Dringend Afvallen!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dringend Afvallen!

Hallo, ik heb al heelwat goede dingen over dit forum gehoort, en ik dacht, ik zal me hier eens informeren. Ik ben 17 jaar en weeg 104.5KG en ben 1.70m. Ik moet dringend afvallen dus. Ik ga naar school en ik werk en ik ben van plan om minstens 3 dagen naar de fitness te gaan dat combineerd met school en werk. Mijn doel is allereerst goed afvallen, en daarna aan spieren te werken, maar heb geen flauw idee hoe ik hier aan moet beginnen, welke oefeningen(of een tijdje alleen cardio doen) welke voeding(ik lust HEEL weinig). Of ik iets moet nemen van fatburners, of shakes. En al die dingen. Ik ken niks van schema's ofzo en niks van oefeningen buiten sit-ups en pompen. Ik ben breedt van gestelte en heb dikke botten dus weinig wegen zal ik nooit maar het vele vet kan wel weg. Dus alsjeblieft help me!

Ik eet alleen maar een ontbijt, middagmaal en avondeten, voor de rest niks van snacks en drink amper frisdrank nu en elke dag 1.5l water ondertussen.

Hoi hoi,

Goed dat je jezelf hebt aangemeld hier. Ten eerste natuurlijk om goede informatie in te winnen, maar het kan ook motiverend werken heb ik gemerkt! Hieronder een link met de informatie die voorlopig goed is om een mooi voedingsschema te maken. Fatburners en shakes hebben pas zin als je voeding goed is, dit is voorlopig dus zeker niet nodig. Als tip kan ik je verder nog geven wat andere schema's van andere mensen te bekijken voor wat ideeën. Je zult zien dat als je zelf er moeite insteekt, iedereen hier je graag wilt helpen. Tot slot, staar je niet blind op gewicht, maar let op je lichaam. Je gaat er namelijk wat spieren bij krijgen als je gaat trainen, en dit is zwaarder dan vet. In rust verbrand je dan ook meer en kun je dus ook makkelijker afvallen, maar dit lees je nog wel

http://forum.bodynet.nl/lees-eerst/3...mersticky.html

Heel veel succes!

Over je training durf ik niet zo goed advies te geven, maar veel andere mensen hier die dat wel kunnen!
    Last edited by Viking18; 03-09-2011, 15:25.

Comment

Welkom op ons forum Er zitten hier mensen met veel kennis en persoonlijke ervaring over afvallen.

Voordat je gaat beginnen is het handig om je goed in te lezen en plannen op te stellen. Viking heeft alvast wat uitgelegd en je doorverwezen naar onze voornaamste informatiebron, de Zomersticky. Deze voorbereiding lijkt in het begin veel werk, je wilt immers zo snel mogelijk aan de slag. Toch is het van belang om het met beleid aan te pakken, zodat je geen tijd en moeite verspilt.

Binnen deze sport zijn er 3 pijlers: voeding, training en rust.
      Rust is hiervan het gemakkelijkst: geef je lichaam minstens 1 of 2 dagen in de week de tijd om te herstellen, ook tussen trainingsdagen door. Je spieren groeien namelijk in de herstelfase.

Training is daarna het gemakkelijkst: voor beginners raden wij 3 keer per week een fullbodyschema aan. Dat staat hier: http://forum.bodynet.nl/trainingssch...ersschema.html Zoek een sportschool uit die gericht is op krachttraining waar je met losse halters kunt werken. De meeste sportscholen grossieren in cardio-apparatuur en fitness-apparaten, dus dat kan nog wel even zoeken worden. Zoek in ieder geval een sportschool uit waar je je thuis voelt, je zult er regelmatig te vinden zijn.
      Bij dit fullbodyschema kun je nog cardio doen om je vetverbranding te voorspoedigen, doe dan bijvoorbeeld een kwartier intervaltraining na je krachttraining. Dan ben je door de krachttraining alvast in je vetverbrandingszone. Een andere optie is cardio voor het ontbijt: ga regelmatig 's morgens een half uur tot een uur stevig wandelen en neem daarna je ontbijt. Omdat je op nuchtere maag traint zul je ook sneller in de vetverbrandingszone komen.

Voeding is voor de meeste mensen de grootste moeilijkheid. Het punt is namelijk dat je beslist niet te weinig moet eten om af te kunnen vallen. Dat klinkt tegenstrijdig, maar is precies de valkuil van veel diëters. Als je te ver onder de dagelijkse behoefte eet dan gaat je stofwisseling verslechteren, bij afvallen wordt aangeraden om 300 tot 500 calorieën onder je behoefte te zitten. Heb je onlangs gedieet of eet je al langere tijd veel minder dan onderhoud? Ga dan eerst een tijd op onderhoud eten om je stofwisseling te herstellen.
      Hoe bereken je nu je behoefte? Het eerste wat je moet weten is je vetpercentage. Dit kun je laten meten in een sportschool of zelf inschatten met de centimetermethode. Deze methode is niet erg nauwkeurig maar geeft een algemeen beeld. Je kunt het hier berekenen: Vetpercentage Calculator - Bereken uw lichaamsvet percentage
      Met dat vetpercentage kun je onze Excelsheet invullen, deze begeleidt je verder met het opstellen van je schema: http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...xcelsheet.html
      Je kunt je schema invullen aan de hand van dit hulpje: http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...rtvoeding.html

Ik wens je in de eerste plaats veel succes en plezier met sporten. Ga lekker aan de slag met het opstellen van je voedings- en trainingsschema, en als je nog vragen hebt dan zet ze maar op het forum. Veel leesplezier!
      Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Cardio voor het ontbijt is geen optie in de week door school/werk. Ik las ook in het Zomersticky dat je vet niet omzet in spier, wat gebeurt er dan met het vel dat uitgerokken is door het vet? Blijft het of verdwijnt het?

Comment

Ellie, je blijft me verbazen, zelden iemand met zoveel geduld en behulpzaamheid gezien. Petje af

Misschien kunnen de mods een berichtje sturen naar nieuwe members waar wat duidelijker informatie voor beginners in staat hoe ze op deze site moeten beginnen. (bijvoorbeeld deze post van Ellie) Ik heb het idee dat 9/10 van de nieuwe members geen idee heeft waar die stickies uberhaupt staan namelijk, of ze zijn gewoon heel dom en met name eigenwijs.

Comment

Mits je niet te crashy te werk gaat trekt je huid mooi bij, zeker op jouw leeftijd. Zware botten is een mythe, bedacht door luie mensen zonder wilskracht.

Succes verder, en lees die stickies.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Mits je niet te crashy te werk gaat trekt je huid mooi bij, zeker op jouw leeftijd. Zware botten is een mythe, bedacht door luie mensen zonder wilskracht.

Succes verder, en lees die stickies.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Alvast een paar kleine tips waar je direct werk van kan maken..

Veel water drinken, je mag rustig 2.5-3 liter op een dag drinken. (probeer geen caloriën te drinken, enkel in zuivelproducten). Water is goed voor zo'n beetje alles, afvallen, spieropbouw en trouwens ook goed voor de huid!!

Om de 2-3 uur een maaltijd eten dus zo 5-6 maaltijden op een dag, dit zorgt voor een efficientere vetverbranding. Die drie extra maaltijden zullen wel lichtere maaltijden zijn.

Comment

Originally posted by Buffalo Bill View Post
                  Alvast een paar kleine tips waar je direct werk van kan maken..

Veel water drinken, je mag rustig 2.5-3 liter op een dag drinken. (probeer geen caloriën te drinken, enkel in zuivelproducten). Water is goed voor zo'n beetje alles, afvallen, spieropbouw en trouwens ook goed voor de huid!!

Om de 2-3 uur een maaltijd eten dus zo 5-6 maaltijden op een dag, dit zorgt voor een efficientere vetverbranding. Die drie extra maaltijden zullen wel lichtere maaltijden zijn.
                  Dit is niet waar. Je moet je eiwitten juist zo goed mogelijk verdelen en het hangt er ook vanaf wanneer je traint. Als het totaal maar goed is en je rondom je training goed eet.

Comment

Wat moet ik dan eten in die drie extra maaltijden? Een boterham?

Comment

Originally posted by Stereophobia View Post
                      Wat moet ik dan eten in die drie extra maaltijden? Een boterham?
                      Lees die post van Ellie nog maar is door, staat alles in wat je wilt weten.
                      keep the focus going!

Comment

Originally posted by xBrian View Post
                        Lees die post van Ellie nog maar is door, staat alles in wat je wilt weten.
                        Heel goed, we doen moeite om topic starter te helpen en dan mag hij of zij hier ook wel wat mee doen ipv een passieve houding aan te nemen

En trouwens, ook beter om zelf op te zoeken vind ik. Dan weet je waarom je dingen eet en hou je het ook beter vol

Comment

Originally posted by Viking18 View Post
                          Heel goed, we doen moeite om topic starter te helpen en dan mag hij of zij hier ook wel wat mee doen ipv een passieve houding aan te nemen

En trouwens, ook beter om zelf op te zoeken vind ik. Dan weet je waarom je dingen eet en hou je het ook beter vol
                          Sorry dat mijn houding passief lijkt, maar dat is helemaal niet zo, ik heb de post van Ellie goed doorgelezen en de links die zij gaf, en de zomersticky etc. maar er zijn zoveel dingen die ik niet begrijp. Maar wat valt onder 'maaltijd'? Een boterham met ei of kip ofzo?
                          Last edited by Stereophobia; 03-09-2011, 19:47.

Comment

Maaltijd is gewoon een moment waarin je iets anders in je mond stopt dan water. Eiwitjes mooi verdelen, en wat vet en of koolhydraten erbij. Kijk ook gewoon eens naar andere schemas om idee te krijgen! Succes

Comment

Originally posted by Viking18 View Post
                              Ellie, je blijft me verbazen, zelden iemand met zoveel geduld en behulpzaamheid gezien. Petje af

Misschien kunnen de mods een berichtje sturen naar nieuwe members waar wat duidelijker informatie voor beginners in staat hoe ze op deze site moeten beginnen. (bijvoorbeeld deze post van Ellie) Ik heb het idee dat 9/10 van de nieuwe members geen idee heeft waar die stickies uberhaupt staan namelijk, of ze zijn gewoon heel dom en met name eigenwijs.
                              Dankjewel Zal ik anders eens een stappenplan voor nieuwelingen gaan neerpennen? Een soort van quickstart om mensen snel aan een voedingsschema te helpen?

@Stereophobia: het is allemaal ook best veel informatie ineens Ieder eetmoment wordt eigenlijk als maaltijd gerekend, minder als "een tussendoortje". Een stuk fruit of groente telt dus niet als een maaltijd, omdat het niet veel voedingsstoffen bevat. Noten, een ei of een boterham met magere vleeswaren tellen wel als maaltijden. Stel eens een schema op en laat dat eens zien.
                              Last edited by Ellie; 03-09-2011, 21:09.
                              Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X