Goed artikel of juist niet?
Collapse
X
-
tip 1: klopt inhoudelijk. Ook richtlijnen qua eiwitten zijn ok.
tip 2: Zit een kern van waarheid in. Maar zo als het in het artikel omschreven staat ben ik het niet mee eens.
tip 3: Onzin
tip 4: Eens
tip 5: Zit een kern van waarheid in. Effect van supps (met betrekking tot dit doel) is miniem.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
-
Als je het verhaal mag geloven is zuivel oké vanwege de hoge concentratie calcium die je dan binnen krijgt. Maar ook daar zijn de verhalen over verdeeld. Kijk hier bijvoorbeeld maar is : "Zuivel is de duivel!" | Materia
Comment
-
Hallo Dyno,
Uitgaande van het artikel: Be sure that most meals you get in at least 30 grams of protein and total at least 1.5 grams of protein per pound of body weight per day.
Als ik dan moet kijken naar het aantal eiwitten dan zit ik op 107.1Kg x 2.2 (lbs) x 1.5 = 353.4. gram eiwit.
Vervolgens als ik dit moet vergelijken met het schema wat jij met een tijdje geleden hebt gemaakt zei je dat ik 200 gram eiwit per dag moest innemen.
Dit is namelijk ruim de helft meer dan wat jij me verteld.
Waar is er nu correct?Last edited by 1latino; 13-11-2013, 14:21.Huidig: 106,2KG Doel eind december: 90Kg Doel maart 2014: 85Kg
Einddoel juni 2014 80Kg
Comment
-
Aan jou doelen te zien heb je behoorlijk overgewicht. In dat geval kan je beter je vet vrije massa uitrekenen. Dit getal vermenigvuldig je met 2,5 tot 3 en zoveel eiwitten eet je dan per dag.
In ieder geval zo doe ik het. Als het fout is hoor ik het graag.Last edited by bvds; 13-11-2013, 15:46.Ernstig noh!
Comment
-
Originally posted by 1latino View PostHallo Dyno,
Uitgaande van het artikel: Be sure that most meals you get in at least 30 grams of protein and total at least 1.5 grams of protein per pound of body weight per day.
Als ik dan moet kijken naar het aantal eiwitten dan zit ik op 107.1Kg x 2.2 (lbs) x 1.5 = 353.4. gram eiwit.
Vervolgens als ik dit moet vergelijken met het schema wat jij met een tijdje geleden hebt gemaakt zei je dat ik 200 gram eiwit per dag moest innemen.
Waar is er nu correct?
Jouw berekening is vanuit jouw totale gewicht.
Daarbij vertrouw ik eerder op hem dan degene die dit artikel plaatste/maakte.
En al helemaal als jij nog 26kilo kwijt wil..
Hij schrijft hier al, en ik citeer: er zit een kern van waarheid in..
Maar zoals ik begrijp uit wat er onder jouw profiel staat, moet/wil jij 26kilo vet en vocht kwijt en het liefste nog voor de komende zomer..
Dan kun je stoppen met discussieren, en gewoon volgen wat hij voorschrijft aan jou.
Zoals ik al hierboven aanhaal, ik vertrouw helemaal op zijn advies. Ook gezien wat ik altijd van hem lees en vaak nog bijleer..
Kortweg gezegd, hij lult geen poep.
Comment
-
Originally posted by 1latino View PostHallo Dyno,
Waar is er nu correct?
Sowieso is hetgeen knulletje zegt waar. Eiwitbehoefte is gebaseerd op je vetvrije massa. Meer vetmassa hebben zorgt er niet voor dat je meer eiwitten nodig hebt. Het is bij mensen met een wat hoger vet% dus beter om berekeningen te maken op basis van hun Vet vrije massa (anders krijg je onnodig hoge eiwit innamen).
Daarop aanvullend:
De hoeveelheid eiwitten die een persoon nodig heeft, is niet alleen afhankelijk van de VVM, maar tevens ook van het vet% van de persoon. Mensen met een hoog vet% hebben minder eiwitten nodig om spiermassa te onderhouden tijdens een dieet dan personen met een zeer laag vet%.
Mijn advies voor jou is dus geen algemene richtlijn (zoals wel gedaan wordt in het artikel dat jij had gepost), maar een advies welke is toegespitst op jouw persoonlijke situatie / stats. Gezien de resultaten die jij tot nu toe al geboekt hebt met mijn advies, was dit ook zeer effectief (zoals te zien in onderstaande posts).
Protein Intake While Dieting - Q&A | BodyRecomposition - The Home of Lyle McDonald
---------------------
Ik heb jou juist geholpen, omdat ik zag dat jij heel hard je best doet, maar door een overvloed aan informatie door de bomen het bos niet meer leek te zien. Probeer te vermijden dat dit telkens opnieuw gebeurd. Je weet op dit moment wat voor jou effectief werkt. Blijf daarbij en boek progressie. Laat je niet afleiden.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Dyno bedankt.
Ik moet wel zeggen dat ik ondertussen ben blijven hangen op 107.1Kg.
Verder maak ik wel meer progressie in mijn oefeningen.
Wat moet ik nu doen als ik alsnog op 2100kcal eet en geen verdere progressie zie op de weegschaal en of kleding?
Hier wat betreft de oefeningen:
DeadLift is op het moment 90Kg laaste set 4 reps ondanks dat ik moeilijk grip houd.
benchpress is 120kg laatste set 4reps.
Squat is goed op 120kilo 8 reps.
Voorheen waren deze stats tot een maand of 2 geleden onder de 100kg voor squat en benchpress.
Deadlift was ik niet aan begonnen omdat ik het eng vond vanwege mogelijke blessures en "je rug naar de klote brengen".
BVDHuidig: 106,2KG Doel eind december: 90Kg Doel maart 2014: 85Kg
Einddoel juni 2014 80Kg
Comment
-
Originally posted by 1latino View PostDyno bedankt.
Ik moet wel zeggen dat ik ondertussen ben blijven hangen op 107.1Kg.
Verder maak ik wel meer progressie in mijn oefeningen.
Wat moet ik nu doen als ik alsnog op 2100kcal eet en geen verdere progressie zie op de weegschaal en of kleding?
Hier wat betreft de oefeningen:
DeadLift is op het moment 90Kg laaste set 4 reps ondanks dat ik moeilijk grip houd.
benchpress is 120kg laatste set 4reps.
Squat is goed op 120kilo 8 reps.
Voorheen waren deze stats tot een maand of 2 geleden onder de 100kg voor squat en benchpress.
Deadlift was ik niet aan begonnen omdat ik het eng vond vanwege mogelijke blessures en "je rug naar de klote brengen".
BVD
Zolang je zo hard vooruit gaat met trainen, zou ik me niet druk maken. Eventueel kun je wat cardio toevoegen aan je schema (2x per week 45 minuten op gemiddelde intensiteit), om gewicht/vetverlies wat te versnellen.
succesMore knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Dankjewel Dyno,
Ik zla verdergaan met je voedingsschema en verder met trainen.
Dan zal ik zoals je adviseert om 2 maal per week gedurende 45 minuten cardio toe te voegen aangezien ik toch droger wil worden en dat ook wel zichtbaar is maar zeker niet rond mijn buik waar het het meest zichtbaar is aan vet. Ook heb ik nog borsten ondanks dat ik beter volume en vorm erin krijg en ze steeds harder worden.
Mijn beste vooruitgang is te merken in mijn armen en vooral mijn triceps. Keihard en heeft al een redelijke vorm.
Ik wil nog even geen foto's plaatsen aangezien ik dit al eerder beloofd had maar voor mezelf kan ik dit nog niet.
Zal zo spoedig mogelijk weer reageren op mijn topics.
BVD!Huidig: 106,2KG Doel eind december: 90Kg Doel maart 2014: 85Kg
Einddoel juni 2014 80Kg
Comment
-
Jongens. Even een vraagje. Ik lees dat zwaar trainen dat ik juist groter van word zoals ik merk. Maar is het niet dat als ik hoger in rep ga met 3sets in een Full body circuit dat ik juist eerder afval in combinatie met cardio gedurende 3 a 4 per week?Huidig: 106,2KG Doel eind december: 90Kg Doel maart 2014: 85Kg
Einddoel juni 2014 80Kg
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door ShuconaRodShuconaandrod expert coaching provides guidance to help you reach your personal and professional objectives. Whether you're looking to enhance your skills,...
-
Kanaal: Algemeen
1 day ago -
-
door MillerTilanBreng je keuken tot leven met opvallend 3D-fotobehang dat diepte en karakter toevoegt. Kies uit moderne patronen, natuurlijke elementen of abstracte ontwerpen...1 day ago
-
door harryjkevin0Precise research, critical thinking, and outstanding writing abilities are necessary for success in MBA education. An MBA Assignment Writing Service provides...
-
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 63.5kg 2x6
Safety bar back extension:
- 35kg 4x
- 20kg 15x
Push...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door wdenis2212Managing glaucoma doesn’t have to be expensive. At HealthMedsRX, you can find affordable and effective solutions like Bimatoprost eye drops to help reduce...
-
Kanaal: Gezondheid en uiterlijk
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
SSB squat:
- 80kg 10x
Mentaal kon ik niet verder / chicken. Volgende keer naar minimaal 15x.
One legged...-
Kanaal: Trainingslogjes
4 dagen geleden -
-
door flotillaiotXML data may be considered one of the advances or innovations emanating from advancements in GPS tracking software. GPS tracking software presented its...4 dagen geleden
-
door datarecoveeNeed to access BIOS :
- Change Boot Order – Boot from a USB or CD/DVD for OS installation or recovery.
- Enable Virtualization – Activate technologies
-
6 dagen geleden -
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 111kg 1x
- 81kg 4x
- 81kg 5x
Deadlift:
- 160kg 1x
- 130kg...-