thanks for the read, now i need to get my intake clear, i have no idea how much my intake is
Starvation mode?
Collapse
X
-
Er is veel zin en onzin op het gebied van voeding te vinden. Ik denk dat dat komt omdat afvallen voor iedereen anders werkt en dat leeftijd, geslacht en de mate waarin je beweegt allemaal meetellen. Het is toch echt zo dat ik vroeger alles kon eten wat ik wilde zonder een gram aan te komen. Naarmate ik ouder werd is dat gaan veranderen.
Kijk ook eens naar gebieden in de wereld waar honger heerst. Soms zie je uitgemergelde mensen en dan weer zie je mensen met hongeroedeem. Hoe zit dat dan ?
Dan heb je mensen die afvallen als ze de koolhydraten laten staan en zijn er mensen bij wie dat voor geen meter werkt. Weinig eten zal misschien tijdelijk je stofwisseling lam kunnen leggen, maar nooit voorgoed, uiteindelijk zul je afvallen op een ongezonde manier.
Ik probeer naar mijn lichaam te luisteren. Hunker ik ergens naar, mits binnen de perken, dan eet ik dat. Walg ik ergens van, dan eet ik dat niet. Mijn lichaam weet dat het beste.
Maar laten we ook niet vergeten dat er veel troep in de winkels te koop is. Alles staat strak van de kleurstoffen en conserveringsmiddelen. En in delen van de wereld waar de Mac Donalds vestigingen de grond uitschieten, is nu overgewicht onder de bevolking. Terwijl dit voorheen niet het geval was.
Dus wat nu de waarheid is ? Misschien komen we daar wel nooit achter.beeeeeeeeeeeeeps
Comment
-
Originally posted by dynobet View Postgoh... je hoeft geen 6 maaltijden per dag te eten. ikzelf eet al tijden maar 3-4 per dag. maakt geen verschil hoor. (zolang je totale intake maar goed zit).
lees dit eens:
Meal Frequency and Energy Balance | BodyRecomposition - The Home of Lyle McDonald
Verder over dit topic, geloof ik niet in starvation mode, wel dat als je meer spieren hebt dat je meer verbruikt wat normaal is, als je minder eet ga je minder spieren opbouwen, na een tijdje meer spieren afbreken...minder spieren is weer minder verbruiken, tot het gewoon niet meer kan en dan stagneert je gewicht gewoon.Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!
Comment
-
mijn standaard bulk maaltijd is 900-1000 kcal. geen problemen mee om 3500 kcal in 4 maaltijden te proppen.
tijdens mijn dieet, heb ik gewoon een bepaalde hoeveelheid voedsel klaarliggen. als die op is stop ik met eten voor die dag. En of ik dat nou in 6 of in 2 maaltijden eet boeit me niet.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Als je 3 tot 4 maaltijden per dag eet, over het algemeen zit je dan toch meestal gewoon rond de 2000? of is dat iets wat je eigenlijk niet zo kunt aannemen?
Je zit rond de 2000, of je zit er onder, wat dus niet uitmaakt voor een keer omdat die hele starvation toestand een fabel is?
Als je wilt bulken lijkt me ingewikkelder, dan moet je echt naar die 3500 toe!~love what you do, do what you love~
Comment
-
Originally posted by Beeps View PostEr is veel zin en onzin op het gebied van voeding te vinden. Ik denk dat dat komt omdat afvallen voor iedereen anders werkt en dat leeftijd, geslacht en de mate waarin je beweegt allemaal meetellen. Het is toch echt zo dat ik vroeger alles kon eten wat ik wilde zonder een gram aan te komen. Naarmate ik ouder werd is dat gaan veranderen.
Kijk ook eens naar gebieden in de wereld waar honger heerst. Soms zie je uitgemergelde mensen en dan weer zie je mensen met hongeroedeem. Hoe zit dat dan ?
Dan heb je mensen die afvallen als ze de koolhydraten laten staan en zijn er mensen bij wie dat voor geen meter werkt. Weinig eten zal misschien tijdelijk je stofwisseling lam kunnen leggen, maar nooit voorgoed, uiteindelijk zul je afvallen op een ongezonde manier.
Ik probeer naar mijn lichaam te luisteren. Hunker ik ergens naar, mits binnen de perken, dan eet ik dat. Walg ik ergens van, dan eet ik dat niet. Mijn lichaam weet dat het beste.
Maar laten we ook niet vergeten dat er veel troep in de winkels te koop is. Alles staat strak van de kleurstoffen en conserveringsmiddelen. En in delen van de wereld waar de Mac Donalds vestigingen de grond uitschieten, is nu overgewicht onder de bevolking. Terwijl dit voorheen niet het geval was.
Dus wat nu de waarheid is ? Misschien komen we daar wel nooit achter.
Comment
-
Na dit artikel en sommige comments onderaan het artikel zelf gelezen te hebben, heb ik trouwens ook mijn twijfels of het echt wel nodig is om 500 kcal boven je onderhoud te zitten als je echt spieren wil bij krijgen. Volgens mij kan je gewoon luisteren naar je lichaam en eten wanneer je denkt dat je moet eten en niet kijken naar de klok. Bijvoorbeeld die hugh jackman heeft volgens een interview zijn fysiek bereikt op 7 maanden tijd. Dit was voor de film X men, en in dit interview hoor je andere mensen zeggen dat hij op de set een personal trainer had en een gym om tussen de opnames als hij een uurtje tijd had een work out te doen. Ik kan me echt niet voorstellen dat hij tijdens die opnames zo hard gaat bulken en met een dikke pens gaat rondlopen terwijl er moet opgenomen worden voor een film. Ik vind zijn fysiek toch al mooi, misschien net wat te weinig en de buikspieren mogen iets meer zichtbaar zijn, maar om dit in 7 maand te bereiken vind ik niet slecht. Volgens mij is het net zoals starvation mode ook een fabel dat je zoveel boven je onderhoud moet gaan zitten om spieren bij te krijgen, volgens mij kan je net zo goed spieren bij krijgen als je gewoon naar je lichaam luistert en eet wanneer je voelt dat je honger hebt of honger gaat krijgen. De theorie dat je zoveel boven je onderhoud moet eten geldt vind ik alleen maar voor de (pro) bodybuilders, waarvan er hier maar slechts enkele zijn op het forum en volgens mij zijn er hier ook maar een paar die echt die richting uit willen gaan, de rest wil niet echt een fysiek zoals jay cutler, maar meer een mooi gespierd lichaam en dit kan je volgens mij ook gewoon halen door niet elke 3 uur te eten, maar gewoon genoeg carbs rondom je training te eten dat je genoeg energie hebt om je training serieus te doen en voor de rest veel eiwitten.
Om maar een voorbeeld te geven, een maat van me is semi prof wielrenner, hij eet ook superveel maar eet dit ook in 3-4 maaltijden, op sommige dagen heeft hij geen tijd en eet hij rond 8 uur smorgens ontbijt en pas om 6 uur savonds avondeten en hij heeft benen om u tegen te zeggen en bovenlichaam is zeker niet slecht.Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!
Comment
-
Originally posted by blue_eye View PostNa dit artikel en sommige comments onderaan het artikel zelf gelezen te hebben, heb ik trouwens ook mijn twijfels of het echt wel nodig is om 500 kcal boven je onderhoud te zitten als je echt spieren wil bij krijgen. Volgens mij kan je gewoon luisteren naar je lichaam en eten wanneer je denkt dat je moet eten en niet kijken naar de klok. Bijvoorbeeld die hugh jackman heeft volgens een interview zijn fysiek bereikt op 7 maanden tijd. Dit was voor de film X men, en in dit interview hoor je andere mensen zeggen dat hij op de set een personal trainer had en een gym om tussen de opnames als hij een uurtje tijd had een work out te doen. Ik kan me echt niet voorstellen dat hij tijdens die opnames zo hard gaat bulken en met een dikke pens gaat rondlopen terwijl er moet opgenomen worden voor een film. Ik vind zijn fysiek toch al mooi, misschien net wat te weinig en de buikspieren mogen iets meer zichtbaar zijn, maar om dit in 7 maand te bereiken vind ik niet slecht. Volgens mij is het net zoals starvation mode ook een fabel dat je zoveel boven je onderhoud moet gaan zitten om spieren bij te krijgen, volgens mij kan je net zo goed spieren bij krijgen als je gewoon naar je lichaam luistert en eet wanneer je voelt dat je honger hebt of honger gaat krijgen. De theorie dat je zoveel boven je onderhoud moet eten geldt vind ik alleen maar voor de (pro) bodybuilders, waarvan er hier maar slechts enkele zijn op het forum en volgens mij zijn er hier ook maar een paar die echt die richting uit willen gaan, de rest wil niet echt een fysiek zoals jay cutler, maar meer een mooi gespierd lichaam en dit kan je volgens mij ook gewoon halen door niet elke 3 uur te eten, maar gewoon genoeg carbs rondom je training te eten dat je genoeg energie hebt om je training serieus te doen en voor de rest veel eiwitten.
Om maar een voorbeeld te geven, een maat van me is semi prof wielrenner, hij eet ook superveel maar eet dit ook in 3-4 maaltijden, op sommige dagen heeft hij geen tijd en eet hij rond 8 uur smorgens ontbijt en pas om 6 uur savonds avondeten en hij heeft benen om u tegen te zeggen en bovenlichaam is zeker niet slecht.
Pauline nordin schijnt jaren lang 1700 kcal te hebben gegeten (nu inmiddels niet meer). Dat is dus precies waarmee ik op dieet ben gegaan zonder af te vallen (in kg's).
Zij is in al die jaren niet echt zwaarder geworden (qua gewicht). Wel; is haar vet% flink naar beneden gegaan!
Zij cheat dus gewoon niet (nooit!).
Misschien zou ze sneller haar doel hebben bereikt als ze wel was gaan cutten/bulken, maar er zijn meer wegen naar rome en bovendien is elk lichaam verschillend.
Ik ben nog aan het uitzoeken wat voor mij werkt! Ik weet wel dat ik veel af kan vallen met een laag caloriedieet, maar hoe ik optimaal vetverlies incl. spierbehoud (opbouw). Dat moet ik nog gaan ondervinden!
Pauline NOW and THEN
Comment
-
Hier wat leesvoer:
The Energy Balance Equation | BodyRecomposition - The Home of Lyle McDonald (lees het kopje: the energy balance equation isnt static). daar wordt al een groot deel uitgelegd.
Metabolic Rate Overview | BodyRecomposition - The Home of Lyle McDonald
meer info over leptine:
Bodyweight Regulation: Leptin Part 1 | BodyRecomposition - The Home of Lyle McDonald
Bodyweight Regulation: Leptin Part 2 | BodyRecomposition - The Home of Lyle McDonald
Bodyweight Regulation: Leptin Part 3 | BodyRecomposition - The Home of Lyle McDonald
Bodyweight Regulation: Leptin Part 4 | BodyRecomposition - The Home of Lyle McDonald
The Hormones of Bodyweight Regulation: Leptin Part 5 | BodyRecomposition - The Home of Lyle McDonald
Bodyweight Regulation: Leptin Part 6 | BodyRecomposition - The Home of Lyle McDonald
dit artikel gaat specifiek over jouw van metabolic slowdown:
Lean Body Mass Maintenance and Metabolic Rate Slowdown - Q&A | BodyRecomposition - The Home of Lyle McDonald
---------------
komt neer op het volgende:
- tijdens een periode van een calorie deficiet gebeurt het volgende met je hormonen: insuline omlaag. testosteron omlaag. IGF-1 omlaag. thyroid/schildklier hormonen omlaag. catecholamines omhoog. cortisol omhoog. leptine omlaag. ghrelin omhoog. je bent katabool. (tijdens een periode van een kcal overschot gebeurt vrijwel het tegenovergestelde). (door deze aanpassingen van de hormoonhuishouding (denk aan oa schildklierhormoon en testosteron bijvoorbeeld), zakt je metabolisme.
- zoals lyle het zegt: people often get lethargic on a diet. they move around less. (dus verbranden minder).
- Thermic effect of food zorgt voor een toe of afname van metabolsime.
- spier en vetverlies zorgt voor een permanente drop in metabolisme. (de rest is omkeerbaar door je hormoonhuishouding te herstellen middels op of boven behoefte te eten (TEF gaat dan ook vanzelf omhoog).More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Wat houdt precies starvationmode in dan? Ik denk dan aan het feit dat het lichaam spieren gaat afbreken, ik meende dat er ook een bepaald stofje vrijkomt, waardoor je sneller vet gaat aanzetten als je weer meer eet. Dat de hormoonhuishouding verandert door minder te eten en daardoor ook je stofwisseling, zoals dynobet zegt, lijkt me ook bij deze starvationmode te horen. Als er al geen bepaalde modus is wat het lichaam kan inschakelen, dan gebeurt er door de energietekort toch van alles om zolang mogelijk met de energie te kunnen. Als je echt honger lijdt geeft het lichaam bepaalde dingen minder aandacht, maar dat is normaal, omdat het lichaam de belangrijke dingen zolang mogelijk stand moet houden. Zo breekt het lichaam pas aan het einde de hartspier af, maar dan ben je al behoorlijk aan het hongerlijden.
Zelfde geld trouwens ook bij onderkoeling. Als je snel warmte verliest dan gaat het lichaam op een gegeven moment geen warmte meer creëren in de lede maten (begint bij de tenen en vingers). Gevolg is dat je er vlees afsterft en gaat verrotten (worden zwart), puur omdat de romp en en andere belangrijke delen de warmte nodig hebben.
In the end, starvationmode of niet, gebeurt er wel wat met het lichaam als je minder eet. Het gaat dingen doen, zoals spieren afbreken en dat lijkt mij een maatregel om langer te kunnen overleven. Dan denk ik nu ook aan spiergeheugen. Je kunt veel sneller je oude spiermassa terugkrijgen, als dat je het voor het eerst moet opbouwen. Ik denk dat het lichaam er op gebouwd is om in tijden van tekort, spieren af te breken als energiebesparing en als er wel genoeg te eten is, de spieren weer snel op te bouwen.
Maar goed, ik ben wel benieuwd wat jullie precies onder starvartionmode verstaan.
Comment
-
Katlyn
Die pauline now and then foto's, ze ziet er veel gespierder uit maar wel met hetzelfde gewicht. Hoe kan dit dan? Normaal als je gespierder wordt dan weeg je toch meer of zit ik verkeerd? Of is dit bij vrouwen helemaal anders?Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!
Comment
-
@ blue eye:
meer spieren en minder vet. als je 100 kilo weegt waarvan 80 kilo vvm en 20 kilo vetmassa. en je bouwt 10 kilo spiermassa op en verliest 10 kilo vet. weeg je nog steeds 100 kilo. maar je ziet er veel gespierder en minder vet uit.
Ps.
als je heel idealistisch zou denken, dan zou altijd als je op een bepaald moment te weinig energie aan je lichaam geeft, dit uit vetmassa komen. en altijd als je teveel energie geeft aan je lichaam dit naar spiermassa sturen.
iedereen zou dan een super laag vet% hebben, en lekker gespierd zijn.
zo werkt het echter niet (de genetische wonderen gaan wel in die richting. zij hoeven niet te bulken of cutten. hun lichaam reageert gewoon super op voeding en training). Mensen die bijvoorbeeld Anabole steroiden gebruiken, veranderen tijdelijk via middelen hoe hun lichaam op voeding en training reageert.
Je hoeft ook niet te bulken om groot te worden. Mijn trainingspartner traint nu 5 jaar, en is aardig groot. heeft nooit gebulked of gecut, maar altijd op gevoel gegeten.
Nu traint hij 6 maanden met mij, en hij bereikt met mij in deze tijd meer, dan wat hij normaal in meer dan een jaar bereikte. Met bulken/cutten bereik je je doel veel sneller.Last edited by dynobet; 05-08-2010, 12:32.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
starvation mode start als de voedingopname dusdanig laag is dat het levensbedreigend zou kunnen worden.
Een deel verklaring kan je al terug vinden in de reply van Dynobet.
Als in je voeding opname ook nog eens veel te weinig of zelfs geen eiwitten zitten dan gaat de starvationmode echt beginnen.
De hormoon huishouding ligt nagenoeg plat, iig op een verlaagd niveau en het lichaam zal op zoek gaan naar de nodige eiwitten voor celvernieuwing voor de organen.
Door het consumeren van spiereiwitten gaat de stofwisseling drastisch omlaag.
Natuurlijk worden er ook vetten afgebroken, maar zeer geleidelijk aan, eerst moeten de spieren er aan geloven, helaas het is niet anders. Om te overleven heb je je vetlaag en orgaanvetten nodig en eiwitten voor celvernieuwing in de organen en bloedplasma eiwitten.
Als de overtollige spiermassa is afgebroken dan zal er langzaamaan wat meer vet worden aangesproken, maar dan nog, zeer geleidelijk.
Wij in de westerse wereld, waar we gewoon zijn dagelijks te werken en bezig te zijn en intensief sporten hebben een vergrote behoefte aan energie en eiwitten.
Met een crash dieet, ga je eigenlijk min of meer een zelfde soort honger situatie creëren, waar het lichaam wel degelijk op zal reageren met dezelfde overlevingstechnieken.
Men kan beweren dat het onzin is, maar hoe verklaart die man dan dat er zovelen in een crash cut zoveel spiermassa verliezen en die spiermassa raak je zelfs vrij vlot kwijt.
Omdat je blijft sporten en vooral intensief om maar dat vet kwijt te raken raakt je inname in een enorme onbalans. Alhoewel de KH over het algemeen het meeste zal dalen in inname, heeft dat wel degelijk zijn effect op de eiwitopname en mogelijkheid.
Ook hier weer gaat er eerst voor de organen gezorgd worden, in de 2e plaats wordt er een deel eiwitten afgebroken tot glucose en pas daarna eventueel voer voor de spieren als er nog genoeg eiwitten over zijn.
Hiermee kom je in het vakgebied van Dynobet, met o.a. de ultra high proteïne dieten, waarbij je dus extra verhoogde eiwitinname moet hebben om voldoende energie op te wekken zeg maar en de organen te voeden(de celdeling en vernieuwing)en het bloedplasma en daarna nog de spieren te voeden/herstellen.
Bij deze dieten is het dan weer wel mogelijk om vet te verbranden omdat je dus wel genoeg energie binnen krijgt en geen extra beschermende maatregelen hoeft te verwachten van je lichaam.1e Masters Superbody YBF 2011!
Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©
Comment
-
Originally posted by blue_eye View PostKatlyn
Die pauline now and then foto's, ze ziet er veel gespierder uit maar wel met hetzelfde gewicht. Hoe kan dit dan? Normaal als je gespierder wordt dan weeg je toch meer of zit ik verkeerd? Of is dit bij vrouwen helemaal anders?
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door GraceAmeliaThe capacity of an individual to express consent is influenced by several factors. Cognitive abilities, emotional state, cultural background, and external...
-
Kanaal: Algemeen
9 uur geleden -
-
door arielwilsonAcademic research work requires critical thinking, systematic analysis and well-structured writing as is the case with a PhD program. Public and PhD thesis...
-
2 dagen geleden -
-
door davidsoyIt is not always easy to write a dissertation, however with the right assistance, everything turns out fine. British dissertation help is useful to guidance...
-
15 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 120kg 0x
- 60kg 5x (pin zercher squat)
Safety bar back extension:
- 30kg 8x...-
Kanaal: Trainingslogjes
12 uur geleden -
-
door akashsingh<a href="https://yourhikes.com/forums/topic/unlock-your-intuition-a-comprehensive-guide-to-tarot-reading-courses/">https://yourhikes.com/forums/topic/unlock-your-intuition-a-comprehensive-guide-to-tarot-reading-courses/</a>...
-
Kanaal: Het Nieuws
15 uur geleden -
-
door flotillaiotGary B Flom a seasoned leader in the automotive industry, is playing a pivotal role in revolutionizing the transportation sector in Saudi Arabia and the...2 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzSinds afgelopen woensdag ochtend wat last van m'n schouders (voorkant). Begon rechts, dacht gewoon verkeerd gelegen. Gewoon getraind, ging prima >...
-
Kanaal: Trainingslogjes
2 dagen geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment