7 weken geen verandering in cm en gewicht ondanks veel beweging en goed eten, iemand?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 7 weken geen verandering in cm en gewicht ondanks veel beweging en goed eten, iemand?

Ik sta al 7 weken stil qua gewicht en centimeters, sterker nog de centimeters op mijn bovenbenen en buik nemen zelfs toe. Nou ben ik 5,5 maand geleden bevallen en daar was ik 34,6 kilo door aangekomen, inmiddels ben ik wel al 28 kilo kwijt maar die laatste centimeters/ kilo's willen niet.
    Qua voeding let ik ontzettend goed op en begin daarom nu echt gedemotiveerd te raken.

Beweging:
    Maandag: 30 minuten HIIT Bootcamp
    Dinsdag: rustdag
    Woensdag: 60 minuten total body training obv mijn Personal Trainer
    Donderdag: 60 minuten hardlooptraining obv mijn Personal Trainer
    Vrijdag: 30 minuten HIIT Bootcamp
    Zaterdag: 90 minuten Bikram Yoga
    Zondag: rustdag

Voeding van een week:
    Ontbijt: om de dag
    kwark, ongezouten noten, chiazaad, gebroken lijnzaad, frambozen, blauwe bessen.
    Of havermout met melk frambozen, blauwe bessen, chiazaad, kaneel.

Tussendoor: salade van avocado, kip, komkommer, tomaat. Of salade van gegrilde courgette, ui, Philadelphia, pijnboompitten, tomaat, taugé.

Lunch: twee boterhammen met mager beleg zoals kipfilet, Philadelphia, rookvlees.

Snack: handje ongezouten noten

Avond eten: 150 gram kip,vis of biefstuk, 300 gram groenten, 100 gram aardappelen.

Daarnaast drink 3 liter vocht ( water en thee) en 2 koffie verder geen frisdrank of alcohol.

Mijn personal trainer begrijpt er net als ik niks van, we hebben 3 weken geleden de trainingen veranderd in de hoop dat er iets zou gebeuren maar helaas.

Ik ben 32, 173 cm en weeg nu 67 kilo. Vet% 35

Wie o wie heeft tips voor mij? Wat doe ik verkeerd?

Ik hoor het heeeeel graag.

Alvast bedankt
    Groetjes
    Claire

Ten eerste denk ik dat je een personal trainer heeft die zichzelf alleen een person mag noemen.

Het heeft meerdere factoren.

1. Teveel cardio
    2. Niet consistent geneog
    3. Geen complete maaltijden(je kan neit alleen nootjes eten, je eet er altijd een bron van eiwitten bij)
    4. te weinig krachttraining.
    5. Slechte trainingsschema(dit is een gok iig)

Dus mijn volgende vraag is, Weet jij hoeveel kcal je binnen krijgt en de eiwit/koolhydraat/vet verhouding

Comment

Wat leuk, nog een yogi!

Ze zeggen niet voor niets dat de laatste loodjes het zwaarst wegen. Dat is niet alleen zo bij een zwangerschap, dat is ook zo bij het verlagen van je vetpercentage.

Weet je je vetpercentage heel zeker? Vind je dat je er dikker uit bent gaan zien of vind je je spiegelbeeld wel 'strakker' geworden? Meer cm's op de bovenbenen kan ook spiermassa zijn maar het kan ook alarmfase 1 zijn.

Ik begrijp dat aankomen-getal na de zwangerschap niet zo goed, je kunt pas een week na de bevalling wegen om te kijken hoeveel kilo's er nog aanhangen. Die kilo's wil je dan weer kwijt uiteraard. Waren dat echt 35 kilos? Je bedoelt toch niet echt dat je zoveel overgewicht had een week ná je bevalling, baby en vruch****************er zijn er uit, vocht dat je vasthield ook... Als je echt 28 kilo kwijtraakt in 22 weken, dan ben je gewoon aan het crashen, dat is meer dan een kilo per week.

Wat dan de fout is: je raakt door crashen je spiermassa kwijt en dat verbruikt energie en geeft je lichaam een mooie vorm. Wat je dan moet veranderen: wat Tal zegt, meer kracht, minder cardio.

Voeding zou ik ook veranderen, maak je lunch hetzelfde als je avondeten, dan kun je de hoeveelheid eiwitten (en groenten) beter verdelen en je tussendoortjes ook. Kan het zijn dat je eerste tussendoortje zo groot is (of lijkt dat zo?) omdat je dan honger hebt doordat je in de avond niets meer neemt? Ik zou die 'hongerklop' voorkomen door in de avond nog wat te eten met veel magere eiwitten. En nee, daar word je dus niet dik van als je na x uur nog eet als het aantal kcal over de dag klopt.

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
        Ten eerste denk ik dat je een personal trainer heeft die zichzelf alleen een person mag noemen.

Het heeft meerdere factoren.

1. Teveel cardio
        2. Niet consistent geneog
        3. Geen complete maaltijden(je kan neit alleen nootjes eten, je eet er altijd een bron van eiwitten bij)
        4. te weinig krachttraining.
        5. Slechte trainingsschema(dit is een gok iig)

Dus mijn volgende vraag is, Weet jij hoeveel kcal je binnen krijgt en de eiwit/koolhydraat/vet verhouding
        In noten zitten toch eiwitten
        If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

Op hoofdlijnen met Tal eens.

Wat dacht je van gewoon een paar keer per week een fullbody schemaatje om mee te starten en een goed voedingsschema?

Comment

Originally posted by InfineGhost View Post
            Geen complete aminozuur profiel. Dus vandaar dat je er een hoogwaardige eiwit bij neemt .

Comment

Geen complete aminozuur profiel. Dus vandaar dat je er een hoogwaardige eiwit bij neemt .
              Dus in dit geval wat ik eet is ook niet goed
              paar boterhammen met pindakaas en tussendoor noten ?
              If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Comment

Nope zou ik niet aanraden. Altijd doe ik bij mijn maaltijden hoogwaardige eiwitten. Bijv 100 gr kip of tonijn.

Comment

Nope zou ik niet aanraden. Altijd doe ik bij mijn maaltijden hoogwaardige eiwitten. Bijv 100 gr kip of tonijn.
                  Ik neem aan dat eieren icm met pindas wel kan ?

Comment

Ik doe dat ook tal
                    “For me, life is continuously being hungry. The meaning of life is not simply to exist, to survive, but to move ahead, to go up, to achieve, to conquer.”

Comment

Schema is indd waardeloos... Dit gaat je niet verder brengen.
                      “For me, life is continuously being hungry. The meaning of life is not simply to exist, to survive, but to move ahead, to go up, to achieve, to conquer.”

Comment

Ik neem aan dat eieren icm met pindas wel kan ?
                        Jup dat is een goede combi . Of eieren met boterhammen zou ook gewoon kunnen.

Comment

Jup dat is een goede combi . Of eieren met boterhammen zou ook gewoon kunnen.
                          Hahah ja bedoel ik Ei op brood en tussendoor pinda's.

Bedankt weer wat geleerd

Comment

Je verspilt inderdaad te veel tijd met cardio. Moet meer kracht training doen ipv cardio...ach laat maar geen zin om volledig verhaal te herhalen.

Comment

Pinda' s in combinatie met brood kan weer wel omdat deze elkaars aminozuursamenstelling aanvullen.
                              Nadeel is alleen dat het wel erg weinig eiwitten zijn.

Vegatariers eten bijc. Veel noten met rijst of bonen om hiervoor te zorgen maar noten alleen bevat dus behalve weinig ook geen hoogwaardige eiwitten
                              “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X