ja inderdaad ik zou er ook geen 300 eraf halen dan heeft die nog maar 1700 over
Ik blijf hangen!
Collapse
X
-
200? Ik vond 100 al veel. Misschien klopt mijn logica niet.
Zoals ik denk dat het werkt:
Je moet ongeveer 2500kcal binnen krijgen alles wat je niet nodig hebt sla je op als vet, als je meer nodig hebt wordt het uit vetten gehaald.
Maar als je te vaak te weinig hebt gaat je lichaam spier afbreken om er te voor zorgen dat je stofwisseling omlaag gaat. Omdat tegen tegaan (catabool toch) neem je meer eiwit in. Je ADH is 0.8 per lichaams gewicht, nu ben ik wat getrainder dan de gemiddelde Nederlander maar ook wat kleiner, dus heb ik het op 1,5g per lichaams gewicht gezet.
Nu was mijn theorie als ik maar genoeg eiwit binnen krijg, niet teveel carbs en wat minder calorieen dat ik nodig heb moet dat vet eraf vliegen.
(Wat dus niet zo is)
Comment
-
Originally posted by Lett View Post200? Ik vond 100 al veel. Misschien klopt mijn logica niet.
Zoals ik denk dat het werkt:
Je moet ongeveer 2500kcal binnen krijgen alles wat je niet nodig hebt sla je op als vet, als je meer nodig hebt wordt het uit vetten gehaald.
Maar als je te vaak te weinig hebt gaat je lichaam spier afbreken om er te voor zorgen dat je stofwisseling omlaag gaat. Omdat tegen tegaan (catabool toch) neem je meer eiwit in. Je ADH is 0.8 per lichaams gewicht, nu ben ik wat getrainder dan de gemiddelde Nederlander maar ook wat kleiner, dus heb ik het op 1,5g per lichaams gewicht gezet.
Nu was mijn theorie als ik maar genoeg eiwit binnen krijg, niet teveel carbs en wat minder calorieen dat ik nodig heb moet dat vet eraf vliegen.
(Wat dus niet zo is)
Het is dan wel goed om whey te nemen, maar je hebt toch echt meer eiwitbronnen nodig.
Als krachtsporter cq bodybuilder heb je dus sowieso al extra nodig, maar ook een hoeveelheid BCAA's en essentiele amino's, die zitten allemaal in de whey.
Dat gebruik je om je eiwitsynthese te verhogen en een aantal EAA's gebruik je om GH aanmaak te verhogen en stimuleren.
Als je dus te weinig neemt dan zal je meer moeite hebben met groeien.
Je hebt ruim voldoende energie nodig om goed te presteren dat zijn KH. Maar je kan ook een deel van de KH gebruiken voor extra vocht/volume in je spieren en voor energie en kracht in je trainingen.
Dus ook daarvan heb je ruim voldoende nodig. En ook vetten heb je nodig, voor goede smering en testosteron aanmaak en nog wat andere dingen.
Als de voeding optimaal is dan zal je nauwelijks of geen vet aanzetten maar wel goed herstellen en groeien en ook uiteindelijk makkelijker je overtollige vet kwijt kunnen raken.
succes.1e Masters Superbody YBF 2011!
Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©
Comment
-
Zoals eerder gezegd: je krijgt te weinig eiwit binnen en teveel Kcal (behalve als je een erg actieve levensstijl hebt). Ik zie dat Falstyr het met dat laatste niet eens is, maar je weegt maar 68kg, dus je hebt niet bijzonder veel nodig om dat te onderhouden. Gebruik deze link om ruwweg uit te rekenen hoeveel je op een dag nodig hebt: Estimated Calorie Requirements
Jij weet het best wat je doet op een dag, dus vul het voor jezelf in.
Als leidraad kan je zeggen dat 7000Kcal gelijk staat aan 1kg vet. Ik zou nooit meer dan 1000Kcal onder maintenance gaan zitten, want dan ga je meer kracht/spiermassa verliezen dan noodzakelijk.
Doe verder zware overhead presses en deadlifts (bijv. sets van 5) voor je buikspieren zoals MrArchibald al voorstelde. Situps kan je doen, maar zijn niet noodzakelijk en zodra je meer dan 20 reps kan moet je gewicht gaan gebruiken, anders zijn ze nutteloos voor jouw doeleinden. Hou bijvoorbeeld een schijf of dumbbell achter je hoofd. Bonustip: als je je benen nog niet traint (fietsen en rennen telt niet) zoals ik opmaak uit je eerste post, ga dan alsjeblieft zwaar squatten. Squatten helpt alles. (meer spiermassa -> meer vetverbranding)
Succes ermee.
Comment
-
Beter dan fietsen en rennen (joggen bedoel ik dan, niet sprinten), maar het blijft cardio training, geen training voor kracht/spiermassa. Spierpijn krijg je altijd van veel volume (dus veel herhalingen en/of sets), maar dat hoeft niet te betekenen dat je je spieren de juiste stimulus hebt gegeven om te groeien. Het betekent alleen dat je zuurstofschuld hebt opgebouwd. Het is HEEL goed mogelijk om zonder spierpijn) spiermassa en kracht op te bouwen. Spierpijn alleen zegt niet veel.
Doe gewoon full backsquats, en als je nog goede vorm moet leren lees dan Starting Strength van Rippetoe, of zoek wat filmpjes/artikelen van hem op.
Comment
-
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
SSB squat:
- 72.5kg 20x
One legged calf raise:
- BW + 25kg 10x L en R
Superset met
Lu raise:...-
Kanaal: Trainingslogjes
8 uur geleden -
-
door hivetechsolutionsOur Digital Marketing Company in Fort Worth TX, is dedicated to providing cutting-edge digital marketing solutions tailored to your business needs. We...
-
Kanaal: Algemeen
1 day ago -
-
At Appliance Repair Service, we specialize in providing expert repair services for a wide range of household appliances. Our team of highly trained technicians...
-
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 110kg 1x
- 80kg 2x4
Deadlift:
- 163kg 1x
- 120kg 5x
Standing...-
2 dagen geleden -
-
door roloffrobert986Vidalista pills are a trusted solution for treating erectile dysfunction (ED), offering various strengths to suit individual needs. Vidalista 20mg is...
-
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzGister langs fysio geweest, overspannen pec minor is zijn diagnose > kan/mag gewoon alles doen, natuurlijk op geleide van eventuele pijn sensatie....
-
5 dagen geleden -
-
door Muhammad FarrukhAn Assignment Writing Service In Pakistan offer service to students that need help in their course works. These services provide uniquely researched,...
-
5 dagen geleden -
-
door GraceAmeliaQuantitative research is used in the dissertation writing process by presenting a hypothesis and using instrumentation such as surveys and questionnaires...
-
6 dagen geleden -
-
door GraceAmeliaThe capacity of an individual to express consent is influenced by several factors. Cognitive abilities, emotional state, cultural background, and external...
-
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment