Hallo forumleden,
Ik ben een vrouw van 22 en ben al een tijdje aan het sporten. Ik ben 175 lang en weeg nu 82 kilo. Ik wil eigenlijk 73 kilo wegen maar het wil voor geen meter lukken. Ik doe aan kickfun, Hardlopen,Bodypump, Zumba en fitness e.d. Ik sport ongeveer 4 dagen in de week. Per week ongeveer 6 uur.
Ik ben de afgelopen periode te zwaar geworden en wil weer wat kilo's kwijt. Ik probeer goed te eten en op te letten hoeveel ik binnen krijg maar het wil nog niet echt lukken. Ik hoopte dat jullie goede tips kunnen geven wat te eten en wat ik moet laten staan.
De laatste 3 dagen heb ik dit gegeten:
dag 1 : ontbijt: magere yoghurt, 4 eetlepels muesli en een kiwi
tussendoor: bruine boterham met pindakaas + 2 manderijnen
lunch: chocomel light, 100 gram rauwkost, 2 boterhammen met slankie 20+ kaas, 1 boterham met pindakaas, appel
tussendoor: 1 bullit light, 220 gram magere kwark met klein scheutje limonade
diner: 3 scheppen rijst met kip tandoori
's avonds: 220g kwark
dag 2: ontbijt: 200g magere yoghurt + 4 eetlepels muesli, banaan
tussendoor: 2 rozijnenkoeken, mandarijn + d cappucino
lunch: eierkoek, mueslibol met boter, 2 boterhammen met 20+ kaas, chocomel light, 6 cherrytomaatjes en sla,
tussendoor: bullit light
diner: kalkoenfilet, 3 scheppen rode kool met 2 aardappelen
's avonds: 250g kwark met beetje siroop
dag 3: ontbijt: 225g magere kwark + beetje siroop, banaan, boterham pindakaas
tussendoor: rozijnenkoek, dubbele cappucino, 2 kiwi's, bullit light
lunch: chocomel light, 3 boterhammen pindakaas, mueslibol
tussendoor: appel
diner: lasagna + pistolet kruidenboter en 0% vet toetje
's avonds: 1 handje studentenhaver
Nu ben ik de laatste week 1 kilo aangekomen. Ik ben me ervan bewust dat de chocomel en bullit eruit moet en dat de rozijnenkoek een hoop suiker bevat. Die moet ik dus niet meer nemen. Kan iemand mij helpen met tips om bepaalde aspecten uit mijn "schema" aan te passen of te vervangen voor andere etenswaren?
Ik werk overigens 5 dagen in de week dus ik kan 's middags geen kipfiletjes gaan bakken o.i.d.
Ik hoop dat iemand mij verder op weg kan helpen en in de goede richting kan wijzen.
Alvast bedankt voor de reacties!!
groeten nkouw
Ik ben een vrouw van 22 en ben al een tijdje aan het sporten. Ik ben 175 lang en weeg nu 82 kilo. Ik wil eigenlijk 73 kilo wegen maar het wil voor geen meter lukken. Ik doe aan kickfun, Hardlopen,Bodypump, Zumba en fitness e.d. Ik sport ongeveer 4 dagen in de week. Per week ongeveer 6 uur.
Ik ben de afgelopen periode te zwaar geworden en wil weer wat kilo's kwijt. Ik probeer goed te eten en op te letten hoeveel ik binnen krijg maar het wil nog niet echt lukken. Ik hoopte dat jullie goede tips kunnen geven wat te eten en wat ik moet laten staan.
De laatste 3 dagen heb ik dit gegeten:
dag 1 : ontbijt: magere yoghurt, 4 eetlepels muesli en een kiwi
tussendoor: bruine boterham met pindakaas + 2 manderijnen
lunch: chocomel light, 100 gram rauwkost, 2 boterhammen met slankie 20+ kaas, 1 boterham met pindakaas, appel
tussendoor: 1 bullit light, 220 gram magere kwark met klein scheutje limonade
diner: 3 scheppen rijst met kip tandoori
's avonds: 220g kwark
dag 2: ontbijt: 200g magere yoghurt + 4 eetlepels muesli, banaan
tussendoor: 2 rozijnenkoeken, mandarijn + d cappucino
lunch: eierkoek, mueslibol met boter, 2 boterhammen met 20+ kaas, chocomel light, 6 cherrytomaatjes en sla,
tussendoor: bullit light
diner: kalkoenfilet, 3 scheppen rode kool met 2 aardappelen
's avonds: 250g kwark met beetje siroop
dag 3: ontbijt: 225g magere kwark + beetje siroop, banaan, boterham pindakaas
tussendoor: rozijnenkoek, dubbele cappucino, 2 kiwi's, bullit light
lunch: chocomel light, 3 boterhammen pindakaas, mueslibol
tussendoor: appel
diner: lasagna + pistolet kruidenboter en 0% vet toetje
's avonds: 1 handje studentenhaver
Nu ben ik de laatste week 1 kilo aangekomen. Ik ben me ervan bewust dat de chocomel en bullit eruit moet en dat de rozijnenkoek een hoop suiker bevat. Die moet ik dus niet meer nemen. Kan iemand mij helpen met tips om bepaalde aspecten uit mijn "schema" aan te passen of te vervangen voor andere etenswaren?
Ik werk overigens 5 dagen in de week dus ik kan 's middags geen kipfiletjes gaan bakken o.i.d.
Ik hoop dat iemand mij verder op weg kan helpen en in de goede richting kan wijzen.
Alvast bedankt voor de reacties!!
groeten nkouw
Comment