Dilemma: Cutten of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Erg bedankt alvast mannen voor jullie reacties al vraag ik me wel af hoe de trainingen er dan uitzien? Of kan ik mijn eigen split aanhouden, dat leek me wat onwaarschijnlijk namelijk.

Ik moest net werken dus vandaar dat ik zolang niet reageerde, maar ik ga de posts even goed doorlezen en wat research doen.
    Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

MUD is bagger!

Comment

Originally posted by Snuff-Sann View Post
        MUD is bagger!
        En waarom dan wel precies? En hoe zou jij deze situatie aanpakken dan?

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

@Dynobet

Ik heb het zo eens doorgenomen en het lijkt me wel wat, maar kan ik nog steeds stellen dat ik hier goede massa winst mee ga maken?

En de split die jij volgde tijdens jou UD bulk bestond uit 4-dagen, 2x depletion, 1 tension en 1 keer power. Mij lijkt dan dat ik de 2 high carb dagen pak bij de depletion dagen, de 2 medium carb dagen bij tension en power. Wat ik eigenlijk niet zo goed begrijp is: Wat houdt de tension workout nu eigenlijk in? Hoeveel % van rm pak ik bij de verschillende workouts of is dit gewoon maximaal (even aanvoelen)? En hoe zit het dan met de rust, want ik zie je dat je zondag de power workout doet, maar maandag ga je weer aan de gang met dezelfde spieren. Of hoef je hier geen rekeningen mee te houden, omdat de workout op zondag krachtgericht is?

Qua voeding: Mijn behoefte ligt denk ik rond de 2800-3000 kcal/dag, maar ik heb dus niet echt een idee hoeveel gram eiwit/vet/koolhydraat ik binnen moet krijgen op welke dag.

Heb begrepen dat eiwit gelijk blijft, vet hoger wordt naarmate KH verminderen, maar hoeveel KH mag ik dan eten op de verschillende dagen?

EDIT: Hoe zit het eigenlijk met cardio?

Comment

Ik kan jou eigenlijk wel aanraden om het boek te lezen man, daarin vind je letterlijk alles. Ik heb het gelezen en alles opgeschreven en toen begreep ik het.

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
              Ik kan jou eigenlijk wel aanraden om het boek te lezen man, daarin vind je letterlijk alles. Ik heb het gelezen en alles opgeschreven en toen begreep ik het.
              Hmm.. ja ik had dat boek ergens in PDF maar bent het verloren

Comment

Ik heb hier het PDf'je maar ik vindt het een hele rare indelingen qwa training en voeding. Ik kom er dan ook ook niet echt uit :s Daarbij kan ik ook niet op de dagen trainen die worden aangegeven en al helemaal niet doordeweeks 'smorgens cardio en 's avonds een workout.

De dagen waarop ik kan trainen zijn:
                -Maandag
                -Woensdag
                -Vrijdag
                -Zaterdag

Geen idee hoe ik dit nu moet combineren met de bijbehorende voeding en cardio is optional staat er maar dan spreken ze over 30-40mins en ik zat meer te denken aan HIT, enig idee hoe ik dit moet oplossen?

Ze hebben het ook over low carbs op de depletion dagen, maar is dat wel vol te houden dan en hoe moet ik dit combineren met de post-workout shake?
                En high-carb op rustdagen? Dan ga je toch juist vet aanzetten :s Zou iemand mij kunnen ophelderen?
                Last edited by GespierdeMug; 24-11-2011, 16:54.

Comment

Je moet het ook niet allemaal zo moeilijk maken kerel.
                  meest eenvoudige manier van cyclen is eten berekenen op wat je die dagen nodig hebt.
                  Maar in verhouding lekker hoog in eiwitten en vetten gaan zitten.

het is zoooo eenvoudig.
                  Last edited by marnop; 24-11-2011, 17:35.
                  1e Masters Superbody YBF 2011!
                  Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Zal morgen eens wat in elkaar flansen dan

Comment

Originally posted by Wilcodemug View Post
                      Ik heb hier het PDf'je maar ik vindt het een hele rare indelingen qwa training en voeding. Ik kom er dan ook ook niet echt uit :s Daarbij kan ik ook niet op de dagen trainen die worden aangegeven en al helemaal niet doordeweeks 'smorgens cardio en 's avonds een workout.

De dagen waarop ik kan trainen zijn:
                      -Maandag
                      -Woensdag
                      -Vrijdag
                      -Zaterdag

De indeling van de training en voeding is niet raar. Het is zelfs heel logisch wanneer je ook daadwerkelijk het hele boek leest, waarom je bepaalde dingen wel of niet moet doen.

je kan trouwens met de dagen die jij tot je beschikking hebt het volgende doen:
                      vrijdag avond: depletion
                      zaterdag: depletion
                      zondag: rust

maandag: tension
                      (liefst late middag/vroeg op de avond)
                      (na de tension workout begint de carbload)

dinsdag: rust
                      (rest van de carbload)

woensdag: powerworkout
                      donderdag: rust

Geen idee hoe ik dit nu moet combineren met de bijbehorende voeding en cardio is optional staat er maar dan spreken ze over 30-40mins en ik zat meer te denken aan HIT, enig idee hoe ik dit moet oplossen?

Je doet de cardio op de lage carb/ depletion dagen. Hit moet je dan ook absoluut NIET gaan doen. Gewoon LIT cardio voor 30-40 minuten.

Ze hebben het ook over low carbs op de depletion dagen, maar is dat wel vol te houden dan en hoe moet ik dit combineren met de post-workout shake?
                      En high-carb op rustdagen? Dan ga je toch juist vet aanzetten :s Zou iemand mij kunnen ophelderen?

Geen post workout shake. Absoluut geen dextro, maar ook geen whey. wil je een proteine shake, dan neem je een casseine. Bij deze kan ik er dus ook vanuit gaan dat je het boek niet eens gelezen hebt, aangezien dit uitvoerig in het boek wordt behandeld.
                      ik raad je aan eerst eens het boek te lezen, zodat je weet waarom je bepaalde dingen wel of niet moet doen op bepaalde momenten, en zodat je weet hoe je op bepaalde dagen moet trainen, en wat deze trainingen inhouden, en wat het doel is van de verschillende soorten training.

Alles qua voeding en training in dit systeem heeft een reden, en die staat in 98% van de gevallen ook beschreven in het boek.
                      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

wat ik je wil meegeven. Ud2 is een zeer strict protocol. Je moet gewoon alles tot op de letter navolgen voor een optimaal resultaat. Zelfs enkele kleine aanpassingen kan je resultaten serieus negatief beinvloeden.

Als je niet bereid bent om heel strict, het boek tot op de letter te volgen qua training en voeding, dan denk ik niet dat dit een dieet is wat voor jou bedoeld is.

De eerste keer toen ik UD2 deed, twijfelde ik heel erg aan allemaal dingen. Ik had nog niet zoveel vertrouwen erin. Twee dagen achter elkaar fullbody trainen (depletion), geen post workout shakes na de training op depletion dagen, en ga maar door.

Niet twijfelen. gewoon doen wat er staat. en dan komt het goed. Kun je dit niet, dan is ud2 wellicht niet geschikt voor jou.
                        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                          wat ik je wil meegeven. Ud2 is een zeer strict protocol. Je moet gewoon alles tot op de letter navolgen voor een optimaal resultaat. Zelfs enkele kleine aanpassingen kan je resultaten serieus negatief beinvloeden.

Als je niet bereid bent om heel strict, het boek tot op de letter te volgen qua training en voeding, dan denk ik niet dat dit een dieet is wat voor jou bedoeld is.

De eerste keer toen ik UD2 deed, twijfelde ik heel erg aan allemaal dingen. Ik had nog niet zoveel vertrouwen erin. Twee dagen achter elkaar fullbody trainen (depletion), geen post workout shakes na de training op depletion dagen, en ga maar door.

Niet twijfelen. gewoon doen wat er staat. en dan komt het goed. Kun je dit niet, dan is ud2 wellicht niet geschikt voor jou.

Je hebt inderdaad gelijk, ik heb het boek niet helemaal doorgelezen. Ik heb momenteel erg druk met m'n opleiding etc. Gelukkig straks een tussenuurtje dus dan zal ik het eens grondig doorlezen.

Ik ben wel echt bereid om het strict te volgen, alleen zoals je zegt; sommige dingen heb ik erg mijn twijfels bij..
                          Heb een hekel aan langdurige kutcardio, want dat is echt altijd zo fokking saai Daarbij geen post-wo schrik ik ook wel van, maar hopelijk wel een pre-wo dan. Bedankt voor je reacties in ieder geval, kan er echt wat mee Zal vanmiddag het boek eens lezen en dan wat mooie schema's in elkaar knallen

Comment

Originally posted by Wilcodemug View Post
                            Je hebt inderdaad gelijk, ik heb het boek niet helemaal doorgelezen. Ik heb momenteel erg druk met m'n opleiding etc. Gelukkig straks een tussenuurtje dus dan zal ik het eens grondig doorlezen.

Ik ben wel echt bereid om het strict te volgen, alleen zoals je zegt; sommige dingen heb ik erg mijn twijfels bij..
                            Heb een hekel aan langdurige kutcardio, want dat is echt altijd zo fokking saai Daarbij geen post-wo schrik ik ook wel van, maar hopelijk wel een pre-wo dan. Bedankt voor je reacties in ieder geval, kan er echt wat mee Zal vanmiddag het boek eens lezen en dan wat mooie schema's in elkaar knallen
                            de cardio is dan ook optioneel. ikzelf deed het meestal niet OF 1x 40 minuten op de derde dag in de week.

Lees in alle rust het boek door, en zorg dat je alles goed begrijpt. heb je vragen, dan kun je die natuurlijk hier stellen.

maak dan een opzet qua voeding en training. en dan wil ik er best naar kijken, en tips geven ter verbetering. En punten waar je goed op moet letten en dergelijke aangeven. Ik heb volgens mij 3 ud2 logs hier bijgehouden, maar kunnen er ook meer zijn. daar valt veel nuttige info uit te halen. vooral de bulk log zou ik goed doornemen.

Comment

Nou heb het boek goed doorgelezen en heb het volgende al in elkaar kunnen zetten:

Hoop dat het er een beetje goed uitziet, heb er wel wat tijd aan besteed Mocht je iets opvallen, kritiek is altijd welkom en er is natuurlijk altijd ruimte voor verbetering Voedingsschema zal ik straks doen, moet nu eventjes weg =x

Comment

Zit nu op iphone. Er kan idd een of ander verbeterd worden. Ik zal binnenkort reageren. Als ik vergeet, stuur pm.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X