Pijn tijdens cardio

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pijn tijdens cardio

Voor af te vallen is natuurlijk cardio nodig. Zelf probeer ik te hardlopen/joggen , fietsen of zwemmen. Hardlopen lijkt me toch de meest effectieve en ga dan ook altijd een tocht van 5-6 km maken, lichte hellingen en afdalingen dat merkbaar is tijdens lopen. Maar als ik loop , verrek ik toch van de pijn naarmate de tocht van pijn in de kuiten. Dit werkt dan ook zeer nadelig en vroeger stopte ik dan met lopen even omdat ik dacht dat ik niet meer kon , terwijl ik nog goed kon adem halen ! Nu is het voornamelijk op doorzettingsvermogen , maar blijft toch pijnlijk. Ook stretchen helpt dan niet ...

weet niet hoelang je al bezig bent maar je moet het wel opbouwen he
    Remember the pain you feel today, will be the strenght you feel tomorrow!!!!!

Comment

Ligt aan je schoenen/zoolen denk ik
      I don't eat steroids for breakfast, but thanx for asking

Comment

Originally posted by FlemishPride View Post
        Voor af te vallen is natuurlijk cardio nodig. Zelf probeer ik te hardlopen/joggen , fietsen of zwemmen. Hardlopen lijkt me toch de meest effectieve en ga dan ook altijd een tocht van 5-6 km maken, lichte hellingen en afdalingen dat merkbaar is tijdens lopen. Maar als ik loop , verrek ik toch van de pijn naarmate de tocht van pijn in de kuiten. Dit werkt dan ook zeer nadelig en vroeger stopte ik dan met lopen even omdat ik dacht dat ik niet meer kon , terwijl ik nog goed kon adem halen ! Nu is het voornamelijk op doorzettingsvermogen , maar blijft toch pijnlijk. Ook stretchen helpt dan niet ...
        is niet nodig.
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Gister heb ik voor het eerst ook weer even hardgelopen, laatste keer was in juni denk ik zo :/
          ik doe verder 2x per week een uur squash en fiets naar stage etc en krachttraining 4x per week.
          Bij het hardlopen krijg ik echter last van mijn achterkant schouder.
          meestal alleen aan mijn rechterkant. ik moet dan echt even stoppen ook al wil alles wel door en ben dan ook nog neit zwaar buiten adem.
          gister liep ik 7 km in 40 min, mijn benen hadden harder/langer doorgekunt alleen mijn schouder was niet te harden op dat moment.
          iemand tips hiervoor?

@ontopic
          vetverbranding begint ongeveer bij 130 hartslagen per minuut, daarvoor hoef je niet met 20 km over de weg te vliegen.
          wat ook een goede tip is, als je een loopband hebt, deze op 10 graden helling zetten en dan met circa 5-6 km gaan lopen.
          veel minder blessure gevoelig maar wel die hoge hartslag voor vetverbranding
          BP: 90/DL:130/SQ:125

Comment

Ga touwtje springen. er staat op dit moment teveel druk op kuitspieren,scheenspieren en botten. zodra je hiermee doorgaat kan er onsteking ontstaan (wat je niet wilt) dus ga over op touwtje springen. dit is zeer effectief voor afvallen.

Comment

Originally posted by Catty View Post
              wat ook een goede tip is, als je een loopband hebt, deze op 10 graden helling zetten en dan met circa 5-6 km gaan lopen.
              veel minder blessure gevoelig maar wel die hoge hartslag voor vetverbranding
              Deze doe ik de laatste tijd ook vaak, werkt goed!
              Ik doe 12% @ 6km/u hartslag gaat dan naar 140bpm bij mij.
              Kan ik nog relaxed een beetje internetten of tv kijken
              Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

Originally posted by Hermandad View Post
                Ga touwtje springen. er staat op dit moment teveel druk op kuitspieren,scheenspieren en botten. zodra je hiermee doorgaat kan er onsteking ontstaan (wat je niet wilt) dus ga over op touwtje springen. dit is zeer effectief voor afvallen.
                Hmm, je hebt gelijk. Moet dit dan via een bepaald aantal sprongen of tijd ?

Comment

Originally posted by FlemishPride View Post
                  Hmm, je hebt gelijk. Moet dit dan via een bepaald aantal sprongen of tijd ?
                  opbouwen want ik neem niet aan dat jij nu nog heel goed kunt touwtje springen
                  There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

Heb je echt krampen in je kuiten? Zo ja kan je wel eens een tekort hebben aan magnesium. Kan je met banaan opvullen of anders een voedingssupplement maar daarvoor eerst naar de dokter. Teveel is namelijk ook niet ok!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X