Ik blijf hangen!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

ja inderdaad ik zou er ook geen 300 eraf halen dan heeft die nog maar 1700 over

Comment

whey heeft geen zin. jij eet maar 100gr eiwit terwijl het 200 moet zijn.

Comment

lees de stickies maar eens want dit heeft geen zin om adviezen te geven
        sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

200? Ik vond 100 al veel. Misschien klopt mijn logica niet.

Zoals ik denk dat het werkt:

Je moet ongeveer 2500kcal binnen krijgen alles wat je niet nodig hebt sla je op als vet, als je meer nodig hebt wordt het uit vetten gehaald.

Maar als je te vaak te weinig hebt gaat je lichaam spier afbreken om er te voor zorgen dat je stofwisseling omlaag gaat. Omdat tegen tegaan (catabool toch) neem je meer eiwit in. Je ADH is 0.8 per lichaams gewicht, nu ben ik wat getrainder dan de gemiddelde Nederlander maar ook wat kleiner, dus heb ik het op 1,5g per lichaams gewicht gezet.

Nu was mijn theorie als ik maar genoeg eiwit binnen krijg, niet teveel carbs en wat minder calorieen dat ik nodig heb moet dat vet eraf vliegen.

(Wat dus niet zo is)

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
            En niemand is deze fout opgevallen?

Je eet wel zo fout als 1

Dus niet naar peter luisteren met zijn foute adviezen eng a eerst maar eens je eet patroon onder de loep nemen.
            nog zo'n 1tje

Comment

Originally posted by Lett View Post
              200? Ik vond 100 al veel. Misschien klopt mijn logica niet.

Zoals ik denk dat het werkt:

Je moet ongeveer 2500kcal binnen krijgen alles wat je niet nodig hebt sla je op als vet, als je meer nodig hebt wordt het uit vetten gehaald.

Maar als je te vaak te weinig hebt gaat je lichaam spier afbreken om er te voor zorgen dat je stofwisseling omlaag gaat. Omdat tegen tegaan (catabool toch) neem je meer eiwit in. Je ADH is 0.8 per lichaams gewicht, nu ben ik wat getrainder dan de gemiddelde Nederlander maar ook wat kleiner, dus heb ik het op 1,5g per lichaams gewicht gezet.

Nu was mijn theorie als ik maar genoeg eiwit binnen krijg, niet teveel carbs en wat minder calorieen dat ik nodig heb moet dat vet eraf vliegen.

(Wat dus niet zo is)
              Ruim de helft van je eiwitten zal vermoedelijk opgaan als energiebron.
              Het is dan wel goed om whey te nemen, maar je hebt toch echt meer eiwitbronnen nodig.
              Als krachtsporter cq bodybuilder heb je dus sowieso al extra nodig, maar ook een hoeveelheid BCAA's en essentiele amino's, die zitten allemaal in de whey.
              Dat gebruik je om je eiwitsynthese te verhogen en een aantal EAA's gebruik je om GH aanmaak te verhogen en stimuleren.
              Als je dus te weinig neemt dan zal je meer moeite hebben met groeien.

Je hebt ruim voldoende energie nodig om goed te presteren dat zijn KH. Maar je kan ook een deel van de KH gebruiken voor extra vocht/volume in je spieren en voor energie en kracht in je trainingen.

Dus ook daarvan heb je ruim voldoende nodig. En ook vetten heb je nodig, voor goede smering en testosteron aanmaak en nog wat andere dingen.

Als de voeding optimaal is dan zal je nauwelijks of geen vet aanzetten maar wel goed herstellen en groeien en ook uiteindelijk makkelijker je overtollige vet kwijt kunnen raken.

succes.
              1e Masters Superbody YBF 2011!
              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Zoals eerder gezegd: je krijgt te weinig eiwit binnen en teveel Kcal (behalve als je een erg actieve levensstijl hebt). Ik zie dat Falstyr het met dat laatste niet eens is, maar je weegt maar 68kg, dus je hebt niet bijzonder veel nodig om dat te onderhouden. Gebruik deze link om ruwweg uit te rekenen hoeveel je op een dag nodig hebt: Estimated Calorie Requirements

Jij weet het best wat je doet op een dag, dus vul het voor jezelf in.

Als leidraad kan je zeggen dat 7000Kcal gelijk staat aan 1kg vet. Ik zou nooit meer dan 1000Kcal onder maintenance gaan zitten, want dan ga je meer kracht/spiermassa verliezen dan noodzakelijk.

Doe verder zware overhead presses en deadlifts (bijv. sets van 5) voor je buikspieren zoals MrArchibald al voorstelde. Situps kan je doen, maar zijn niet noodzakelijk en zodra je meer dan 20 reps kan moet je gewicht gaan gebruiken, anders zijn ze nutteloos voor jouw doeleinden. Hou bijvoorbeeld een schijf of dumbbell achter je hoofd. Bonustip: als je je benen nog niet traint (fietsen en rennen telt niet) zoals ik opmaak uit je eerste post, ga dan alsjeblieft zwaar squatten. Squatten helpt alles. (meer spiermassa -> meer vetverbranding)

Succes ermee.

Comment

Thanks! Telt een tabata hitt overigens ook niet voor spiermassa in de benen? Toen ik dat nog deed (niet dat ik altijd volhield) had ik altijd wel moeilijk harde spierpijn erna.

Comment

Beter dan fietsen en rennen (joggen bedoel ik dan, niet sprinten), maar het blijft cardio training, geen training voor kracht/spiermassa. Spierpijn krijg je altijd van veel volume (dus veel herhalingen en/of sets), maar dat hoeft niet te betekenen dat je je spieren de juiste stimulus hebt gegeven om te groeien. Het betekent alleen dat je zuurstofschuld hebt opgebouwd. Het is HEEL goed mogelijk om zonder spierpijn) spiermassa en kracht op te bouwen. Spierpijn alleen zegt niet veel.

Doe gewoon full backsquats, en als je nog goede vorm moet leren lees dan Starting Strength van Rippetoe, of zoek wat filmpjes/artikelen van hem op.

Comment

Originally posted by Peter-073 View Post
                      nog zo'n 1tje
                      Ja, nog zo eentje.....en hij weet er een stuk meer van dan jij!
                      Heb je zelf ook niet door dat je erg irritant kan zijn?
                      "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

+1 beau

als ik soms lees wat voor toegevoegde waarde hij kan hebben ...

0T: aangezien hun je ff helpen met de voeding, zou ik zeggen dat je meer compound oefeningen moet doen en gewoon 1 x per week(net als alle spiergroepen) isolatieoefeningen kan uitvoeren.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X