vraag over afvallen ivm hormonen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by dannytheone View Post
    Hallo,

Ik probeer af te vallen, maar nu moet blijken uit een onderzoek dat ik teveel vrouwelijke hormonen heb.

Voor ik die vermoeden van de huisarts bevestigd heb wil ik graag weten, wat dit te maken heeft met mijn bijna onmogelijke afval proces?

Gemiddeld kan iemand met goede voeding en voldoende beweging halve kilo per week afvallen.

Nu is dit bij mij prima in orde, ik gebruik zelfs vetburners, ik ben niet dik.
    Maar ik word wel zwaarder maar niet dikker? ik ben nu 92.5kilo.
    Terwijl mijn vet percentage rond 14% is volgens de huidplooimeter.

Iemand die mij dit dilemma kan uitleggen?

Gr Danny
    De hormoon huishouding heeft er weinig mee te maken verder. Kan altijd een oorzaak ergens van zijn, maar niet van dat je vet rond je buik houdt en meer wordt?
    Je zit iets te hoog in KH en te laag in eiwit.
    Dat iets veranderen zal je bf nog wat omlaag brengen. De KH wordt namelijk wel opgeslagen als vet en de rest niet.
    Je mag 10% van de KH verdelen over de eiwiiten en het vet.
    Verder iets harder trainen. Zware gewichten goede sets en reps verhouding is verhogen testosteron, dus komt dan goed.
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Hallo,

Degene die zeiden dat het NIETS met mijn hormoonhuishouding te maken had heeft het mis.
      Ik ben eergister bij de internist geweest in het ziekenhuis voor onderzoek.
      En die zegt samen met mijn huisarts dat ik te laag testosteron heb in mijn lijf.
      En daar moest ik ook een bloedonderzoek voor laten doen.
      Over 2 weken hoor ik de uitslag van hoe erg het is.
      En krijg ik dus medisch gegrond testosteron boosters toegediend.

Zij legde uit dat testosteron bij mij alles te maken heeft met mijn moeizaam afvallen.
      Na 5maand had ik wel paar kilo kwijt kunnen zijn.
      Dat gebeurt dus niet.

Gr Danny

Comment

Geen dingen verwarren chief. Je lichaam heeft de behoefte "x", en zolang je onder de behoefte "x" zit qua kcal, val je af.

Afhankelijk van je hormonen (met in de hoofdrol T3 en testosteron) verschuift "x" omhoog, of omlaag. Maar dat maakt niet je hormonen de schuldige.

Zoals ik het al eens poëtisch uitdrukte: je genen en hormoonhuishouding zijn de riemen die je hebt, maar als je er niet hard genoeg aan trekt, kom je niet vooruit. Of iets van die strekking. Het was in ieder geval een poëtisch fucking hoogstandje. Al zeg ik het zelf.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Hallo,

Dat ben ik met je eens.
          Ik heb dan ook pas sinds een week mijn hele voedingschema moet aanpassen naar de benodigde behoefte.
          Ik zal nu ook meer vetverbranding cardio toevoegen om die extra kcals te cutten.
          Ik heb nu voldoende info eindelijk om het goed te doen.
          Bedankt voor je reactie

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post

Zoals ik het al eens poëtisch uitdrukte: je genen en hormoonhuishouding zijn de riemen die je hebt, maar als je er niet hard genoeg aan trekt, kom je niet vooruit. Of iets van die strekking. Het was in ieder geval een poëtisch fucking hoogstandje. Al zeg ik het zelf.
            Je brengt het leuk dikke
            ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X