Beste forumleden,
Ik zou graag willen cutten en wil daarom jullie om advies vragen.
Geslacht: Man
Leeftijd: 22
Lengte: 185 cm
Gewicht: 83 kg
Vetpercentage: 18.5%
Opgenomen met tang:
biceps - 6 mm
triceps - 13 mm
rug - 14mm
buik - 15 mm
Mijn doel: Vetpercentage verlagen (weet niet tot hoever)
Ik heb dus een aantal weken terug met een fitnessinstructeur gepraat op de sportschool. Hij heeft mijn vetpercentage etc opgemeten. Daarnaast had ik ook om een voedingsschema gevraagd. Maar het enige wat ik kreeg was een setje papieren met wat goed was voor je ontbijt middag avond tussendoor etc. Het leek mij meer voor iemand die "gewoon" wilt afvallen.
Ik heb dus zelf een voedingsschema geprobeerd op te stellen en heb dit een beetje met hem doorgenomen en hij heeft wat dingen aangepast.
Maar het is niet echt afgesteld op mij (denk ik dan) want hij/ik heeft niet uitgerekend hoeveel cal. je binnenkrijgt met dit schema.
Ik heb dus zelf uitgerekend wat mijn caloriebehoefte is.
Volgens Harris-Benedict:
Mijn BMR is 1979 en mn onderhoud is 3067.
Volgens Katch-McArdle:
Mijn LeanBodyMass 68 kg, mijn BMR is 1839 en mn onderhoud is 2850.
http://www.giantpt.com/voeding-gewic...ebehoefte.html
En als ik het goed heb begrepen moet je ongv 500 kcal onder je onderhoud zitten?
Vraag: Welke moet ik nu aanhouden?
Ik fitness 4x in de week (al een aantal jaren). Ben sinds vorige week begonnen met cardio (20 - 30 min) na de KT. En dit is dus mijn voedingsschema:
08:00
2 volkoren boterhammen, 3-4 plakken kip/kalkoenfilet
1 volkoren boterham, appelstroop
1 banaan
10:00
1 plak volkoren ontbijtkoek
1 100% whey isolaat shake (mix met water) (28,0 gram)
12:00
2 volkoren boterhammen, half blikje tonijn(eigen nat)
3 boterhammen, kip/kalkoen/rookvlees/roosbief
14:30
250 gram magere kwark
ananas (eigen sap)
17:00
100 gram zilvervliesrijst
veel groente (weet niet ongeveer hoeveel)
ongv 150 gram vlees (biefstuk/kip/ zijn er nog andere vleessoorten die goed zijn in de cut bij het avondeten?)
18:00
TRAINEN
19:30
21:30
Daarnaast drink ik over de hele dag water, omdat de fitnessinstructeur zei dat je geen melk moet drinken of limonade (aanmaak met water) tijdens de cut.
Ik weet zelf niet veel over voeding, hoeveel koolhydraten en vetten je moet binnenkrijgen tijdens de cut en hoeveel eiwitten ( ook genoeg om je spieren te behouden tijdens de cut). Daarom wil jullie advies vragen om mij te helpen bij het voedingsschema.
Hoop dat ik genoeg info heb gegeven.
Alvast bedankt!
In de bijlage kan je mijn voedingsschema vinden met de voedingswaarden.
Graag jullie reactie en advies.
Ik zou graag willen cutten en wil daarom jullie om advies vragen.
Geslacht: Man
Leeftijd: 22
Lengte: 185 cm
Gewicht: 83 kg
Vetpercentage: 18.5%
Opgenomen met tang:
biceps - 6 mm
triceps - 13 mm
rug - 14mm
buik - 15 mm
Mijn doel: Vetpercentage verlagen (weet niet tot hoever)
Ik heb dus een aantal weken terug met een fitnessinstructeur gepraat op de sportschool. Hij heeft mijn vetpercentage etc opgemeten. Daarnaast had ik ook om een voedingsschema gevraagd. Maar het enige wat ik kreeg was een setje papieren met wat goed was voor je ontbijt middag avond tussendoor etc. Het leek mij meer voor iemand die "gewoon" wilt afvallen.
Ik heb dus zelf een voedingsschema geprobeerd op te stellen en heb dit een beetje met hem doorgenomen en hij heeft wat dingen aangepast.
Maar het is niet echt afgesteld op mij (denk ik dan) want hij/ik heeft niet uitgerekend hoeveel cal. je binnenkrijgt met dit schema.
Ik heb dus zelf uitgerekend wat mijn caloriebehoefte is.
Volgens Harris-Benedict:
Mijn BMR is 1979 en mn onderhoud is 3067.
Volgens Katch-McArdle:
Mijn LeanBodyMass 68 kg, mijn BMR is 1839 en mn onderhoud is 2850.
http://www.giantpt.com/voeding-gewic...ebehoefte.html
En als ik het goed heb begrepen moet je ongv 500 kcal onder je onderhoud zitten?
Vraag: Welke moet ik nu aanhouden?
Ik fitness 4x in de week (al een aantal jaren). Ben sinds vorige week begonnen met cardio (20 - 30 min) na de KT. En dit is dus mijn voedingsschema:
08:00
2 volkoren boterhammen, 3-4 plakken kip/kalkoenfilet
1 volkoren boterham, appelstroop
1 banaan
10:00
1 plak volkoren ontbijtkoek
12:00
2 volkoren boterhammen, half blikje tonijn(eigen nat)
3 boterhammen, kip/kalkoen/rookvlees/roosbief
14:30
250 gram magere kwark
ananas (eigen sap)
17:00
100 gram zilvervliesrijst
veel groente (weet niet ongeveer hoeveel)
ongv 150 gram vlees (biefstuk/kip/ zijn er nog andere vleessoorten die goed zijn in de cut bij het avondeten?)
18:00
TRAINEN
19:30
21:30
Daarnaast drink ik over de hele dag water, omdat de fitnessinstructeur zei dat je geen melk moet drinken of limonade (aanmaak met water) tijdens de cut.
Ik weet zelf niet veel over voeding, hoeveel koolhydraten en vetten je moet binnenkrijgen tijdens de cut en hoeveel eiwitten ( ook genoeg om je spieren te behouden tijdens de cut). Daarom wil jullie advies vragen om mij te helpen bij het voedingsschema.
Hoop dat ik genoeg info heb gegeven.
Alvast bedankt!
In de bijlage kan je mijn voedingsschema vinden met de voedingswaarden.
Graag jullie reactie en advies.
Comment