Vetpercentage verlagen spieren kweken en uithoudingsvermogen verbeteren.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Lian View Post
    Ben zelf beginnend en kan je aan raden het boek Burn the fat, feed the muscle te lezen. Vond ik in ieder geval de moeite waard. Wel volledig in het Engels, maar is simpel geschreven. Staat ontzettend veel informatie in over juiste voeding.
    Het is te downloaden via torrent, heb t ook gelezen.... Idd nuttig
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by The_Iceman View Post
      Over die Whey, zoals gezegd heb ik nu die spirulina soya protein powder.
      Is dat voorlopig ook wel acceptabel erin of is dat een foute koop geweest en kan ik beter alsnog whey aanschaffen? Of kan ik ook gewoon eerst die ik nu heb opmaken.

Tussendoor alvast heel erg bedankt voor jouw feedback pescatore, hier heb ik er veel aan! De rest uiteraard ook bedankt.
      No problemo. Ik doe dit ook pas 6 weken hoor maar heb veel van Tom Venuto en Lyle McDonald gelezen. Daarnaast veel opgezocht online en hier mijn ogen goed opengehouden en niet zomaar alles aannemen. Onderzoeken is zeker weten.
      Op zich is de basis geen rocket science. Het wekt allemaal vrij logisch als je de "regels" een beetje door hebt. Dat gezegd hebbende is er nog veel te leren.

Over die whey, je moet ff kijken met je soya proteine hoeveel eiwit per 100gr erin zit. En het gewoon in je schema passen. Beetje zonde om weg te gooien, tenzij het bol van de suikers staat. De rest van die fatburners en dergelijke... overbodig. Zal verder ook geen kwaad kunnen hoor. Gewoon kijken wat er in zit.

Nog een ding. Laat je niet teveel leiden door de weegschaal. Meet je taille en je nek, en maak vandaag foto's voor jezelf in de spiegel. Zo kun je over 4 weken nog eens foto's kijken en meten en je resultaten zien. De spiegel is veel betrouwbaarder dan de weegschaal. Ook verhalen van mensen in je omgeving met crashdiëten en 10kg in een maand niet naar luisteren. Ja knikken en in je hoofd een beetje lachen. Doe het gewoon in een keer goed en zorg dat je metabolisme intact blijft en je spiermassa ook. Vrij essentieel om op de lange termijn het vet er ook af te houden. Kg's gaan vanzelf wel af. Als je een goed voedingschema hebt voelt het ook helemaal niet als een dieet maar gewoon als goed en meer dan genoeg eten.

Je zal sowieso de eerste week best wat gewicht verliezen, dit door een waarschijnlijk veel kleinere zoutinname, dit leidt ertoe dat je een stuk minder vocht vasthoudt.

Comment

Inmiddels 1,5 KG kwijt. In vergelijking met de meting op de club zelfs 3 kg.
        Verschil is natuurlijk dat ik op de club gekleed was en ik toen mijn avondeten al binnenhad. De meting van 75,2 deze ochtend was gewoon thuis en niet gekleed.

Verder gaat de conditie al een stuk beter. Ik kan al aardig aansluiten bij de groep, alleen moet ik het op sommige stukken sprint bij 70 % laten, omdat ik bij 100 % te snel alles opbrandt.

Naar aanleiding van de tips is de melk consumptie met ongeveer een halve liter a 1 liter per dag omhoog gegaan en is de AA aan het eind van de dag geschrapt.

De consumptie kipfilet moet ik nog even meer invoeren.

Comment

Originally posted by pescatore View Post
          Wat ik je uit mijn ervaring aan zou raden is een schema rond de 2400kcal met je huidige sportactiviteit.

Ik ga hier vrij goed op hoewel mijn indeling iets anders is zoals gezegd doe ik 3 x per week vrij zwaar krachttraining. Dit is vrij belangrijk als je vet kwijt wilt, nuttiger dan alle cardio op lange termijn.

Ik heb op ongeveer hetzelfde onderhoud 2300kcal op niet KT dagen en 2500kcal op KT dagen. Dit verschil zit hem vooral in een post-workout maaltijd. Welk niveau voetbal je? Ik denk, hoewel betrekkelijk, dat dit ook kan meespelen op de intensiteit. 5e of 1e klasse scheelt meestal qua intensiteit en frictie van medespelers op de training en wedstrijden.

Je moet voor jezelf even uitzoeken wat je op termijn lekker vind qua producten. De meeste mensen kiezen ervoor bij het ontbijt snelle eiwitten te nemen icm complexe carbs. In mijn geval is dit 300ml melk, 30gr whey en 50gr Brinta. Eindig je dag met langzame eiwitten. Een bak kwark van 500gr is veelgebruikt.
          Als het in je schema past qua vetten kun je volle nemen (ga ik vanaf volgende week ook doen,schema wat aangepast), ik neem zelf magere op dit moment, eventueel met een schepje whey in de blender als je kwark smerig vind.

Probeer tussendoor zoveel mogelijk maaltijden te creeren met zowel vetten als koolh. en eiwitten.
          Neem áls je brood neemt volkoren en probeer een avondmaal met zilvervliesrijst te nemen. Ontwijk varkensvlees.

Eiwitten:
          (mager)vlees, eieren, kip, whey, kwark, vis( (blik)tonijn, kabeljauw, koolvis etc.)

Koolhydraten: brinta, havermout, volkorenbrood, zilvervliesrijst, banaan

Vetten: ongezouten noten, pindakaas, eieren, boter, volle kwark, olijfolie, vette vis

Ga niet te laag in vetten zitten, dit werkt averechts. Houd je aan je schema, wees eerlijk tegen jezelf. Ga 3 x per week de gym in...

Succes!

Mooie post van Pescatore !

Topic starter: bovenstaande zeker toepassen, is nuttige info !!

Comment

Originally posted by Dave2020 View Post
            Mooie post van Pescatore !

Topic starter: bovenstaande zeker toepassen, is nuttige info !!

Helemaal mee eens, hier word alles wat ik geleerd heb over de juiste voeding heel mooi samengevat!

Comment

Yeay me

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X