dit met water weg werken ?
              Verder lus ik alles vanavond rijst met kip op met zelf gemaakt sousje
              Voor morgen heb ik dan nog niets moet even een schema maken
              Heb al wel berekend hoeveel ik van alles nodig heb met de calculator
              Maar kan nergens een voedings lijst vinden waar bij staat wat er allemaal in zit
              Meschien weet iemand van jullie zon lijstje

Groeten

Dennis

Comment

Voedingswaarden overzicht, de voedingswaarde van producten
                ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

je bent de beste

Comment

even kijken of dit wat is

mijn eerste voedings schema

moet nog even met de weegschaal aan de gang even kijken hoe dat uit komt met die grammen

ga natuurlijk niet 1 1/28 crackotte mee nemen ofzo of 1 heel brood met klein beetje pindakaas of andersom 1 snee brood met hele pot pindakaas

is het zo wat >>??<<

opmerkingen zeer gewenst

goed idee dennis nu nog uitvinden hoe je hier een exel bestand neer kan zetten lol
                    kan iemand me daar mee helpen
                    als ik bij zoeken uploaden doe vind ik niets

groeten

dennis

Comment

gevonden bij de faq
                      Last edited by Pinada; 08-05-2010, 07:47.

Comment

eerste voedings schema

Hoi

Mijn naam is dennis brok

ik weeg 108 kh met 188 cm

115 cm om de buik

wil afvallen en ben nu serieus aan het sporten

3 x in de week in de sportschool full body kt
                        en 1 x in de week 60 tot 90 min hard lopen

nu weet ik dat ik mijn voeding moet aanpassen en niet meer naar de mac moet gaan

ik heb de zomer stiky gelezen en wat andere voedings schemas van andere mannen hier

en zo ben ik bij mijn schema gekomen

er zullen nog veel fouten in zitten

maar dan hoor ik die zeker graag

ik weet niet of de kcal kloppen omdat ik met een andere reken som ergens anders op uit kwam

lijkt me ook sterk omdat deze niet eens rekening houd met lenkte en buik of nek omtrek

groeten

dennis

p.s
                        alvast bedankt voor de reakties
                        Last edited by Pinada; 08-05-2010, 07:48.

Comment

Je wil afvallen en houdt daarom je eiwitten en vet zo laag? Voor een cutschema is dit echt bagger, voor een bulk trouwens ook.

Vetten en eiwitten omhoog, koolhydraten drastisch omlaag. De suikers vallen wel mee, het best is echter deze ook eruit te halen. Hiermee bedoel ik de suiker lactose in de zuivel (alle koolhydraten van melk/yoghurt/kwark is lactose)

---

Nog een paar opmerkingen. 80 gram pindakaas is 97 kcal? Het is eerder 512. Is trouwens ook aanzienlijk meer vet. Even op nieuw bereken. Ik zou dus gewoon die 80 gram pindakaas houden en dan ergens anders koolhydraten schrappen.
                          Wat ik zou doen is eigenlijk de pindakaas vervangen door pinda of andere noten en het brood eruit gooien.
                          Last edited by Misterfit; 06-05-2010, 19:56.

Comment

Zoals Mister inderdaad al zei, teveel kh, te weinig eiwitten en vetten.
                            Dumbells build a bigger chest
                            Barbells build a bigger ego

Comment

ik snap er steeds minder van lol

ik had de behoeftes niet ingevult dat deed exel zelf dus ging er van uit dat het goed zou zijn

meschien kan je helpen

ik ben
                              188 cm
                              weeg 108
                              buik omtrek van 113 cm
                              nek 43 cm

op voedingsbehoefte.nl zeggen ze dan

Lichaamsgewicht: 108 KG
                              Lichaamsvet percentage: 30.4%

Totale dagelijkse energiebehoefte: 3735 kcal

Dagelijkse behoefte eiwitten: 165 Gram
                              Dagelijkse behoefte vetten: 83 Gram
                              Dagelijkse behoefte koolhydraten: 582 Gram

nu wil ik daar dus 500 kcal onder gaan zitten dus 3235

maar dat zou nog 1000 kcal meer zijn dan wat ik nu heb berekend
                              vadaar dat ik uit was gegaan van wat exel aangaf

hoeveel van de evk's moet ik dan hebben ???

hoop dat iemand me kan helpen wil graag doorzetten de komende 12 maanden maar moet ik natuurlijk wel een schema hebben waar ik op kan bouwen

heb net voor 150 euro boodschappen gedaan en dan heb ik niet eens voor een week eten dan moet het wel goed zijn

maakt me niet uit dat het geld kost maar moet het wel resultaat opleveren tog ?

sport 3 x in de week met een maat en ga 1 x in de week hardlopen 60/90 min
                              1 x per week naar de spa om 2 uurtjes in de souna/stoombad/zwembad te liggen voor de ontspanning en 1 x per week masage (dit alles meer om te ontspannen :P)

hoor graag tips en ben zeer bereid alles zelf te zoeken maar snap het niet zo
                              heb nooit zoveel gehad met eten anders dan opeten dus snap alle termen hier ook niet zo

groeten

dennis

alvast bedankt

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X