Hoeveel cal verbranden p/d met hometrainer?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoeveel cal verbranden p/d met hometrainer?

Hoi,
    Ik heb een vraagje. Ik was een tijdje gestopt met afvallen wegens prive dingen. En sinds kort weer begonne met afvallen, ik wil graag zo'n 20 kilo afvallen
    Ik volg sinds een tijdje een voedingschema om te cutte (afvallen)
    In dat schema eet ik per dag 2000kcal, ik heb gister een nieuwe hometrainer gekocht en daar kan ik van alles instellen, zo als hoeveel cal verbranden per training enz.
    Ik wou alleen graag weten met een schema van 2000kcal per dag
    Hoeveel moet ik per dag cal verbranden met dat hometrainer ?
    Wat raden jullie mij aan ?

Alvast bedankt
    Groetjes,
    Vig

Voor de duidelijkheid
    In dat schema is al iets van 400kcal afgetrokke dus 2000kcal over nu

Comment

nou vaak ga je met cutten rond de 400 kcal onder je behoeft zitten. dus als je er meer aftrained kan je in feite ook wat meer kcal eten. zodat je rond de 400 kcal te kort blijft zitten.
      maar pas wel op dat de tellers op een hometrainer vaak niet echt heel nauwkeurig zijn.

Comment

Niet kijken wat er op de teller van zo'n hometrainer staat, is slechts een indicatie. Ik zou als ik jou was 3x per week 60 minuten op die hometrainer doorbrengen. Om de week wegen en als je hoger dan 0,5 kilogram afvalt wat meer gaan eten.

Comment

Geven die dinge dan foute infos?
          Dus beste is om gwn 3x per werk traine op hometrainer
          En niet oplette op dat cal verbranding wat de hometrainer geeft?
          Ik dacht dat dat ding makelijker zou zijn dan weet je hoeveel je per training verbrandt :x

Meer advieze ?

Comment

naja het hoeft niet perse 3 keer per week. maar de lengte is wel van belang 20 minutjes werkt namelijk niet. hoe dit precies zit kan je het beste even de sticky's lezen over cardio.

je home trainer geeft een schatting. er komt veel bij kijken om precies je kcal verbruik tijdens het sporten te berekennen. ik weet niet of die van jou een hardslag meter heeft? of de mogelijk hij heeft om een hardslag meter er aan te koppellen?
            want hardslag maakt het weer eens stukje precieser.
            en ook al klopt hij niet helemaal kan je wel ongv. zien hoeveel kcal je hebt verbrand en dus extra kan eten.

Comment

@ Vigrex,

die calculator in die hometrainer weet niet wie er op zit, wat voor bouw de persoon heeft, wat voor genen de persoon heeft en wat jij eet. Maar in principe is het helemaal niet belangrijk om te weten hoeveel kcal je verbrandt op zo'n ding, je zou er ook goed aan doen om minder aan kcal te denken. Ja op het einde van de dag zijn het de calorieen die uitmaken of je afvalt of niet, maar als je gewoon aan je voedingsschema houdt en zorgt dat je voldoende beweegt zou ik me geen zorgen maken

Ikzelf ben geen fan van thuis trainen, vrijwel altijd beperkt en je mist altijd de sociale contacten.
              Maar goed misschien is er in jou buurt geen sportschool te vinden of heb je misschien wel helemaal geen tijd en dan kan zo'n hometrainer best een goede vervanger zijn. Probeer eens wat uit en hou je stats in de gaten

Comment

Ja hij heeft ook hartslag meter
                Er zijn sensore die polsslag meten op het stuur.
                Ik kan ook dinge instelle zo als: leeftijd, lengte, gewicht en geslacht.
                16 programmas zijn er in totaal en ik kan ook zelf handmatig een programma instelle.
                Kan bijv instelle dat ik per training 250 cal verbrand enz..

Comment

Originally posted by HC Hades View Post
                  @ Vigrex,

Ja op het einde van de dag zijn het de calorieen die uitmaken of je afvalt of niet, maar als je gewoon aan je voedingsschema houdt en zorgt dat je voldoende beweegt zou ik me geen zorgen maken
                  ben het toch niet helemaal met je eens hades. tijdens cutten probeer je je te kort rond de 400 cal te houden dus is het ook wel belangrijk als je sport een sport toeslag aan je calorie behoefte toe te voegen.

Originally posted by Vigrex View Post
                  Ja hij heeft ook hartslag meter
                  Er zijn sensore die polsslag meten op het stuur.
                  oke ja ik weet niet hoe precies die van jou is. ik weet dat die bij ons in de sportschool echt een drama zijn kwa meten van je hartslag. maar sommige apparaten ( die hebben wij gelukkig dan in de sportschool) kunnen verbinding maken met je hardslag meter gewoon de band die je om je borstkas doet. dus ik weet niet of dit voor jou van nuttig is maar miss wel de moeite waard uit te zoeken of dat ook mogelijk is.

Comment

Originally posted by N13lZ View Post
                    naja het hoeft niet perse 3 keer per week. maar de lengte is wel van belang 20 minutjes werkt namelijk niet. hoe dit precies zit kan je het beste even de sticky's lezen over cardio.
                    lengte is niet van belang: Gezondheid | Cardiosessie met tempo verbrandt meer vet

Comment

jawel lengte/de zwaarte is van belang om het volgende ( ik quote dynobet even omdat hij het in een andere discussie netjes en duidelijk heeft omschreven):

Als glycogeen voorraden helemaal vol zijn, en er is voldoende glucose aanwezig in het bloed, dan zal je lichaam helemaal geen vetten verbranden dan wel mobiliseren uit vetcellen.

naarmate glucose minder beschikbaar wordt, en glycogeen voorraden verder opraken, zal het lichaam steeds minder glucose en steeds meer vetten mobiliseren en verbranden (heeft dus puur met beschikbaarheid van glucose/glycogeen te maken).

deze overschakeling verloopt echter geleidelijk. Wielrenners noemen deze fase, de fase waarin je de man met de hamer tegenkomt, je bent licht in het hoofd, hebt honger, het prestatie niveau neemt af, etc. Je lichaam kan afhankelijk hoeveel glucose/glycogeen in eerste instantie beschikbaar was tot wel enkele uren op een mix van koolhydraten en vetten teren gedurende een inspanning. (als er te weinig glucose/glycogeen aanwezig is, en de intensiteit van de cardio is te hoog, zullen aminozuren worden omgezet tot glucose. deze aminozuren kunnen nog aanwezig zijn van eiwitbronnen uit voeding, maar als deze ook niet meer aanwezig zijn bij extreem lange duur cardio, worden lichaamseiwitten verbrand).

met cardio kun je dus al vanaf de eerste minuut vetten verbranden (als ik bijvoorbeeld op mijn derde of 4de dag op ultimate diet cardio doe, is er niets aan glycogeen en bijna niets aan koolhydraten beschikbaar en ben ik een ververbrandende machine, en cardio verbrand op zoon moment om en nabij 100% vetten/vetzuren).

ben ik echter carb loaded. en zou ik cardio gaan doen...
                      ------------------------

maar zoals ik in de vorige post al zei: kcal in = kcal out klopt gewoon als je kijkt naar lichaamsgewicht. maar hoeft niet perse te kloppen als je specifiek kijkt naar spiermassa of vetmassa.

zo kan een BB die op 4.5% staat, die naar de 3.8% toe wil. een calorietekort hebben van 500 kcal. zijn lichaamsgewicht zal dan afnemen. dat is 100% zeker. maar dit hoeft niet perse vetmassa te zijn.

zeker als je zoon laag vet% hebt, is het extreem moeilijk om vetzuren gemobiliseerd te krijgen uit de vetcel. en als deze BB het niet perfect aanpakt, kan deze 500kcal die hij te weinig eet, grotendeels worden aangevuld met energie uit spiermassa. hij valt dan gewicht af (want dat is een fijt bij kcal in/kcal out), maar het is niet de beoogde vetmassa.
                      ------------------

en zoals ik vorige post ook al zei. wil je dat je meer vetzuren verbrand tijdens je cardio, dan doe je cardio op een dag (of periode in de week), waarin je minder carbs eet. je verbrand dan automatisch een groter aandeel vetzuren, en minder glucose/glycogeen.

stel je bent aan het cutten, en je traint KT op Maandag, dinsdag en vrijdag.
                      En je eet dus ook high carbs op deze dagen. En dinsdag, woensdag, zaterdag en zondag eet je Lower/low carbs. dan zou je idealer wijze de woensdag en zondag je cardio doen, aangezien dat de momenten zijn, waar de misnte glucose/glycogeen beschikbaar is.

mocht je de discussie nog verder willen lezen ( staat best wat nuttige info in over dit onderwerp: http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...io-doet-2.html.

Vig misschien is het ook de moeite waard om even te kijken naar LIT en HIIT hier is een sticky van zijn 2 verschillende soorten cardio.

Comment

Ik heb ook zo'n hartslag meter op je borstkast en heb het net getest ze geve beide het zelfde
                        Hartslag dusja die van de hometrainer lijkt wel ok.
                        Maarja wat rade jullie mij aan? Hoeveel cal zou ik per dag verbrande ?
                        Of is het beter om daar niet op te lette?

Comment

dat is wel beter dat die sensoren het gewoon goed doen.

ik zou eerder voor een tijd gaan dan voor de cal. dus gewoon je zelf voor nemen zo veel minuten cardio te doen en dan zie je wel wat het apparaat aangeeft. en het kan niet kwaat om de calorien die je hometrainer aan geeft deels te gebruiken als info voor je cal verbruik die dag.

Comment

Ok zal ff kijke
                            Bedankt

Comment

Enne moet ik dan ieder dag bijv 60min doen of 3dage per week ofz ?
                              Ik ben van plan om hiit pas op een latere periode te doen (wanneer afvalle wat moeilijker gaat, dat is beter als het goed is?)
                              Zijn er andere met ook een goeie advies? :P

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X