uitzending radar Dr Frank

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• uitzending radar Dr Frank

Dr Frank : Radar

vanaf 07:15 ongeveer.

Ik vind het eigenlijk nogal een gekleurde uitzending. Vooral de presentatrice zit nog met veel vooroordelen vind ik.

Ik geef geen oordeel geven over het dieet van Dr Frank maar de zogenaamde feiten over eten vind ik nogal opvallend.

Voorbeelden:
    Je kunt niet afvallen zonder te sporten volgens Radar, want dit gaat in tegen de meeste adviezen. Dr Frank zegt dat je ook kan afvallen zonder te sporten.
    (rond de 19 minuten is dit).

Verder vind ik het opvallend dat 12 eieren in de week niet goed is volgens radar, dat er zeer negatief wordt gedaan over een beetje verzadigd vet en dat eiwitten zeer slecht zouden zijn (zou misschien kunnen kloppen, weet ik niet, maar een dieet volg je naar mijn inziens niet je hele leven).

Naar mijn mening complete onzin, net zoals die Sonja Bakker...
    Dumbells build a bigger chest
    Barbells build a bigger ego

Comment

Originally posted by Roy P View Post
      Naar mijn mening complete onzin. Net zoals die Sonja Bakker.
      Wat vind je complete onzin? Ik heb het namelijk niet over het dieet zelf maar over de uitzending.

Comment

Oh ik had het over het dieet zelf. Vanaf het moment dat ik hoorde dat je de helft van het onderhoudsniveau binnenkreeg per dag ben ik gestopt met kijken..

Comment

Nou ik heb de uitzending gezien en er worden hele reeelen punten gemaakt in de uitzending..

Aangezien het dokter frank dieet vrij weinig doet om bijvoorbeeld het hoge aantal eiwitten te compenseren..

Wij als sporters krijgen als het goed is meer eiwitten binnen dan een gemiddelde persoon. Het verschil is dat ik andere dingen naar binnen werk om het verteren van deze eiwitten te bevorderen (Betaine HCI, vezels etc..) Ik zorg ook dat ik extra calcium binnen krijg enz enz..

Persoonlijk ben ik het niet eens met het Dr Frank dieet omdat ik het te extreem vind.. JA de gemiddelde mens eet teveel koolhydraten.. en ja mensen krijgen teveel vet binnen maar om nou helemaal geen koolhydraten meer binnen te krijgen is gewoon van den zotte.. Het is zo'n extraam crash dieet met zo'n lage energie waarde op de dag dat het zo klaar als een klontje is dat je als je stopt met het dieet gewoon weer op je oude gewicht komt te zitten..

En radar maakt dit zeer duidelijk..
          "The only thing worse than failing is not trying."

Comment

15 eieren in de week? oh wat erg, echt wat een aanstellerij.

Dat hele goed om verzadigd vet vind ik, zoals de meesten wel door hebben, ook onzin. Ik heb het een en ander over onderzoeken opgezocht en het bleek dus alles behalve bewezen te zijn dat verzadigd vet slecht is. Maar voedingscentrum zegt het, dus het moet wel kloppen

Comment

Originally posted by Misterfit View Post

Dat hele goed om verzadigd vet vind ik, zoals de meesten wel door hebben, ook onzin. Ik heb het een en ander over onderzoeken opgezocht en het bleek dus alles behalve bewezen te zijn dat verzadigd vet slecht is. Maar voedingscentrum zegt het, dus het moet wel kloppen

Juist, dat vond ik dus ook raar aan de uitzending, nogmaals ik ga niet oordelen over het dr Frank dieet maar dit viel mij gewoon op.

Originally posted by Cidious View Post
              Nou ik heb de uitzending gezien en er worden hele reeelen punten gemaakt in de uitzending..

Aangezien het dokter frank dieet vrij weinig doet om bijvoorbeeld het hoge aantal eiwitten te compenseren..

Wij als sporters krijgen als het goed is meer eiwitten binnen dan een gemiddelde persoon. Het verschil is dat ik andere dingen naar binnen werk om het verteren van deze eiwitten te bevorderen (Betaine HCI, vezels etc..) Ik zorg ook dat ik extra calcium binnen krijg enz enz..

Persoonlijk ben ik het niet eens met het Dr Frank dieet omdat ik het te extreem vind.. JA de gemiddelde mens eet teveel koolhydraten.. en ja mensen krijgen teveel vet binnen maar om nou helemaal geen koolhydraten meer binnen te krijgen is gewoon van den zotte.. Het is zo'n extraam crash dieet met zo'n lage energie waarde op de dag dat het zo klaar als een klontje is dat je als je stopt met het dieet gewoon weer op je oude gewicht komt te zitten..

En radar maakt dit zeer duidelijk..

A Het eiwit gehalte in grammen is hetzelfde als de gemiddelde Nederlander dagelijks consumeert of zelfs lager.
              B het is een dieet, het is geen leefpatroon.

Radar maakt sommige dingen misschien duidelijk maar dan moet je het wel goed doen en niet uitgaan van aannames.
              Last edited by Tommyy; 13-05-2010, 14:11.

Comment

kan mij dat dieet nou wat schelen. ik/wij hebben ons eigen dieet en dat werkt als een malle.
                sq 150- dl 2x180- be paused 110 - pp - 92.5

Comment

Originally posted by wzoet View Post
                  kan mij dat dieet nou wat schelen. ik/wij hebben ons eigen dieet en dat werkt als een malle.
                  Voor de zoveelste keer, het gaat niet over het dieet maar over het programma radar.

Comment

Ik merk dat ze heel erg fel tegen zijn en dus ook niks aannemen van dr. Frank. Er zullen ook ongetwijfeld 'experts' zijn die het met dr. Frank eens zijn, maar die worden niet uitgenodigd, omdat ze hem met alles de grond in willen trappen. Wat zegt me nou zo een onbekende en niets betekende diëtiste?
                    Zij is het er niet mee eens, ja dus?

Ik zeg niet dat ik het met dr. Frank eens ben, maar ik vind radar hier alles behalve professioneel en objectief.

Ik heb ook altijd mijn vraagtekens bij experts, ik hoor liever van meerdere willekeurige gekozen experts dat is klopt.

Comment

Het voedingcentrum is de Jezus Christus van de opvoedkundige staat. Bah, wat een onzin. Alle mensen worden over 1 kam gescheerd en naar actieve levenstijlen wordt niet of nauwelijks gekeken, om maar te zwijgen van bodybuilding en andere vormen van (kracht)sport. Zolang dit de filosofie is vanhet voedingcentrum luister ik er geen eens meer naar. Ik lees liever wat hier op bodynet aan info naar voren komt. Veel beter.
                      Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by wzoet View Post
                        nou omdat sommige erin geloven en belahelijk veel geld word hiermee verdient
                        Calisthenics / Street workout

Comment

Dokters moeten zich bezig houden met het vak waarvoor ze geleerd hebben. Voeding kunnen ze beter over laten aan voedingsdeskundigen.
                          Owner of the Iron Playground.

Comment

Wat een bullshit inderdaad..

Comment

Oh ik had het over het dieet zelf. Vanaf het moment dat ik hoorde dat je de helft van het onderhoudsniveau binnenkreeg per dag ben ik gestopt met kijken..
                              Wat een bullshit inderdaad..
                              Tjah heb je gemist omdat je gestopt bent met kijken.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X