Originally posted by Tommyy
View Post
uitzending radar Dr Frank
Collapse
X
-
Mensen zijn gewoon bang voor wat nieuws. Dr Frank is wat normaler dan Sonja Bakker, maar Sonja Bakker zijn ze gewend. Wat ze gewend zijn is in hun ogen beter: dan hoeven ze niet om te schakelen, niet te veranderen en dat betekens dat ze het zelf al die tijd beter deden.
Mensen zijn snel persoonlijk aangevallen: als hun al die tijd het tegenovergestelde deden van bv een Dr Frank, dan gaan ze echt niet toegeven dat Dr Frank wel oke is. Ze willen het idee hebben dat het goede hun idee is.
Breng je de vraagstelling anders, dan zijn veel mensen zo dom om een ander antwoord te geven. Weinig mensen vragen zich af wáárom ze bepaalde keuzes maken.
Comment
-
Originally posted by jordy View PostDokters moeten zich bezig houden met het vak waarvoor ze geleerd hebben. Voeding kunnen ze beter over laten aan voedingsdeskundigen.
Bekijk Dr Frank eens, volgens mij heeft het aardig wat dingen die overeen komen met onze manier van eten. Meer dan Sonja Bakker, waarbij je een minimaal aantal cal per dag eet, waarvan het grootste gedeelte koolhydraten.
Comment
-
Originally posted by gameface View PostIk wil dat iemand die alles in theorie weet(bv generalix) met die frank of sonja bakker in discussie gana op live televisie.
Dat is nog eens kijkcijfers trekken!
Het is maar een klein groepje mensen die open staat voor de waarheid en/of andere argumenten.
Comment
-
Originally posted by Patricia86 View PostMan, daar staan ze toch niet eens voor open. Mensen willen horen dat ze het goed doen, en dat het niet hun eigen schuld is dat ze te dik zijn.
Het is maar een klein groepje mensen die open staat voor de waarheid en/of andere argumenten.
Comment
-
Mensen denken toch altijd dat minder eten automatisch gewichtsverlies betekend. Als ze dan op een gewicht komen dat ze wel aan staat dan gooien ze het dieet weer weg en vliegen de kilo's er weer aan.
Het gaat om discipline en doorzettingsvermogen, en dat is wat er bij de meeste mensen ontbreekt19j - 1.96m - 105kg
Train harder, grow faster
Comment
-
Originally posted by sandk View PostMensen denken toch altijd dat minder eten automatisch gewichtsverlies betekend. Als ze dan op een gewicht komen dat ze wel aan staat dan gooien ze het dieet weer weg en vliegen de kilo's er weer aan.
Het gaat om discipline en doorzettingsvermogen, en dat is wat er bij de meeste mensen ontbreekt
Comment
-
Originally posted by Patricia86 View PostVoedingsdeskundigen? Je bedoelt de Sonja Bakker mensen?
Bekijk Dr Frank eens, volgens mij heeft het aardig wat dingen die overeen komen met onze manier van eten. Meer dan Sonja Bakker, waarbij je een minimaal aantal cal per dag eet, waarvan het grootste gedeelte koolhydraten.
Oom van mij doet aan het dr frank dieet.
Veel eiwitten en vetten. Geen kh. Ik geloof dat hij 1200kcal naar binnen moet werken. Ik heb nu al een paar keer gezegd dat het logisch is dat hij afvalt omdat hij te weinig eet. Niet wat hij eet. Laatste keer dat ik dat tegen hem zei viel het muntje. Maakt echt niet uit waar die 1200kcal uit bestaan afvallen doe je soieso.
Ik denk dat als je nu een enquete doet bij 5000 mensen ze geen van alle weten hoe het nu echt werkt. Dat je niet dik word van vet eten maar dat je dik word van teveel eten of dat nu vet, kh, of eiwitten zijn.
Die ouwe van mij is ook nu goed bezig, die heeft nu ook eindelijk door dat je dik word van een calorieoverschot.
Schijnt dat de oudere generatie nog steeds het verhaal vet =dik worden in zijn hoofd heeft. Krijgen ze er niet uit en dan zijn er figuren zoals Sonja bakker, Dr frank atkint, appeldieten etc daar dankbaar misbruik van maken.
Is een miljoenen industrie.....voor die figuren is het alleen maar ''beter'' dat de mensen ontwetend zijn. Beter voor hun bankrekening.ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น
Comment
-
Ash, je hoort mij ook niet zeggen dat het Dr Frank gebeuren goed is. Integendeel.
Alleen dat het minder hopeloos is dan het Sonja Bakker en dat soort dieeten. Het heeft meer punten dan Sonja Bakker, die met ons overeen komen.
Het afvallen = kcal tekort klinkt natuurlijk wel mooi, maar wát je afvalt speelt ook nog weer een rol. Jo-jo effect en al die onzin.
Comment
-
Originally posted by Patricia86 View PostVoedingsdeskundigen? Je bedoelt de Sonja Bakker mensen?
Bekijk Dr Frank eens, volgens mij heeft het aardig wat dingen die overeen komen met onze manier van eten. Meer dan Sonja Bakker, waarbij je een minimaal aantal cal per dag eet, waarvan het grootste gedeelte koolhydraten.Owner of the Iron Playground.
Comment
-
Originally posted by Tommyy View PostDr Frank : Radar
vanaf 07:15 ongeveer.
Ik vind het eigenlijk nogal een gekleurde uitzending. Vooral de presentatrice zit nog met veel vooroordelen vind ik.
Ik geef geen oordeel geven over het dieet van Dr Frank maar de zogenaamde feiten over eten vind ik nogal opvallend.
Voorbeelden:
Je kunt niet afvallen zonder te sporten volgens Radar, want dit gaat in tegen de meeste adviezen. Dr Frank zegt dat je ook kan afvallen zonder te sporten.
(rond de 19 minuten is dit).
Verder vind ik het opvallend dat 12 eieren in de week niet goed is volgens radar, dat er zeer negatief wordt gedaan over een beetje verzadigd vet en dat eiwitten zeer slecht zouden zijn (zou misschien kunnen kloppen, weet ik niet, maar een dieet volg je naar mijn inziens niet je hele leven).
Maar de uitzending met dr.Frank, daar leek het wel een stelletje amateurs bij elkaar, geen gedegen onderzoek, geen gedupeerde mensen, geen enkele wetenschap over voedsel en toch een uitzending wijden aan....
Wie zat hier achter om er aandacht aan te besteden en met welke reden?, Het is een dieet als zovele en daar was ook nimmer op deze wijze aandacht aan besteed.
Ik vond het iig een waardeloze uitzending en de presentatrice kwam er niet goed uit in het gesprek met dr.Frank, daar waar ze dat normaal gesproken wel doet. Nogal amateuristisch in elkaar gezet, voedingcentrum geraadpleegd, ik bedoel, sinds wanneer heeft Radar vertrouwen in een door de overheid gesubsidieerde debiele stichting?
Over het dieet zelf, dr.Frank behandelt diabeticie en kreeg bij 1 patient de suikespiegel maar niet omlaag totdat die patient op een gegeven moment eieren als ontbijt begon te eten en haar suikerspiegel hierdoor daalde. Hierop is hij met haar verder gaan experimenteren en voilla, het dieet voor diabetici.
Kcal verlagen tot het sonja bakker niveau en nou een commercieel verkoopbaar dieet..........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........There is no failure except in no longer trying
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door romankenndyParasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
2 uur geleden -
-
door ShuconaRodShuconaandrod expert coaching provides guidance to help you reach your personal and professional objectives. Whether you're looking to enhance your skills,...
-
Kanaal: Algemeen
1 day ago -
-
door MillerTilanBreng je keuken tot leven met opvallend 3D-fotobehang dat diepte en karakter toevoegt. Kies uit moderne patronen, natuurlijke elementen of abstracte ontwerpen...1 day ago
-
door harryjkevin0Precise research, critical thinking, and outstanding writing abilities are necessary for success in MBA education. An MBA Assignment Writing Service provides...
-
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 63.5kg 2x6
Safety bar back extension:
- 35kg 4x
- 20kg 15x
Push...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door wdenis2212Managing glaucoma doesn’t have to be expensive. At HealthMedsRX, you can find affordable and effective solutions like Bimatoprost eye drops to help reduce...
-
Kanaal: Gezondheid en uiterlijk
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
SSB squat:
- 80kg 10x
Mentaal kon ik niet verder / chicken. Volgende keer naar minimaal 15x.
One legged...-
Kanaal: Trainingslogjes
4 dagen geleden -
-
door flotillaiotXML data may be considered one of the advances or innovations emanating from advancements in GPS tracking software. GPS tracking software presented its...4 dagen geleden
-
door datarecoveeNeed to access BIOS :
- Change Boot Order – Boot from a USB or CD/DVD for OS installation or recovery.
- Enable Virtualization – Activate technologies
-
6 dagen geleden
Tag Cloud
Collapse
Comment