vraag over afvallen ivm hormonen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vraag over afvallen ivm hormonen

Hallo,

Ik probeer af te vallen, maar nu moet blijken uit een onderzoek dat ik teveel vrouwelijke hormonen heb.

Voor ik die vermoeden van de huisarts bevestigd heb wil ik graag weten, wat dit te maken heeft met mijn bijna onmogelijke afval proces?

Gemiddeld kan iemand met goede voeding en voldoende beweging halve kilo per week afvallen.

Nu is dit bij mij prima in orde, ik gebruik zelfs vetburners, ik ben niet dik.
    Maar ik word wel zwaarder maar niet dikker? ik ben nu 92.5kilo.
    Terwijl mijn vet percentage rond 14% is volgens de huidplooimeter.

Iemand die mij dit dilemma kan uitleggen?

Gr Danny

vind halve kilo per week best veel.

anyways je kan je voeding eens posten zitten hier paar diehard cutters die ongetwijfeld wel een verbeter punt hebben

Comment

Wat possel zegt....hoe ziet je voeding eruit?
      ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Zover ik weet maakt het geen bal uit of je nou een man of een vrouw bent en of je meer "mannelijke" of "vrouwelijke" hormonen hebt, als je een tekort hebt, ga je vet verbranden.

Ik zou niet weten waarom je met meer vrouwlijke hormonen, minder vet zult gaan vebranden. Als het lichaam een tekort van 500 kcal aan moet vullen, dan vult hij dat ook aan.

Als de huisarts gezegd heeft dat je met meer vrouwlijke hormonen niet kunt afvallen, dan mag hij wel ontslag gaan nemen. Vrouwen kunnen immers ook gewoon afvallen. Als je vasthangt wat betreft afvallen, eet je gewoon nog te veel (of eventueel te weinig). Als je 8 weken onder je behoefte zit, ga dan weer op je behoefte eten.

De reden dat je aankomt, zonder dat je vet wint lijkt me door de groei van spiermassa.

Comment

Bedankt voor de reacties.

Ik heb geen clean excell voeding overzicht dus dit is wat ik eet zonder de waardes:

Smorgens 9 uur: 50gr brinta met 1 scoop whey 35gr.
          en 250ml Halfvolle melk

11:00 2 volkoren boterhammen, met 5gr pindakaas, of 1 plakje kaas, of 1 plakje kipfilet.

14:00 4 volkoren boterhammen zelfde beleg als 11:00

16:00 handje walnoten of een 2 boterhammen.

18:00 60 gr aardappelpuree of 100gr volkoren pasta/rijst.

150-200gr kipfilet of rundergehakt.
          250-450gr groenten

20:00 handje walnoten.

22:00 250gr magere kwark met scoop whey.

Extra: 1 vitaminepil + visolie capsule.

2-3x daags 1 pil fatburner.

Op trainingdagen(2x pw) 4 scoops whey 2 voor en 2 na training met halfvolle melk 250ml.

Comment

Duidelijk antwoord, leek mij ook al vreemd hoe die connectie lag.
            Het feit dat de weegschaal me grote vijand werd en me onderbui beetje dikjes opgezwollen leek, deed mij de conclusie trekken dat het teveel vocht is.
            Maar de huisarts vroeg iets over baardgroei dat niet ontwikkeld bij mij, en zei toen dat ik onderzoek moest doen voor vrouwelijke hormonen die het afvallen verhinderen.

Maar jij zegt dus dat dat onzin is.

Ik snap het.
            Originally posted by Misterfit View Post
            Zover ik weet maakt het geen bal uit of je nou een man of een vrouw bent en of je meer "mannelijke" of "vrouwelijke" hormonen hebt, als je een tekort hebt, ga je vet verbranden.

Ik zou niet weten waarom je met meer vrouwlijke hormonen, minder vet zult gaan vebranden. Als het lichaam een tekort van 500 kcal aan moet vullen, dan vult hij dat ook aan.

Als de huisarts gezegd heeft dat je met meer vrouwlijke hormonen niet kunt afvallen, dan mag hij wel ontslag gaan nemen. Vrouwen kunnen immers ook gewoon afvallen. Als je vasthangt wat betreft afvallen, eet je gewoon nog te veel (of eventueel te weinig). Als je 8 weken onder je behoefte zit, ga dan weer op je behoefte eten.

De reden dat je aankomt, zonder dat je vet wint lijkt me door de groei van spiermassa.

Comment

mijn voedingschema met waardes
              Attached Files

Comment

dat oestrogeen vet maakt is ondertussen al een paar jaar achterhaald. Het mechanisme zit iets complexer in elkaar...
                the one and only tabata overlord

Comment

Achja, wat niet he.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                    Achja, wat niet he.
                    idd, daarom zijn de mensen die iets zeker weten over het algemeen de mensen die er het minste van weten.

Hoe meer je weet, hoe meer je weet wat je niet weet en dat je niet alles weet wat er te weten valt.

Lees dat maar eens 3 keer na elkaar.
                    the one and only tabata overlord

Comment

Originally posted by Genjuro View Post
                      idd, daarom zijn de mensen die iets zeker weten over het algemeen de mensen die er het minste van weten.

Hoe meer je weet, hoe meer je weet wat je niet weet en dat je niet alles weet wat er te weten valt.

Lees dat maar eens 3 keer na elkaar.
                      Hahahaha dat is wel waar

Comment

Sowieso weet niemand alles....
                        Geniet, en drink met maten!

Comment

Alleen de allesweter weet het misschien wel, wie weet!!

Comment

Genj, u bent filosoof van beroep?
                            The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                              Sowieso weet niemand alles....
                              Daar heb ik bij sommige leden mn twijfels over
                              ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X