Voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingsschema

Hoi Allemaal,

Ik ben een vrouw, 21 jaar, 166 cm en inmiddels weer 68 kg (in 2 weken tijd 5 kilo aangekomen).. wie wat waar hoe.. Ik heb geen idee. Ik merk het nergens aan, dus weet niet wat die 5 kilo zijn, maar goed.. Taille is 74 cm, heb vooral flinke benen.

Heb besloten dat ik een aantal weken (lees 4 maanden) een goed uitgebalanceerd voedingsschema (heb al veel ongebalanceerde voedingsschema's gedaan, maar dat is niks...) ga volgen aangezien. Ik ben begonnen met 82 kg, dus er is wel al wat vanaf.. maar als ik niet sport, en niet oplet op mijn eten.. vliegt het er aan.. en dat is niet overdreven...

Ik sport al 5 jaar 5x pweek (3x pw kracht/cardio en 2x cardio 65%). Alleen niet altijd even consequent (en vaak ook alleen cardio omdat ik dacht dat dat wel moest werken.. niet dus), omdat ik nooit het gevoel heb het goed te doen of dat het zal gaan werken (en ik geef soms te snel op aangezien ik te veel op de weegschaal sta en te weinig kijk naar hoe ik eruit zie - wat ik dus ook niet meer ga doen nu!). Enfin..

Het voedingsschema bestaat uit 1800kcal, waar ik KEV 50-30-20 probeer aan te houden.. Vooraf al gezegd, ik vind het VEEL.. Komt ie:

Ontbijt
    250 ml magere melk
    50 gram muesli (zonnatura)
    Totaal: 45 15 5 (295kcal)

Tussendoor 1
    2 snee volkoren brood
    Becel Light (15gr)
    50 gram kipfilet
    1 plak volk. ontbijtkoek
    Totaal: 45 15,5 8 (335 kcal)

Lunch
    Appel
    3 x volkoren knackebrot
    50 gram 20+ smeerkaas
    1 ei
    Totaal: 35 19 10 (320 kcal)

Tussendoor 2
    2x volkoren ontbijtkoek
    met Becel light (15gr)
    peer
    2x ei-eiwit
    Totaal: 41 9 6 (255 kcal)

Avondeten
    100 gram volkoren macaroni
    olijfolie 1 eetl
    50 gram kip
    200 gram doperwten
    (of iets totaal anders wat wel in verhouding staat KEV)
    Totaal: 47 9 6 (410 kcal)

'S avonds
    300 gram magere kwark
    Totaal: 12 30 2 (190 kcal)

Totaal:
    Koolh 225
    Eiwit 103
    Vet 45
    +- 1800 kcal

Hierbij wil ik training aanhouden van 3x Fullbody met 45 cardio en 2x uur tot anderhalf uur cardio gewoon langdurig dus 65% hartslag..

Wat vinden jullie van het schema? Heb na veel nalezen dit er van kunnen maken.. maar sta open voor commentaar, graag zelfs.. wil nu iets doen wat ook ergens op slaat, en waar de verwachting is dat het goed is en werkt.. dat is vooral voor mijn mentale belangrijk..

Alvast bedankt!

Je krijgt te veel koolhydraten binnen komt omdat je nogal veel suikerbommen tot je neemt zoals muesli, fruit & ontbijtkoek.

vetten zijn er bijna niet in je schema dit mag wel omhoog gegooid worden door bijv. ongezouten noten of een stuk vis.

Zoals je al aangeeft dat je vaak op de weegschaal staat. Dit moet je niet te veel doen je kan veel beter in de spiegel kijken of een fotootje voor je zelf maken.

anderhalf uur op een saai ding staan op het zelfde tempo is ook niet echt motiverend om dit 2x per week te doen lijkt me en zal je er snel mee stoppen.
    Leukere maniertjes zijn bijv. HIIT, LIT of tabata's hier kun je precies vinden wat het is: http://forum.bodynet.nl/afslanken/30...t-hiit-11.html

verdere vragen kan je altijd stellen.
    suc6!
    Calisthenics / Street workout

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
      Je krijgt te veel koolhydraten binnen komt omdat je nogal veel suikerbommen tot je neemt zoals muesli, fruit & ontbijtkoek.
      Ontbijtkoek ben ik ook niet zo'n fan van.. beter een volkoren boterham of volkoren knackebrot? Tel je de vetten van zoiets als volkoren brood mee? Muesli trouwens veel suiker? Heb juist zo'n droge gekocht.. (niet cruesli of krokante muesli) krijg havermout en brinta echt niet weg... Andere suggestie?

vetten zijn er bijna niet in je schema dit mag wel omhoog gegooid worden door bijv. ongezouten noten of een stuk vis.
      Ja, ik heb ook de vetten meegeteld die in bepaalde producten zitten die niet specifiek voor vetten zijn (buiten olijfolie en smeerboter dus).. tel je die wel mee als vetten? (wel als kcal, anders krijg ik te veel kcal binnen), toch?

Zoals je al aangeeft dat je vaak op de weegschaal staat. Dit moet je niet te veel doen je kan veel beter in de spiegel kijken of een fotootje voor je zelf maken.
      I know.. maar als je dat al jaren doet leer je dat niet zo snel af..

anderhalf uur op een saai ding staan op het zelfde tempo is ook niet echt motiverend om dit 2x per week te doen lijkt me en zal je er snel mee stoppen.
      Leukere maniertjes zijn bijv. HIIT, LIT of tabata's hier kun je precies vinden wat het is: http://forum.bodynet.nl/afslanken/30...t-hiit-11.html
      Veel? Anderhalf uur? Ik doe al 5 jaar zeker 3xpw 2 tot 2,5 uur.. dus dat valt wel mee anderhalf uur..

Bedankt voor je info in ieder geval!

Comment

Ik lust geen brinta, maar wel cornetto's
        The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
          lol
          ~love what you do, do what you love~

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post

Comment

Zal ik meer eiwitten doen in plaats van koolhydraten? maar wilde juist de verhoudingen goed doen, en niet te veel van iets.. heb ook ketogeen geprobeerd, maar zat helemaal verstopt.. (hoewel ik vezelsupplementen en heel veel water gedronken heb) maar heb ook wel het gevoel dat mijn lichaam niet te veel koolhydraten aankan..
              Last edited by Tess; 28-08-2010, 15:36.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X