hardlopen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hardlopen

Ik ben bezig met een cut nu en ik wil gaan hardlopen op een nuchtere maag, is dat meteen als je wakker wordt ?
    Is het dan ook aanbevolen om eerst wat eiwitten naar binnen te werken door bv een shake te drinken ?

Hardlopen op een nuchtere maag sochtends is alleen voor mensen die vet en spiermassa wil verliezen. Lijkt mij dat dat niet je doel is.

volgens mij is het de bedoeling om gewoon sochtends goed je kh's naar binnen te werken (en je eitwitten) en dan tegen de middag een maaltijd met zo nmin mogelijk kh's, whey en dan gaan lopen, daarna meteen weer snelle eiwitten en kh's vermijden.

Dat is hoe ik het doe tenminste.
    All time PRs: 195/135/232,5
    Meet PRs: 185/132,5/232,5

Comment

Originally posted by Mushrambo View Post
      Hardlopen op een nuchtere maag sochtends is alleen voor mensen die vet en spiermassa wil verliezen. Lijkt mij dat dat niet je doel is.

volgens mij is het de bedoeling om gewoon sochtends goed je kh's naar binnen te werken (en je eitwitten) en dan tegen de middag een maaltijd met zo nmin mogelijk kh's, whey en dan gaan lopen, daarna meteen weer snelle eiwitten en kh's vermijden.

Dat is hoe ik het doe tenminste.
      Wat een b..s praat jij nou weer. Zolang je het niet te lang te houd, maximaal 20 minuten intensief. Verlies jij niet meteen je spiermassa, daarna je shake en een half uur daarna je voedsel.

Comment

Ik dacht na een nacht lang niks eten en drinken je dan zoveel uur zonder voedingstoffen zit je dan echt wel eiwitten nodig had. Maar dat is dus blijkbaar niet zo?

Comment

Je zegt het goed, je maag is helemaal leeg. Je gaat meteen op je vet rennen en dus niet eerst je kh verbranden.

Comment

Ja dat klopt, maar je verbrandt dan dus geen spiermassa? Da's wel wat ik ooit ergens gelezen heb.

Comment

Ja heb ik ook welles gelezen op een lege maag 's ochtends hardlopen niet goed is voor de massa.

Comment

Ik zou eerst een whey shake drinken en dan pas gaan hardlopen.
                Zo wordt spierafbraak toch wel grotendeels vermeden.
                Persoonlijke records:

100m: 11.00 - 200m: 22.14 - Power Clean: 107,5kg

Comment

Originally posted by tinybite View Post
                  Ik ben bezig met een cut nu en ik wil gaan hardlopen op een nuchtere maag, is dat meteen als je wakker wordt ?
                  Is het dan ook aanbevolen om eerst wat eiwitten naar binnen te werken door bv een shake te drinken ?
                  drink na het opstaan meteen een pint water, onmiddelijk, mag wat citroen bij, daarna pas gaan bewegen

als je wilt cutten hoef je helemaal niet te gaan hardlopen, wist je dat de snelheid van je lopen er niet eens toe doet?

Met wandelen/lopen verbrand je x kcal per km afstand per kilo dat je weegt... (ik ga altijd met een rugzak vol stenen of halters gaan wandelen xD hehe p.s. let wel dat je core hard moet zijn om je rug recht te houden, maar een halter in je beide handen kan ook natuurlijk en is misschien veiliger als je niet zo'n rechte houding kan volhouden, hou de halters in je handen dicht bij je bekkens, voor meer effect) er is wel een klein verschil, maar je kan veeeeel meer km's wandelen dan hardlopen...
                  en dat telt dus beter op hoor...

Bovendien ga je ook geen spieren verneuken bij het wandelen als je langer dan 30 minuten in beweging wilt blijven. + wandelen is veel lichter voor je gewrichten met name je knieen en zo... hoef je niet in te zitten met blessures

ik wandel aan 6km/h.

ik wandel altijd met extra gewicht voor het ontbijt en ook een flink eind km's na het avond eten, want ik durf 's avonds wel nog eensuit zwakte iets steken als ik aan het cutten ben en dat maak ik dan weer goed door een fikse gezellige avondwandeling.. [COLOR="rgb(105, 105, 105)"](kan je vriendin gezellig meedoen, is rete goed voor de kwality time ;-)...)[/COLOR]als je na 19h. niet meer eet en toch gaat wandelen zal je het nog beter doen dan ik^^

als je natuurlijk harder wilt verbranden dan dat wandelen, ga dan roeien(heel goed voor het cutten,veel dezelfde bewegingen en toch wat kracht nodig) of zwemmen, maar voor cardio langer dan 30 minuten zou ik wel iets binnensteken ervoor maar mijn punt is alleszins vergeet dat hardlopen
                  als je niet veel tijd of ruimte hebt, kan je ook in je kamer ter plekke lopen met je hielen hoog tegen je kont en gewichten vasthouden, vind ik handiger om sneller naar mijn werk te kunnen daarna...

het is wel zo dat je na hardlopen wel een langere tijd blijft verbranden dan na het wandelen, maar ik zie dus meer voordelen in 2x daags 55min wandelen, dan je voor het ontbijt 30 min. te pletter te lopen met later meer kans op artritis/ vrsleten beentjes enzovoorts... langer sporten dan een uur heeft geen zin, tweemaal een klein uur wel..

(als je niet veel tijd hebt(max 30 min.) in je dagen, hou je dan maar bij het hardlopen he en hou het dan ook bij 30 min. want als je meer tijd hebt, is het slimmer te wandelen..)

ik ben heel slecht in de zaken overzichtelijk houden, maar hopelijk heb ik je vooruit geholpen,stel gerust vragen als je iets niet meteen begrijpt.

Ik zou zeker dit eens lezen, geeft je poepsimpel en heel klaar hoe het nu echt zit met vetverbranding:
                  Afvallen, vetverbranding en bewegen | Voeding en metabolisme | Zo Werkt Het Lichaam

Situatie 2: energiegebruik en vetverbranding tijdens matig intensieve inspanning (60-65% van de maximale hartslag): Bij inspanning op een matige intensiteit (bijvoorbeeld wandelen met een snelheid van 5,6km/uur) wordt relatief veel vet verbrand om in de energiebehoefte van de spier te voorzien. Tijdens wandelen met een snelheid van 5,6km/uur is de energiebehoefte ongeveer 6kcal per kilogram lichaamsgewicht per uur. Dat is 540kcal per uur voor iemand van 90 kilogram. 50-60% van de 540 kcal wordt geleverd door vet. Er wordt dan ongeveer 36 gram vet per uur gebruikt.

Situatie 3: energiegebruik en vetverbranding tijdens redelijk intensieve inspanning (80% van de maximale hartslag): Bij inspanning op een redelijk zware intensiteit (bijvoorbeeld hardlopen met een snelheid van 10km/uur) wordt relatief minder vet verbrand om in de energiebehoefte van de spier te voorzien. Tijdens hardlopen met een snelheid van 10km/uur is de energiebehoefte ongeveer 10,5kcal per kilogram lichaamsgewicht per uur. Dat is 945 kcal per uur voor iemand van 90 kilogram. 30-35% van de 945 kcal wordt geleverd door vet. Er wordt dan ongeveer 36 gram vet per uur gebruikt.
                  Last edited by Bolder; 23-04-2011, 18:12.

Comment

p.s. Ik zie dat wandelen wel als een dagelijks basis en ga drie,soms vier keer per week, flink gaan roeien,fietsen of zwemmen... met interval als ik zin heb

Comment

uit bed een whey shake nemen,
                      dan gaan hardlopen. max. 20 minuten.

langer dan 20min zou ik eerst ontbijten.
                      “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

bwa die shake, is toch niet zo nodig? je breekt toch amper(niets dacht ik eigelijk) iets af op een half uurtje lopen? gewoon rustig joggen voel je toch niet eens aan je kieten/billen?

als je al halters moet heffen om je spieren te scheuren en daarvoor eiwitten nodig hebt, dan lijkt het mij nogal onwaarschijnlijk dat je na wat lopen ook whey zou nodig hebben...

Een vriendin van me doet voeding en dieetleer, ik zal het haar eens vragen, en mijn pa is arts, kan het hem ook es vragen..

will let you draadvolgers know

Comment

Originally posted by Bolder View Post
                          bwa die shake, is toch niet zo nodig? je breekt toch amper(niets dacht ik eigelijk) iets af op een half uurtje lopen? gewoon rustig joggen voel je toch niet eens aan je kieten/billen?

als je al halters moet heffen om je spieren te scheuren en daarvoor eiwitten nodig hebt, dan lijkt het mij nogal onwaarschijnlijk dat je na wat lopen ook whey zou nodig hebben...

Een vriendin van me doet voeding en dieetleer, ik zal het haar eens vragen, en mijn pa is arts, kan het hem ook es vragen..

will let you draadvolgers know
                          op zo´n opleiding als dietist leren ze niet dit soort dingen.
                          en trouwens je neemt toch ook een whey shake als je niet gaat hardlopen.
                          waarom zou je dan opeens geen shake nemen als je wel hardloopt
                          “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Gewoon 40gr whey met water naar binnen werken dan pas gaan lopen, alleen wat is het nut ervan?
                            Na kt doe je gewoon HIIT wat ook goed werkt, sommige
                            mensen die in de ochtend hardlopen kotsen de heleboel onderste boven en hoelang denk je dat zelf vol te houden om dag in dag uit elke dag in de vroege ochtend te gaan hardlopen, je bent geen wedstrijd BB'er en gedraag je er dan ook niet naar.
                            Gewoon na de kt wat interval en voeding optimaal aangepast en dan gaat het al rete snel.
                            Make it happen, shock everyone!

Comment

Originally posted by gain is pain View Post
                              Gewoon 40gr whey met water naar binnen werken dan pas gaan lopen, alleen wat is het nut ervan?
                              Na kt doe je gewoon HIIT wat ook goed werkt, sommige
                              mensen die in de ochtend hardlopen kotsen de heleboel onderste boven en hoelang denk je dat zelf vol te houden om dag in dag uit elke dag in de vroege ochtend te gaan hardlopen, je bent geen wedstrijd BB'er en gedraag je er dan ook niet naar.
                              Gewoon na de kt wat interval en voeding optimaal aangepast en dan gaat het al rete snel.
                              het is ook geen must,
                              maar wel erg lekker.

je bent gelijk klaar wakker en veel zin in de dag.
                              zeker met het geweldige weer van de laatste dagen,
                              als het regent in de winter doe ik het ook niet

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X