Heb serieuze hulp nodig!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Heb serieuze hulp nodig!

Beste Fitnessmensen,

Mijn naam is Thomas & ik zoek hulp!
    Ik let op mijn voeding ; gezond eten en genoeg vooral doe ik ook.

Mijn stats :
    Geslacht : Man
    Lengte (CM) : 195
    Gewicht (KG) : 103
    Leeftijd : 18
    Vet Percentage : 17.5%
    Vet Vrije Massa : 85 KG

Sinds een tijdje train ik hard, voor mijn gevoel en vanuit mijn perspectief & dat vanuit het zicht van andere mensen zien hun ook verschil..!

Maandag - KT & Cardio (20 Mins)
    Dinsdag - Cardio (45 Mins)
    Woensdag - KT & Cardio (20 Mins)
    Donderdag - Cardio (45 Mins)
    Zaterdag - KT & Cardio (20 Mins)

Kracht-training spiergroepen heb ik verdeeld over de dagen natuurlijk.

Dit heb ik een maand gedaan nu, daarvoor deed ik het anders, minder cardio en slecht op mijn voeding gelet (crash-dieet).

Nu heb ik gister gewogen op de Vet%-Weegschaal en ik zag geen progressie met de vorige keer.

Ik wil misschien gaan switchen naar 4 dagen cardio & zaterdag fullbody krachttraining, ik ben groot aangelegd qua spieren.

Mijn echte doel nu is afvallen tot mijn doel qua vetpercentage ; ongeveer 10/12%

Tips & andere hulp worden ZEER op prijs gesteld.. sinds ik al heel lang worstel met mijn lichaam..

Vriendelijke groeten,

Thomas aka 'Thomas G'

Stel een fatsoenlijk eetschema op. Bestand en info kan je vinden in de sticky in de voedingsectie.van dit forum.

En kt? Geef even aan wat je precies per dag traint, welke oefeningen, hoeveel reps etc.
    "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Meer cardio terwijl je dieet misschien nog ruimte bied om vet te verliezen is zonde, eerst alles vanuit je dieet halen en als daar de max aan zit omdat je kwa kracht/massa/energie en herstel etc niks meer kan aanpassen dan pas gaan cardio toevoegen.
      In mijn ogen doe je nu denk ik teveel tov je dieet.
      "You are what you eat..."
      That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

"Meer cardio terwijl je dieet misschien nog ruimte bied om vet te verliezen is zonde, eerst alles vanuit je dieet halen en als daar de max aan zit omdat je kwa kracht/massa/energie en herstel etc niks meer kan aanpassen dan pas gaan cardio toevoegen."

Wat bedoel je hiermee?

P.S. :

Mijn centrale vraag is eigenlijk ; Als ik nu switch naar 4x cardio en 1x fullbody kracht, dan val ik toch sneller af met beter resultaat?
        Wanneer ik dan bij mijn doel ben dan wil ik meer krachttraining gaan doen, bijvoorbeeld die 3x kracht met daarna cardio, en 1x full cardio.

Comment

Hoe ziet cardio er voor jou uit? Lever je in je dagelijkse bezigheden ook fysieke inspanningen?

Wat bij mij lijkt te werken zijn lange fullbodytrainingen van ruim 1,5 uur ipv bijvoorbeeld 50 minuten hardlopen.

Comment

Originally posted by erikz View Post
            Hoe ziet cardio er voor jou uit? Lever je in je dagelijkse bezigheden ook fysieke inspanningen?

Wat bij mij lijkt te werken zijn lange fullbodytrainingen van ruim 1,5 uur ipv bijvoorbeeld 50 minuten hardlopen.
            Doe je meerdere fullbodytrainingen per week?
            Een cardio na krachttraining ziet er zo uit : 20 minuten / 450 kcal verbranding

Cardio op cardiodag ziet er zo uit : 45 minuten / 920 kcal

Comment

Originally posted by Thomas G View Post

2 a 3 keer per week fullbody idd, dat moet kunnen als je niet supergevorderd bent.

Zoveel kcal in zo weinig tijd, dan ben je op heel hoge intensiteit bezig! Ik denk dat het apparaat dat aangeeft op basis van het gewicht dat je invoert, maar dat is niet helemaal reeel op basis van je vetpercentage.

Wat je kunt proberen is de cardiodagen 1,5 uur bezig te gaan op lagere intensiteit, wellicht iets minder focussen op calorien en meer op mate van inspanning en vooruitgang.

Comment

"Wat je kunt proberen is de cardiodagen 1,5 uur bezig te gaan op lagere intensiteit, wellicht iets minder focussen op calorien en meer op mate van inspanning en vooruitgang. "

Is dit dan puur gericht om mijn vetpercentage omlaag te boosten?
                Mij wordt vertelt dat een laag niveau beter is voor vetpercentage, maar dat is wel minder kcal verbranding.
                Wanneer ik 45 minuten op de crosstrainer bezig ben, doe ik altijd niveau 14 van de 20, maar dat is goed vol te houden, want ik heb geen slechte conditie.

Wat zou beter zijn, lang en lage intensiteit, of 45-60 minuten op hoge intensiteit, en dan heb ik het puur over afvallen van vet!...

Comment

Ik denk dat je als volgt moet prioriteren om je speklaag te verwijderen:

1 voeding
                  2 krachttraining

3 cardio

Denk dat Robbie's advies je situatie naadloos past. Zorg eerst maar eens dat je voeding en training op gewenst niveau komt.
                  Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                    Ik denk dat je als volgt moet prioriteren om je speklaag te verwijderen:

1 voeding
                    2 krachttraining
                    3 cardio

Denk dat Robbie's advies je situatie naadloos past. Zorg eerst maar eens dat je voeding en training op gewenst niveau komt.
                    Ik heb een voedings-schema, ik zit hierbij ongeveer 450 onder mijn onderhoud.
                    & ik let op met wat ik eet, gezond en genoeg eiwitten.

Comment

Ik zou mijn voeding in detail posten, alsmede mijn trainingen. Als je hulp wilt is dit wel zo handig. Weet je je onderhoud trouwens of heb je dit uit een calculator? In dat geval is het raadzaam je voortgang scherp in de gaten te houden.
                      Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Hier is mijn voedings-schema & bij mijn andere tabblad zie je onderhoud etcetera.
                        Attached Files

Comment

Ik heb een voedings-schema, ik zit hierbij ongeveer 450 onder mijn onderhoud.
                          & ik let op met wat ik eet, gezond en genoeg eiwitten.
                          Als je een voedingsschema hebt dan maakt het toch niet uit of je nu meer cardio doet of niet.
                          Met minder KT worden je spieren minder gestimuleerd.
                          Cardio verandert je behoefte en doet anders niets (en je conditie verbetert).

Kcal in/out
                          lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Hopelijk hebben jullie hier antwoord op..

Mijn BMR = 2330 kCal
                            Voeding per dag (ongeveer) = 2800 kCal
                            ONDERHOUD = 3611 kCal
                            Fitness-Avond = 900 kCal verbranding -> gemiddeld

Wat ik nou lastig vind ;
                            Moet ik mijn Voeding van mijn BMR aftrekken? = 2800 - 2330 = 470 kCal over
                            En hiervan de fitness-sessie-verbranding aftrekken? = 470 - 900 = -430 kCal

Is de de cut-som zeg maar?

OF

Onderhoud - 500 kCal = afvallen...?

Comment

Fitness-Avond = 900 kCal verbranding -> gemiddeld
                              Dus je wilt zeggen dat je 900 calorieen verbrandt met je krachttraining?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X