Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
Een formule die uitgaat van BMI gaat denk ik nooit nauwkeurig zijn voor bodybuilders omdat die nou eenmaal zwaarder zijn dan "normale" mensen.
Dat weet iedereen hier ook wel
Ik denk dat deze formule bij "normale" mensen een stuk beter zal kloppen.
Dat was de conclusie zowat van ellie ja, lees jij niet eerst de posts door van een topic voor jij post? Ik doe dat namelijk altijd, gewoon om al zeker te zijn dat ik geen domme of overbodige dingen zeg.
Dat was de conclusie zowat van ellie ja, lees jij niet eerst de posts door van een topic voor jij post? Ik doe dat namelijk altijd, gewoon om al zeker te zijn dat ik geen domme of overbodige dingen zeg.
Het spijt me...
Ik had geen zin om 4 pagina's door te lezen met posts van mensen of het klopt of niet.
Blijkbaar stonden er ook nog nuttige dingen tussen.
Ik had geen zin om 4 pagina's door te lezen met posts van mensen of het klopt of niet.
Blijkbaar stonden er ook nog nuttige dingen tussen.
Kusjessxxx
Je moet je echt niet excuseren hoor, zo kwaad had ik het niet bedoelt
Maar een draad wordt wel waardevoller als men ze leest en dan pas aanvult wat het tekort komt, en niet zomaar klakkeloos aanvult in de veronderstelling dat wat jij zegt wel nog niet gezegd zou zijn....dat is toch althans mijn bescheiden mening.
Je moet je echt niet excuseren hoor, zo kwaad had ik het niet bedoelt
Maar een draad wordt wel waardevoller als men ze leest en dan pas aanvult wat het tekort komt, en niet zomaar klakkeloos aanvult in de veronderstelling dat wat jij zegt wel nog niet gezegd zou zijn....dat is toch althans mijn bescheiden mening.
Ik heb het nog eens nagerekend voor je, en ik denk dat deze formule zich lelijk verslikt op het gebied van leeftijd. Bij jonge broekies komt deze formule vaak goed uit, maar er wordt geen rekening mee gehouden dat niet iedereen elk jaar een kilootje meer krijgt.
Adult body fat % = (1.20 × BMI) + (0.23 × Age) − (10.8 × gender) − 5.4
where gender is 1 for males and 0 for females.
Dit klopt voor mij in het geheel niet.
(1.20*27.2)+(0.23*46)-10.8-5.4 = 27.0%
Eergisteren heb ik een impedantiemeter in m'n handen gehad. Het meetresultaat was 17.5%.
Volgens de formule die je buikomvang en je nekomvang als uitgangspunt neemt heb ik ongeveer 16%.
Ik had mezelf op ongeveer 14% a 15% ingeschat.
De formule die jij noemt komt dus veel te hoog uit.
Comment