Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
Nou ik bedoel in de sportschool zeggen ze als ik naar onderhoud eet dan moet ik 1340 kcal nuttigen.
Dan zou ik gauw een andere sportschool zoeken, want dit zijn sukkels.
Die 1340 kcal is je onderhoud in rust. Dit is wat je lichaam nodig heeft om te ademen, je organen te laten werken enzovoort, dus je minimale behoefte.
Als je de hele dag op je bed gaat liggen en niet eens je pink beweegt, bij wijze van spreken.
Elke activiteit die je doet, verhoogt dit dus. Dus als jij gaat lopen en werken, laat staan gaat sporten, heb je dus meer nodig. Ze halen 2 dingen door elkaar.
"Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "
Die 1340 kcal is je onderhoud in rust. Dit is wat je lichaam nodig heeft om te ademen, je organen te laten werken enzovoort, dus je minimale behoefte.
Als je de hele dag op je bed gaat liggen en niet eens je pink beweegt, bij wijze van spreken.
Elke activiteit die je doet, verhoogt dit dus. Dus als jij gaat lopen en werken, laat staan gaat sporten, heb je dus meer nodig. Ze halen 2 dingen door elkaar.
Dat dus.
Hou even vol met het bijhouden wat je eet. Na een paar weken ga je er beter zicht op krijgen hoeveel je van de verschillende voedingsmiddelen kunt eten om aan de juiste voedingsstoffen te komen.
Ik herken je verhaal wel.
Ik heb er ook enorm mee geworsteld.
Op mijn sportschool zijn ze niet zo van de krachttraining.
Ze zijn van de hartslagmeters, de cardio,en de lage gewichten en lange herhalingen.
Groepslessen.
Van dieeten met weinig calorieen.
Met veel lightproducten en halvaproducten.
Voorkomen van ouderdomsziektes en dat is ook allemaal heel nobel en o.k.
Ze bedoelen het vast allemaal heel goed.
Ook vast bij jou op je sportschool.
Een stukje onkunde als het om krachttraining gaat en voeding.
Vaak roepen ze dat de vele eiwitten slecht zijn voor je nieren enz.
Veel sportscholen willen vaak geen associatie met massa.
Wij hadden onze eigen "Don Limpio",die vroeger mee deed aan wedstrijden.
Hij wist veel en dat was leuk.
Hij is uiteindelijk gevraagd weg te gaan omdat hij ons van advies voorzag.
Laat je niet onmoedigen als jou doelen niet overeen komen met de vast gestelde afspraken en richtlijnen in een sportschool.
Gewoon lekker rustig je ding doen.
Op dit forum kun je heel veel goede info vinden, goede discussies, waar je wat aan hebt en waar je wat van kunt leren.
Je krijgt goede ondersteuning van kundige mensen hier.
Ga gewoon aan de slag.
Bulken, aankomen, balen enz.
Voor een vrouw vaak niet de leukste ervaringen.
Het hoort er bij.
Maak er geen kramp van.
Het komt allemaal goed.
Nou ik bedoel in de sportschool zeggen ze als ik naar onderhoud eet dan moet ik 1340 kcal nuttigen. Maar de informatie op deze forum en voedingscentrum.nl staat dat een volwassen persoon 2000kcal naar binnen moet werken. Ik ben nu al ruim 2 weken bezig mijn voeding aan te passen en beetje bij beetje te VERHOGEN aangezien ik absoluut niet op die 2000kcal zat en bovendien at ik te veel suiker producten en te weinig eitwit. Het is tijdrovend alles opschrijven, dan via calorie tabel en voedingswaarde tabel uitrekenen hoeveel kcal, e, k,v ik eet en dit weer aan te passen. En dan hoor ik dus weer dat ik ipv 2000 kcal genoeg heb aan 1340 kcal. Het is verwarrend. Ik begon me juist beter te voelen nu ik meer aan het eten was en nu moet ik dus toch minder eten of wel of niet of wel !!!
Als je van 1 iemand informatie krijgt moet je je aan die informatie houden, kies je begeleider/routine/methode gewoon en hou je daar aan. Als dan iemand(maak niet uit wie) zegt dat het anders moet dan zeg je gewoon dat je het op die manier nu doet en later kan je altijd nog veranderen.
Als je van 1 iemand informatie krijgt moet je je aan die informatie houden, kies je begeleider/routine/methode gewoon en hou je daar aan. Als dan iemand(maak niet uit wie) zegt dat het anders moet dan zeg je gewoon dat je het op die manier nu doet en later kan je altijd nog veranderen.
Twijfel en onwetendheid is niet goed.
Helemaal mee eens Tal, maar! als ze het advies van die knurften van haar sportschool aanhoudt, gaat het niet goed komen. Dus ik kan me niet voorstellen dat je dát nu bedoelt.
"Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "
Helemaal mee eens Tal, maar! als ze het advies van die knurften van haar sportschool aanhoudt, gaat het niet goed komen. Dus ik kan me niet voorstellen dat je dát nu bedoelt.
nee dat bedoelde ik niet, ik ken die mensen niet. Maar bedoelde meer stel je hebt daar nou een kast lopen en je vraagt om advies aan hem en die geeft hij je. Geef het een kans en houd je gewoon 100% aan zijn principes. Vaak word er dan nog verder informatie gezocht en stuitte ze op allerlei andere dingen en gaan twijfelen.
Even over het bijhouden van wat je eet en dat dit veel moeite kost. Dat is ook zo, maar is zeker de moeite waard. Sinds kort ook mee begonnen, omdat ik echt geen idee had hoeveel in nu precies binnenkreeg (calorien) en hoe de KEV verdeling was.
Ik ben in het bezit van een smartphone en heb de app. caloriënteller geinstalleerd. Hiermee kun je exact bijhouden wat je eet en drinkt. Hij kent bijna alle produkten, inclusief van de aldi, enz. De meeste produkten kun je zelfs scannen, dus je hoeft dan niet alles handmatig op te zoeken.
Tedek, de excel sheet staat in mijn computer. Maar ik merk dat ik een beter feeling krijg hoeveel en wat een product mij te bieden heeft als ik het ook even apart uitzoek en met de hand uitreken. Ja is nogal old school methode, maar werkt in het begin goed. Later kan ik alles in excel rammen en profiteren van hoe makkelijk dat werkt met uitrekenen. Bedankt voor de tip.
Beaudien, dankjewel voor de opheldering. Nu weet ik tenminste eindelijk welke weg ik moet inslaan in plaats van te tobben of ik 1340kcal of 2000kcal moet eten. Het zou mij veel onzekerheid en twijfel schelen als ik op de sportschool een begeleider had die duidelijk was tegen mij zoals jullie dat zijn. Ik ga dus gewoon voor de 2000kcal!
Op dit forum kun je heel veel goede info vinden, goede discussies, waar je wat aan hebt en waar je wat van kunt leren.
Je krijgt goede ondersteuning van kundige mensen hier.
Ga gewoon aan de slag.
Bulken, aankomen, balen enz.
Voor een vrouw vaak niet de leukste ervaringen.
Het hoort er bij.
Maak er geen kramp van.
Het komt allemaal goed.
Lexiss, ben inderdaad dit keer niet van plan mij te laten afleiden voor de methodes die anderen in de sportschool volgen. Wellicht dat het voor hun werkt, maar ik sta nu iets sterker in mijn schoenen om tegengas te geven en te gaan voor wat goed is voor MIJ. Help ook echt om de ervaringen op deze forum te lezen en jullie tips zijn goud waard. Gek genoeg, alle kennis die ik hier op doe vind ik niet terug in de sportschool, terwijl je dat juist wel zou verwachten.
Twijfel en onwetendheid is niet goed.
talalelh15, ik probeer een beetje de algemene train methode van deze forum te volgen. Zoals Lexiss al schrijft, in de sportschool gaat het altijd om vrouwen die constant cardio doen om af te willen vallen. Ik wil niet afvallen, maar graag spieren maken en vet kwijtraken. Volgensmij zit ik dan beter hier tussen de zware jongens (grote kasten) en sterke dames!
Even over het bijhouden van wat je eet en dat dit veel moeite kost. Dat is ook zo, maar is zeker de moeite waard. Sinds kort ook mee begonnen, omdat ik echt geen idee had hoeveel in nu precies binnenkreeg (calorien) en hoe de KEV verdeling was.
Ik ben in het bezit van een smartphone en heb de app. caloriënteller geinstalleerd. Hiermee kun je exact bijhouden wat je eet en drinkt. Hij kent bijna alle produkten, inclusief van de aldi, enz. De meeste produkten kun je zelfs scannen, dus je hoeft dan niet alles handmatig op te zoeken.
Echt ideaal.
funboy dat klinkt super handig. Heb op dit moment nog een oude Nokia, maar was al van plan voor een upgrade te gaan. Wellicht dat ik je dan nog een berichtje stuur als ik deze app wil gebruiken.
Super bedankt allemaal!! Ben blij met jullie reacties en waardeer het erg!
Ik ben nu al een maand actief bezig met sporten 5x ruim een uur per week. Ik begin vaak met 20min warming-up, dan train ik me spieren ongv 20 min. en daarna doe ik nog is een half uur cardio. Ik probeer ook om de 2 weken mn progamma te veranderen.
Veder eet ik geen junkfood, snacks ect. meer.
Ik neem de tijd voor me ontbijt: ei, boterham met kalkoenfile of smeerkaas (verschilt), melk/water en een beetje groenten.
Middag eten: flinke bak sla,komkommer,tomaat ect.
Avond eten: wat de pot schaft, maar in kleine porties.
Als tussendoortjes: noten(amandelen), fruit, afentoe een koekje dus.
Veder is het enigste wat ik drink: water, melk en groene thee!!!
Vergeleken met wat ik eerst at en met wat voor beweging ik hiervoor deed,
is dit dus echt een verschil..
Maar na een maand ben ik nog maar 2 kilo afgevallen! Wat doe ik fout?!!
Sorry voor het lange verhaal haha!
je doet niets fout. je doet het zelfs heel goed. Een pond per week is een uitstekend resultaat wat op langere termijn ook goed vol te houden is. vaak hebben mensen verkeerde voorstellingen van afvallen, door oa claims die worden gemaakt. (van bepaalde dieten, mensen of producten).
Je moet op langere termijn denken. als je dit nog drie maanden doorzet, dan heb je er al snel 8 kilo vanaf, en dan tikt het toch wel aan. Probeer het leuk en de motivatie erin te houden, zodat je dit nog lang vol kunt houden, want afvallen is een lange termijn proces.
More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
A Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...
White labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...
Gary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....
Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
Comment