afslanken vrouw

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• afslanken vrouw

Hallo forumleden,
    Ik ben een vrouw van 22 en ben al een tijdje aan het sporten. Ik ben 175 lang en weeg nu 82 kilo. Ik wil eigenlijk 73 kilo wegen maar het wil voor geen meter lukken. Ik doe aan kickfun, Hardlopen,Bodypump, Zumba en fitness e.d. Ik sport ongeveer 4 dagen in de week. Per week ongeveer 6 uur.
    Ik ben de afgelopen periode te zwaar geworden en wil weer wat kilo's kwijt. Ik probeer goed te eten en op te letten hoeveel ik binnen krijg maar het wil nog niet echt lukken. Ik hoopte dat jullie goede tips kunnen geven wat te eten en wat ik moet laten staan.
    De laatste 3 dagen heb ik dit gegeten:
    dag 1 : ontbijt: magere yoghurt, 4 eetlepels muesli en een kiwi
    tussendoor: bruine boterham met pindakaas + 2 manderijnen
    lunch: chocomel light, 100 gram rauwkost, 2 boterhammen met slankie 20+ kaas, 1 boterham met pindakaas, appel
    tussendoor: 1 bullit light, 220 gram magere kwark met klein scheutje limonade
    diner: 3 scheppen rijst met kip tandoori
    's avonds: 220g kwark

dag 2: ontbijt: 200g magere yoghurt + 4 eetlepels muesli, banaan
    tussendoor: 2 rozijnenkoeken, mandarijn + d cappucino
    lunch: eierkoek, mueslibol met boter, 2 boterhammen met 20+ kaas, chocomel light, 6 cherrytomaatjes en sla,
    tussendoor: bullit light
    diner: kalkoenfilet, 3 scheppen rode kool met 2 aardappelen
    's avonds: 250g kwark met beetje siroop

dag 3: ontbijt: 225g magere kwark + beetje siroop, banaan, boterham pindakaas
    tussendoor: rozijnenkoek, dubbele cappucino, 2 kiwi's, bullit light
    lunch: chocomel light, 3 boterhammen pindakaas, mueslibol
    tussendoor: appel
    diner: lasagna + pistolet kruidenboter en 0% vet toetje
    's avonds: 1 handje studentenhaver

Nu ben ik de laatste week 1 kilo aangekomen. Ik ben me ervan bewust dat de chocomel en bullit eruit moet en dat de rozijnenkoek een hoop suiker bevat. Die moet ik dus niet meer nemen. Kan iemand mij helpen met tips om bepaalde aspecten uit mijn "schema" aan te passen of te vervangen voor andere etenswaren?
    Ik werk overigens 5 dagen in de week dus ik kan 's middags geen kipfiletjes gaan bakken o.i.d.
    Ik hoop dat iemand mij verder op weg kan helpen en in de goede richting kan wijzen.
    Alvast bedankt voor de reacties!!

groeten nkouw

Is wel handig als je ook even het totale aantal calorieën vermeld + eiwitten, koolhydraten & vetten.

Dit moet je allemaal uit je lijstje halen:
    rozijnenkoeken
    chocomel light
    bullit light ?
    limonade
    muesli
    eierkoeken
    siroop
    lasagna = lasagne? Dat is een mega dikmaker!!!
    kruidenboter
    0% vet toetje (is niet nodig tijdens een dieet en meestal zitten er wel suikers in)

Toevoegen aan je lijstje:
    Mager rundvlees
    Vis (ook vette )
    Zeevruchten
    Eieren
    Tofu
    Noten, zaden & peulvruchten
    Avocado
    Brinta/havermout
    Zoete aardappelen (veel gezonder, zijn bij ons helaas moeilijk verkrijgbaar)
    Wilde rijst

Dit is even snel, eigenlijk mag je je complete dagmenu omgooien, vooral de kwark erin houden Dat is cheap, gezond en makkelijk!

Je kan pruima warm eten maken de dag ervoor (handig als je direct voor 4 dagen iets bereid) en dat neem je mee in een bakje naar werk!

Zorg dat je wat meer eiwitten toevoegt en veel minder koolhydraten. Met name die snelle suikers belemmeren jou in het afvallen.

En zeker wat krachttraining gaan toevoegen, dat zorgt ervoor dat je extra vetmassa verliest

Comment

Originally posted by Katlyn View Post
      veel gezonder, zijn bij ons helaas moeilijk verkrijgbaar
      Ook niet op de markt?

Comment

Bedankt voor je snelle reactie katlyn.
        Ik heb je andere topics ook doorgenomen en dan probeer ik daar een beetje een eigen aanpassing aan te geven.
        Zouden eiwitshakes o.i.d ook helpen om wat kilo's kwijt te raken ?
        Zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten?
        Ik zal een dezer dagen een uitgebalanceerd eetschema proberen samen te stellen, al word het denk ik wel lastig om dit door te voeren in mijn dagelijkse leven, maargoed, ik ben er iig mee bezig.

Comment

in aanvulling op Katlyn. zorg dat je ook visolie capsules en voldoende vitaminen en mineralen binnenkrijgt. Die assisteren meer in vet verbranding dan je denkt.

Comment

Kilo's kwijtraken met eiwitshakes? Dikke onzin. Eiwitshakes zijn een aanvulling op je voeding, extra eiwitten dus om spiermassa aan te maken. In praktijk, als je voeding dus goed is zal je zwaarder worden als je goed eet en voldoende eiwitten eet. Wanneer je onder je onderhoud gaat eten (300 a 500 kcal onder onderhoud) zal je dus vet kwijtraken en beetje spieren en dus afvallen.

Comment

oke bedankt voor de reacties
              Ik zal binnenkort is beginnen met een goed schema te maken op basis van mijn dagelijkse behoefte. Die calculator en andere belangrijke hulpmiddelen kan ik wel in de sticky's vinden neem ik aan.
              Bedankt!
              PS: Wat is een redelijke tijd om +- 9 kilo af te vallen ? een maand of 3,4 ?
              Het mag volgens mij niet te snel gaan, want dan komt het er ook snel weer aan toch ?

Comment

Vaak wordt als richtlijn twee kilo per maand genoemd. In het begin zal het wat sneller gaan omdat je dan ook vocht verliest.
                Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

kilo's zijn geen goede richtlijn. je kan namelijk geen onderscheid maken tussen vet, vocht of spiermassa dat je verliest. zoals gezegd verlies je zo 3-5kg vocht in de eerste week puur omdat je koolhydraat inname lager is dan normaal. In veel producten met koolhydraten zit zout...zout houdt vocht vast. Minder zout, minder vocht in het lichaam. En die kilo's krijg je eind van de rit uiteraard meteen terug binnen enkele dagen.

Richt je op het verlies van centimeters qua omtrek op een aantal plekken van het lichaam. En het verlies van 0,5 a 1% lichaamsvet per week. Speel met je voeding en training tot je dat voor elkaar krijgt.

Comment

Eiwitshakes helpen je niet om slanker te worden! (helaas). Ik gebruik het als makkelijke aanvulling op mijn eiwitten en vanwege de snelle eiwitten. Vooral makkelijk en lekker dus

Ik zou niet teveel staren op mijn menu, dat is ook afgestemd op mijn eetgewoontes en het kan nog veel beter Ik ben bezig met een nieuw eetschema aangezien ik een stapje verder wil gaan.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X