Ik ben dus sinds een maand aan het fitnessen, ben een week terug pas begonnen met echt krachttraining, voorheen volgde ik een schema dat me op de sportschool zelf werd gegeven dat voornamelijk bestond uit apparaten en isolatie oefeningen. Ik ben nu vooral bezig met compound oefeningen zoals bench press, squatten en deadliften.
Maar dat terzijde, ik wil dus mijn vetpercentage verlagen. Mij is verteld dat je hiervoor gewoon krachttraining moet doen en dan 200-500 kcal onder je energiebehoefte moet eten. Toen ik mijn gewicht en vetpercentage in had gevuld, waren dit de resultaten:
Lichaamsgewicht: 89 KG
Lichaamsvet percentage: 18%
Totale dagelijkse energiebehoefte: 2752 kcal
Dagelijkse behoefte eiwitten: 161 Gram
Dagelijkse behoefte vetten: 61 Gram
Dagelijkse behoefte koolhydraten: 390 Gram
Als je hier 500 kcal vanaf haalt, wordt dat 2200-2300 kcal per dag. Mij is verteld dat je tijdens de cut alleen in je koolhydraten moet minderen, dus ik haal (500/4=) 125 gram koolhydraten per dag van mijn voeding af. Is dit dan een goede indicatie van wat ik per dag nodig heb? En hoelang zou ik me hieraan moeten houden om tegen de 12 procent aan te zitten?
Maar dat terzijde, ik wil dus mijn vetpercentage verlagen. Mij is verteld dat je hiervoor gewoon krachttraining moet doen en dan 200-500 kcal onder je energiebehoefte moet eten. Toen ik mijn gewicht en vetpercentage in had gevuld, waren dit de resultaten:
Lichaamsgewicht: 89 KG
Lichaamsvet percentage: 18%
Totale dagelijkse energiebehoefte: 2752 kcal
Dagelijkse behoefte eiwitten: 161 Gram
Dagelijkse behoefte vetten: 61 Gram
Dagelijkse behoefte koolhydraten: 390 Gram
Als je hier 500 kcal vanaf haalt, wordt dat 2200-2300 kcal per dag. Mij is verteld dat je tijdens de cut alleen in je koolhydraten moet minderen, dus ik haal (500/4=) 125 gram koolhydraten per dag van mijn voeding af. Is dit dan een goede indicatie van wat ik per dag nodig heb? En hoelang zou ik me hieraan moeten houden om tegen de 12 procent aan te zitten?
Comment