Onregelmatige Student

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Onregelmatige Student

    Hey allemaal!

    Ik ben sinds 3-4 weken serieus begonnen met afvallen, struin sindsdien hier al rond door de stickies en de topics maar hoopte ook nog wat kennis uit jullie zo te putten.

    Ben een 20 jarige student van 1,77 ongeveer met op het moment een gewicht van 75 kilo, dit was 4 weken terug richting de 85 kilo. Het pensje is er nog steeds, maar ben niet meer zo typisch pafferig. Was verbaast dat het me zo snel lukte, maar heb bijna elke dag of wel hardgelopen door heuvelachtig bos ongeveer 25 min of 's avonds gaan fitnissen met daar vaak ook nog half uurtje cardio, enkele keer gaan zwemmen 50 baantjes. Verder in die 4 weken vrijwel geen alcohol aangeraakt en vrij weinig gegeten, bijna crash dieet misschien wel, soms gewoon zelfs hele dag niets.

    Hoe dan ook, dit sporten gaat prima, houdt het nu makkelijk vol dat hardlopen en fitness bevalt ook wel, ook heb ik eigenlijk geen schema voor krachttraining, struin een beetje door de zaal hen en probeer alles spier groepen op verschillende apparaten mee te pakken in sets van 3x15. Merk er nog niet echt iets van, maar het zal ongetwijfeld zijn nut hebben.

    Echter, schooltijd komt er weer aan en ben erg actief in het studentenleven, zo denk ik dat ik gemiddeld wel op 2-3 keer in de week een avond goed doorzak met een leuk aantal biertjes. Ook woon ik op een studentenhuis waar gezamenlijk gekookt wordt. Over het algemeen wel goede maaltijden, vrijwel nooit simpel pizza of patat, maar niet echt iets waar ruimte is om zelf aan de maaltijd salades te gaan ofzo of aan een strak dieet te gaan. Kan eigenlijk alleen invulling geven aan ontbijt of lunch.

    Samengevat, ik hoopte dat jullie me iets kunnen inlichten over hoe ik een aantal van deze dingen het beste kan aanpakken met de genoemde omstandigheden. Ik hoef niet gespierd te worden en volledig mager, maar zou dat pensje nog wel graag wat meer af hebben. Moet ik aan strakke schema's bij het fitnessen of werkt mijn random manier ook? Hoe geef ik de beste invulling aan mijn voeding, dus met name ontbijt en lunch omdat ik op het overige vaak weinig invloed heb. Ontbijten doe ik vaak al niet, maar dat kan natuurlijk wel veranderen. Ook betreffend voedingssupplementen, pillen etc sta ik absoluut voor open, werkt dat een beetje en wat zou ik dan moeten hebben?

    Ik hoop dat jullie nog wat tips en trics voor me hebben, alvast heel erg bedankt!

  • #2
    Originally posted by Tuttel View Post
    Hey allemaal!

    Ik ben sinds 3-4 weken serieus begonnen met afvallen, struin sindsdien hier al rond door de stickies en de topics maar hoopte ook nog wat kennis uit jullie zo te putten.

    Ben een 20 jarige student van 1,77 ongeveer met op het moment een gewicht van 75 kilo, dit was 4 weken terug richting de 85 kilo. Het pensje is er nog steeds, maar ben niet meer zo typisch pafferig. Was verbaast dat het me zo snel lukte, maar heb bijna elke dag of wel hardgelopen door heuvelachtig bos ongeveer 25 min of 's avonds gaan fitnissen met daar vaak ook nog half uurtje cardio, enkele keer gaan zwemmen 50 baantjes. Verder in die 4 weken vrijwel geen alcohol aangeraakt en vrij weinig gegeten , bijna crash dieet misschien wel, soms gewoon zelfs hele dag niets.

    Hoe dan ook, dit sporten gaat prima, houdt het nu makkelijk vol dat hardlopen en fitness bevalt ook wel, ook heb ik eigenlijk geen schema voor krachttraining, struin een beetje door de zaal hen en probeer alles spier groepen op verschillende apparaten mee te pakken in sets van 3x15. Merk er nog niet echt iets van, maar het zal ongetwijfeld zijn nut hebben.

    Echter, schooltijd komt er weer aan en ben erg actief in het studentenleven, zo denk ik dat ik gemiddeld wel op 2-3 keer in de week een avond goed doorzak met een leuk aantal biertjes. Ook woon ik op een studentenhuis waar gezamenlijk gekookt wordt. Over het algemeen wel goede maaltijden, vrijwel nooit simpel pizza of patat, maar niet echt iets waar ruimte is om zelf aan de maaltijd salades te gaan ofzo of aan een strak dieet te gaan. Kan eigenlijk alleen invulling geven aan ontbijt of lunch.

    Samengevat, ik hoopte dat jullie me iets kunnen inlichten over hoe ik een aantal van deze dingen het beste kan aanpakken met de genoemde omstandigheden. Ik hoef niet gespierd te worden en volledig mager, maar zou dat pensje nog wel graag wat meer af hebben. Moet ik aan strakke schema's bij het fitnessen of werkt mijn random manier ook? Hoe geef ik de beste invulling aan mijn voeding, dus met name ontbijt en lunch omdat ik op het overige vaak weinig invloed heb. Ontbijten doe ik vaak al niet, maar dat kan natuurlijk wel veranderen. Ook betreffend voedingssupplementen, pillen etc sta ik absoluut voor open, werkt dat een beetje en wat zou ik dan moeten hebben?

    Ik hoop dat jullie nog wat tips en trics voor me hebben, alvast heel erg bedankt!
    Eten moet je dus wel, ook als je gaat cutten...
    Bereken eerst je onderhoud en ga dan aan de hand daarvan 200-500 daaronder zitten met de kcal.
    Een schema is altijd beter dan los een beetje op de MACHINES trainen.. Als je nog nooit getraind hebt in een sportschool is het wel verstandig eerst een tijdje op de machines te trainen om een beetje te wennen enzo.

    Verder zeg je dat je niet echt de ruimte enzo hebt om zelf te koken oid. Wat een onzin... Ik heb een broer en zus en woon nog thuis, werk momenteel 36u p/w sport 4 keer p/w 2 uur (1-1,5u KT 30min Cardio) en kook nog steeds in de middagen dat ik vrij ben m'n maaltijden voor de rest van de week...

    Je zegt ook nog eens dat je niet ontbijt, waarschijnlijk het slechtste wat je kan doen... Een auto rijdt toch ook niet de 1e 5km op niks...
    Je lichaam heeft brandstof nodig, die brandstof komt uit voedsel. Als je geen brandstof inneemt zal je grotendeels spier verliezen ipv vet.

    Voordat je uberhaupt gaat denken aan pillen en supplementen kan je beter eerst zorgen voor een goed voedingsschema*...
    Dit keer de stickies helemaal en goed lezen please

    *bovendien is er iemand op het forum die tegen een kleine vergoeding (wat echt geen reet voorstelt voor wat je aan informatie en begeleiding krijgt) je begeleidt voor de eerste paar maanden(?) volgens mij heet hij dynobet

    EDIT: alles wat ik hiervoor heb gezegd komt trouwens uit de stickies..

    Comment


    • #3
      Originally posted by nickyy View Post
      Eten moet je dus wel, ook als je gaat cutten...
      Bereken eerst je onderhoud en ga dan aan de hand daarvan 200-500 daaronder zitten met de kcal.
      Een schema is altijd beter dan los een beetje op de MACHINES trainen.. Als je nog nooit getraind hebt in een sportschool is het wel verstandig eerst een tijdje op de machines te trainen om een beetje te wennen enzo.

      EDIT: alles wat ik hiervoor heb gezegd komt trouwens uit de stickies..
      Waarom zou hij 200-500 cal onder onderhoud moeten gaan?
      En waarom de eerste tijd op machines trainen?

      mbt de voeding, als eerste ga je op onderhoud zitten en zien wat de voeding en training met je lcihaam doen. Aan de hand daarvan ga je bepalen of je wat meer of wat minder moet eten en wat je meer of minder moet eten.

      mbt training, je hebt idd wel een schema nodig als beginner, maar die moet een goede balans hebben tussen oefeningen met losse gewichten en oefeningen op machines, waar de meerderheid van oefeningen zou moeten liggen bij losse gewichten.
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

      Comment


      • #4
        om te cutten ga je onder je onderhoud zitten. Blijkbaar wilt hij dit heel snel en ik gok zomaar dat hij niet echt zin heeft om eerst te kijken wat onderhoud met hem doet.
        Mij werd hier (of op dbb...) verteld om eerst een maandje op machines te trainen om het idee een beetje te krijgen van fitness.

        Comment


        • #5
          Om te cutten ga je onder onderhoud zitten....... want?

          Als je onderhoudsbehoefte 2500cal is en je gaat de juiste dingen eten, met de juiste verhoudingen in EKV en de trainingen zijn intensief genoeg ga je gewoon droog worden of iig een flink stuk droger.
          Onderhouds behoefte bereken je op spiermassa behouden, niet op vetmassa behouden.

          Er zijn verder zat atleten die erg droog worden op erg hoge calorie inname..... ver boven de theoretische onderhoudsbehoefte. Dan hebben we het over meer dan 4000 cal per dag tot zelfs 6000cal per dag.
          1e Masters Superbody YBF 2011!
          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

          Comment


          • #6
            Wat betreft die avond voeding valt daar echt weinig aan te veranderen, tis niet dat ik de tijd niet heb, maar het wordt gewoon van je verwacht dat je gezamenlijk mee-eet. Het is een wat lastige constructie die niet zo even uit te leggen, een drukkende gezelligheids sfeer :P Tis zeg maar gewoon wat de pot schaft, wat wel dus prima maaltijden zijn. Ik let er enkel op dat ik wat minder eet dan en ik moet 2-3 avonden in de week werken dat ik me eigen eten kan regelen.

            Volgens de berekeningen is mijn onderhoud dus 2000kcal, daar probeer ik dus sowieso altijd onder te blijven en hier komt dan nog een keer het sporten bovenop. Maar als ik simpelweg ga tellen, bak muesli in de ochtend, boterham met ei in de middag, avond eten en dan vaak 's avonds nog een aantal biertjes kom ik er al vrij snel aan. Ironische is ook dat mijn omgeving veel ongezonder leeft, veel meer drinkt, vet eten en niet sporten er daar vrijwel geen grammetje bij komt en ik ben gewoon instaat om te ontploffen zogezegd in 2 maanden.

            Wat is zeg maar een goed voorbeeld van de dagelijkse voeding op avond eten na dan, zit ik goed met mijn muesli en eieren? Skip vaak het brood ook ivm met de koolhydraten, gewoon los geroerbakte eieren.

            En tja de fitness, loop er nu dus een klein maandje rond en kijk veel om me heen wat andere doen, maar als ik zelf losse gewichten pak heb ik vaak geen idee wat ik aan het doen ben op wat simpele vast houd en omhoog houdt oefeningen na :P Bij de machines staat het makkelijk allemaal aangegeven van hoe en wat.

            Comment


            • #7
              Oeps, dubbele post

              Comment


              • #8
                Originally posted by nickyy View Post
                Mij werd hier (of op dbb...) verteld om eerst een maandje op machines te trainen om het idee een beetje te krijgen van fitness.
                Nou nou nou ... wie is de schuldige?
                I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                - Dave Tate

                Comment


                • #9
                  @ tuttel: Muscle & Strength: #1 Muscle Building & Fat Loss Site + Supplement Store
                  kijk maar eens bij videos, kies een spiergroep en je krijgt filmpjes over oefeningen. Verder is er vast wel een begeleider in de sportschool die je het een en ander kan leren!

                  Sommige mensen verbranden nou eenmaal heel snel. In mijn vriendengroep ben ik de enige waar je zou zien dat ik veel junkfood naar binnen zou werken (als ik dat zou doen), de rest komt niks aan...

                  @ Marnop: Cutten – minder eten dan de behoefte, om af te slanken / bf te verlagen.
                  Afslanken

                  Als je doel is om af te slanken ofwel je bf te verlagen zul je minder moeten eten dan je behoefte, dat is immers de hoeveelheid energie die nodig is om je lichaam in de huidige samenstelling te onderhouden.
                  Je lichaam zal dan vetreserves aan gaan spreken om het tekort aan energie te compenseren.
                  De richtlijn hiervoor is 200-500 kcal onder je behoefte. (zelfde sticky)
                  (http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...g-schemas.html )
                  correct me if i'm wrong
                  (wil alleen geen 'haat'discussies krijgen, probeer beetje te helpen)

                  @ inferno 666: is dbb, kan niet anders haha

                  Comment


                  • #10
                    Wat je in je mond stopt bepaal je nog altijd zelf neem ik aan, vind dit altijd zwakke excuses iedereen kan kip/rijst invriezen voor de komende maand..

                    Comment


                    • #11
                      als je onder je behoefte moet eten, was je behoefte verkeerd berekend.

                      Je berekent nooit je behoefte om je vetpercentage of je vetmassa in stand te houden natuurlijk. Doe je dat wel dan ben je dom bezig. Je zal dan ook boven je behoefte moeten eten als je je vetmassa in stand wil houden.

                      Reken even mee met me.
                      Als je per training 30gram lichaamsvet verbrand, dat is 210 calorieën, dan moet je al dus 210 cal teveel eten om dat in stand te houden.
                      Die 210 caloriën komt dan bovenop je behoefte om te presteren, herstellen en groeien.

                      De regel 200 tot 500 onder je behoefte om te cutten is de easy way out.....
                      Wil je op de goede manier, dan ga je je training en voeding goed op elkaar afstemmen en zorg je er voor dat je de juiste dingen eet.

                      Geen van de jongens die ik begeleid mag onder zijn behoefte eten. Ik ben nu ook in voorbereiding voor een wedstrijd en blijf ook goed eten, niks onder behoefte. Kost alleen maar zuurverdiende massa en kracht.
                      Over 11 weken moet ik onder de 6% staan..... sta nu op zo'n 13%.
                      1e Masters Superbody YBF 2011!
                      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by aktito View Post
                        Wat je in je mond stopt bepaal je nog altijd zelf neem ik aan, vind dit altijd zwakke excuses iedereen kan kip/rijst invriezen voor de komende maand..
                        Eens, ik lees ook een wat "excuses" tussen de regels door. Ontbijt heb je invloed op, maar dat neem je niet. Avondeten eet je met de pot mee ook al is het niet afgestemd op je behoefte. Als iemand vegetarisch eet, houden ze ook vast rekening met elkaar, evenzo als je een voedselallergie zou hebben. Dus wil jij meer eiwitten, kunnen ze dat vast wel regelen voor jou. Je moet er wel wat voor doen: op zijn minst je wensen delen.

                        Ook zou het helpen als je zelf uitrekent of je voldoende eiwitten binnenkrijgt en hoeveel kcal je daadwerkelijk eet. Biertjes zijn niet helpend in een eetschema, zul je dan vanzelf zien.

                        Vergelijk jezelf vooral niet met andere mensen die zogenaamd minder bewegen en meer/ongezonder eten en 'geen grammetje aankomen'. So what. Het gaat om jou en jouw gezondheid, jouw lijf en hoe jij dat wilt vormgeven. Hoe veel tijd en energie je daar dan in moet investeren, is de moeite die je simpelweg wilt doen. Of niet. Er is geen korte weg, wel een slimme.

                        Ook voor je training moet je achter informatie aan, een beetje rondlopen en geen idee hebben van wat je doet, sja dat gaat je niet verder helpen.

                        Wat eten en training betreft heb je dus nog veel kans om te verbeteren. Heel veel. Als je tenminste meent dat je van je spekpens af wilt.

                        Comment


                        • #13
                          Als ik jou verhaal lees vind ik het erg tegenstrijdig want om dat "buikje" weg te krijgen gaat meestal niet met een manier wat tussen een "dieet" en "bewegenen" omdat het gewoon het moeilijkst weg te krijgen is.

                          Ook zal ik maar is serieus de start nemen een schema te maken voor in de sportschool anders verlies je veel tijd en progressie als je random dingen gaat doen.
                          Tevens maakt dit het ook makkelijker te zien of je daadwerkelijk sterker word of niet.

                          En voor je voeding er zijn hier zat mensen die je adviezen kunnen geven maar de meesten vinden het fijner als je het in een excel sheet gooit
                          Last edited by Rawis; 10-08-2012, 15:22.

                          Comment


                          • #14
                            Ik wil dus afslanken, geen spiermassa's en bodybuilder look kweken, gaat met ook niet lukken als ik veel blijf drinken. Begrijp me dus niet verkeerd, ben me er volledig van bewust dat als ik dus verder weinig invloed heb op me avond eten en door ga met bier drinken ik geen strak afgetrainde jongen ga worden.

                            Ik wil meer weten wat ik het beste kan doen in de dingen waar ik zelf invulling aan wil/kan geven. Nu zeg maar mijn school dagen weer beginnen ben ik vrijwel sowieso altijd 2 dagen afhankelijk van het eten dat voor 300 man gekookt wordt, met de keuze uit over het algemeen een vorm van pasta of gefrituurd soort aardappel iets (patat, krieltjes etc) met patat en groente. Het is heel lastig om hier zelf dan iets apart mee te nemen, dit wil ik dan ook niet. Ik kan enkel eventueel de maaltijd overslaan en van te voren zelf iets eten, maar ook dit is lastig. Dit zijn ook de avonden waar het bier der bij mij in gaat, dit ga ik wel proberen te minderen in de hoeveelheid, wellicht aan het sterk, zit volgens mij minder calorieën in?

                            Wat het sporten betreft, denk dat ik zo'n 2 a 3 keer in de week ga fitnessen dan, blijf wel regelmatig hardlopen en kan het hele jaar door gratis zwemmen waar ik ook meer gebruik van wil maken.

                            Wat betreft die sport schema's, is het verstandig op dan per dag een aantal spier groepen te trainen of juist alles? Merk namelijk wel dat als ik lang met enkele spier groepen bezig ben ze moe worden en ik minder kan tillen.

                            En ja verder dus de voeding, wat is een goed ontbijt en een goede lunch en wat zijn goede tussendoortjes om dus op die 6 eet momenten per dag te komen.

                            Het grote probleem blijft bij mij dus wel de regelmaat en de afhankelijkheid van anderen. Geen enkele week is bij mij hetzelfde qua patroon. Ik speel band met afwisselende optredens dat er snel gegeten moet worden wat ze ter plaatse aanbieden, ik werk 2 a 3 avonden in de week op wisselende dagen tijdens etenstijd zonder pauze, moet soms gebouwen sluiten om 4 uur 's nachts, begeleid mensen op een vereniging, actief studentenhuis met variërende uitjes en activiteiten met (veel) drank etc...

                            Dit zijn dingen waar ik me wel bij wil aanpassen, dus gewoon minderen met drank, niet laten verleiden door vette snacks en veel eten en waar ik zelf makkelijk invloed heb overdag dus met name gezond ontbijten en lunchen. Wel veel meer gaan sporten dus, wil veel blijven hardlopen met dus zwemmen en fitness erbij. Ik denk dat ik het moet zien als compensatie gedrag, aan de ene kant dus wel mijn huidige leef patroon enigszins aanhouden, maar dus wel waar kan op mijn consumptie letten en minderen en gezonder waar het kan. En aan de andere kant dus veel meer gaan sporten om te compenseren.

                            Het klinkt heel verwend en als een luxe probleem, en misschien is dat ook wel zo, maar ik leg de lat ook niet zo hoog dat het een onmogelijke opgave is in mijn ogen. Correct me if im wrong. Is dit reeel dat ik zo denk of sla ik de plank nu echt volledig mis. Heel simpel gezien zou ik nog steeds denken als ik inderdaad gewoon mijn netto inname lager is dan mijn behoefte kom ik niet aan/val ik af als is het misschien maar weinig met het bier er nog eens bovenop, ook als ik dit bereik door weinig te eten. Ongezond misschien, maar wel eventueel effectief met dozen vitamine pillen en fruit?!

                            Comment


                            • #15
                              Nou, duidelijk verhaal. Als je alleen iets wilt afvallen dan kun je dat vrij makkelijk bereiken door 2x per week geen patat te eten. Daar hoef je niet zoveel moeite voor te doen, lijkt mij, en je kunt gewoon doorgaan met jou levensstijl.
                              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                              - Dave Tate

                              Comment

                              Sidebar top desktop

                              Collapse

                              Actieve discussies

                              Collapse

                              porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn
                              erotik film izle Rus escort gaziantep rus escort
                              Antalya Escort
                              sikis
                              gaziantep escort
                              gaziantep escort
                              İstanbul Escort
                              istanbul escort bayan
                              sisli escort beylikduzu escort bayan
                              antalya escort atakoy escort
                              umraniye escort bayan
                              Very sweethearts get banged by pretty pals Баба посидела анусом на крепком стояке fotos de vaginas sexis
                              Working...
                              X