Originally posted by marnop
View Post
Back to 12-13 %
Collapse
X
-
Oke dus meer eiwitten en KH :
Trainingsdagen :
Kcal : 2720
Eiwit - 250 gram
Carbs - 250 gram
Vet - 80 gram
Rustdagen :
2570 kcal
Eiwit - 250 gram
Carbs - 100 gram
Vet - 130 gram
Dan zit ik op trainingsdagen tegen onderhoud aan, rustdagen +/- 250 kcal eronder. En 2 uur voor training neem ik dan nog 40-50 gram carbs, uur voor de training een banaan.
Comment
-
KEV op trainingsdagen 270-230-90 en op rustdagen 120-230-130, dan pak ik op trainingsdagen 2.9 gram eiwit per kg en 3.5 gram carb per kg. En op de traningsdagen heb ik dan 150 gram carbs meer rondom de training tegenover de rustdagen.
Lastig om in te delen omdat Marnop 3-3.5 kg eiwit per kg zegt en jij minder, terwijl ik jullie advies niet onbenut wil laten gezien jullie ervaring haha !
Comment
-
Ik zie veel mensen wat anders roepen. maar goed bij deze mijn bescheiden mening: Met een 200g eiwitten heb je met jouw hoeveelheid spiermassa ruim voldoende. Verder heb je niet echt een kcal tekort (zeer klein, en enkel op trainingsdagen), waardoor het toch erg moeilijk gaat worden om een significantie hoeveelheid vet kwijt te raken in een redelijke termijn.
wat ik daarom zou doen:
Trainingsdagen :
Kcal : 2500, Eiwit - 200 gram, Carbs - 250 gram , Vet - 77 gram.
Rustdagen :
2100 kcal, Eiwit - 200 gram, Carbs - 150 gram, Vet - 77 gram.
Als je kijkt wat je dan gemiddeld binnenkrijgt:
2300: e200, k200, v77. (e35%, K35%, V30%).
Goed opletten wat er gebeurt met de kracht tijdens de trainingen. als je na enkele weken merkt, dat je kracht licht aan het dalen is, dan is het tijd om even enkele dagen op of net boven onderhoud te eten (dit doe je door een 100g koolhydraten op trainings en rustdagen te verhogen). Je zult dan snel merken dat je kracht weer terugkomt, en dat je op de juiste intensiteit kunt blijven trainen. Daarna kunt je eventueel weer terug omlaag gaan, om verder te cutten.
EDIT: qua timing van koolhydraten zou ik op rustdagen een 50g bij ontbijt pakken, een 50g enkele uren later bij je tweede maaltijd, en de rest verdelen over de volgende maaltijd en avondeten.
Op trainingsdagen:
maaltijd 1: 60g
maaltijd 2: 40g
maaltijd 3 pre workout: 40g
post workout shake direct na training: 40g
post workout vaste maaltijd: 70g (100g rijst?).
(zoiets, dus een beetje gelijkmatig verdelen over de dag, met iets grotere hoeveelheden op bepaalde momenten).Last edited by dynobet; 01-12-2011, 15:24.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Bedankt voor jou voorstel en uitleg over timing Dynobet !
Ik begin morgen met mijn cut en zit nu met de keuze welke verhoudingen ik ga aanhouden, 3 adviezen van mensen met veel kennis en ervaring. Wel is het zo dat de leucine en L-arginine die ik neem mijn eiwit opname verbetert dus ik met 200 gram voldoende kan hebben, meer carbs geven me dan weer lekker veel energie tijdens het trainen.
Met de verhoudingen die ik van Dynobet heb gekregen zal ik meer vet verliezen door het kcal tekort, terwijl de theorie van Marnop over goed in de voeding blijven voor spierbehoud me ook aanspreekt.
Comment
-
Originally posted by Swekie View PostKEV op trainingsdagen 270-230-90 en op rustdagen 120-230-130, dan pak ik op trainingsdagen 2.9 gram eiwit per kg en 3.5 gram carb per kg. En op de traningsdagen heb ik dan 150 gram carbs meer rondom de training tegenover de rustdagen.
Lastig om in te delen omdat Marnop 3-3.5 kg eiwit per kg zegt en jij minder, terwijl ik jullie advies niet onbenut wil laten gezien jullie ervaring haha !
Wat Robbie zegt kan ook omdat je relatief laag zit nog in je vetten, bovenden hou je met KH meer volume en dus ook kracht in je spieren waarmee ook het droger worden bij het massa bouwen makkelijker blijft.
Dus wat Robbie aangeeft heb ik geen problemen mee. Als je alle dagen erg hoog zou zitten in vetten zou Robbie ws niet zeggen dat je je KH moet verhogen Of je zou keuze moeten maken KH of vetten, 1 primaire energie bron.
Maak het jezelf verder niet te moeilijk he, wat ik geef zijn altijd gemiddelden waar je swieso goed op gaat, ligt ook niet zo heel ver van wat Robbie aangeeft. Vanuit mijn basis kan je ook altijd met de E,K of V iets omhoog of omlaag om te optimaliseren.1e Masters Superbody YBF 2011!
Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©
Comment
-
Originally posted by Swekie View PostBedankt voor jou voorstel en uitleg over timing Dynobet !
Ik begin morgen met mijn cut en zit nu met de keuze welke verhoudingen ik ga aanhouden, 3 adviezen van mensen met veel kennis en ervaring. Wel is het zo dat de leucine en L-arginine die ik neem mijn eiwit opname verbetert dus ik met 200 gram voldoende kan hebben, meer carbs geven me dan weer lekker veel energie tijdens het trainen.
Met de verhoudingen die ik van Dynobet heb gekregen zal ik meer vet verliezen door het kcal tekort, terwijl de theorie van Marnop over goed in de voeding blijven voor spierbehoud me ook aanspreekt.
verder is dit stukje bij mijn aanpak van belang:
Goed opletten wat er gebeurt met de kracht tijdens de trainingen. als je na enkele weken merkt, dat je kracht licht aan het dalen is, dan is het tijd om even enkele dagen op of net boven onderhoud te eten (dit doe je door een 100g koolhydraten op trainings en rustdagen te verhogen). Je zult dan snel merken dat je kracht weer terugkomt, en dat je op de juiste intensiteit kunt blijven trainen. Daarna kunt je eventueel weer terug omlaag gaan, om verder te cutten.
ik heb gisteren ofzo iemand met vergelijkbare stats een advies gegeven. kijk dat ook gerust eens door. daar leg ik ook de voor en nadelen van beide aanpakken uit.
http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...tml#post896076
succesMore knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Originally posted by Swekie View PostBedankt voor jou voorstel en uitleg over timing Dynobet !
Pak een methode en probeer, zoals Silk ook aangeeft.
Het ligt allemaal vrij dicht bij elkaar, maar zelf houd ik liever de voeding optimaal, met het effect; licht vet verlies en daanaast sowieso massa bouwen. uiteindelijk verlies je een even groot deel bf%, maar met de ene staat de massabouw(bijna) stil en de andere gaat het lekker door.
Je weegt 80 kilo ongeveer dus om te bouwen heb je minimaal 35 tot 40 cal nodig, ga je op de 30cal zitten dan bouw je niks op, met vergroot risico op massa verlies.
maak een keuze maatje.1e Masters Superbody YBF 2011!
Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©
Comment
-
Ik ga dan toch voor een kcal tekort omdat ik zo snel mogelijk vet wil verliezen, gaat alles te snel dan verhoog ik wat. Ik probeer de eerste 10 dagen de methode van Dynobet, voel ik me daar niet lekker bij dan kan ik altijd nog terug naar onderhoud op trainingsdagen.
Bedankt voor de tips allemaal !
Comment
-
Vandaag gewogen en gemeten dus een kleine update :
Lengte : 182 cm
Gewicht : 77.2 kg
Taille : 76.8 cm
Nek : 41.0 cm
Donderdag 1 December woog ik 78.4 kg, 1.8 kg verschil in een week tijd. Zal vooral veel vocht zijn en wat vet wat ik verloren ben in een week. Zelf zie ik al kleine verschillen en qua krachtverlies merk ik nog niets, lekker doorgaan dus !
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
2 dagen geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...2 dagen geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...4 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....4 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment