Cyclen of vast kcal inname

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by pescatore View Post
    Ik zeg er al twee keer bij dat ik niet zeg dat het niet werkt, dat bewijs je namelijk zelf al dat dit wel zo is. Ik betwijfel de uitleg van de mechanismen, dat is heel wat anders.
    Je behandeld bodybuilding alsof het rocket science is en je op missie bent naar de maan

Gewoon keihard trainen day in day out, 6 a 7 maaltijden per dag en gaan!

Comment

Het gaat er niet om wat werkt, het gaat erom wat optimaal is.

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
        Nogmaals, leptine heeft (direct) niks met je kcal-inname te maken. Lees dit artikel eens door; dat verheldert wellicht een boel voor je.

Je vergeet volgens mij dat je nog steeds kcal uit vet (voeding) en eiwitten binnenkrijgt. Wat gebeurt er dan met de energie die daaruit vrijkomt volgens jou?
        Primair kun je het inderdaad zien als een hongerhormoon dat overigens wel beïnvloed wordt door je kcal inname alsmede door je vetmassa. Alleen niet direct je bmr beïnvloed. Een soort verkeersbrigadier voor andere hormonen die een systeem in stand houden wat betreft het gevoel van honger en verzadiging, maar nogmaals dan stel je het wel heel plat een kort door de bocht.
        Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Het gaat er niet om wat werkt, het gaat erom wat optimaal is.
          Het zou best optimaal kunnen zijn waarom niet, onder de gegeven omstandigheden. Ik zeg niet dat het per se zo is maar ik kan dat niet met zekerheid zeggen. Knap als jij dat wel kan.

Comment

Originally posted by Diem View Post
            Je behandeld bodybuilding alsof het rocket science is en je op missie bent naar de maan

Gewoon keihard trainen day in day out, 6 a 7 maaltijden per dag en gaan!
            Amen. Daar heb je helemaal gelijk in. Gewoon ijzer optillen en goed eten is wat zoden aan de dijk zet, zo simpel is het. Maar ik ben gewoon een nerd die graag snapt hoe dingen werken, dat wilt niet zeggen dat ik dat altijd met het oog op resultaten doe. Ik wil gewoon snappen hoe zaken functioneren. Of ik er in de praktijk iets aan heb, nee marginaal op zijn best. Ik puzzel echter graag.

Comment

Primair kun je het inderdaad zien als een hongerhormoon dat overigens wel beïnvloed wordt door je kcal inname alsmede door je vetmassa. Alleen niet direct je bmr beïnvloed. Een soort verkeersbrigadier voor andere hormonen die een systeem in stand houden wat betreft het gevoel van honger en verzadiging, maar nogmaals dan stel je het wel heel plat een kort door de bocht.
              Ik denk dat je leptine verwart met Ghlerine. Ghlerine is het 'hongerhormoon'.

Comment

Het zou best optimaal kunnen zijn waarom niet, onder de gegeven omstandigheden. Ik zeg niet dat het per se zo is maar ik kan dat niet met zekerheid zeggen. Knap als jij dat wel kan.
                Niemand weet wat optimaal is, maar we weten wel wat sub-optimaal is, en zijn aanpak is (in elk geval vanuit wetenschappelijk oogpunt) sub-optimaal.

Comment

Ik denk dat je leptine verwart met Ghlerine. Ghlerine is het 'hongerhormoon'.
                  Nee, het heet ghreline en niet ghlerine overigens en zorgt voor het hongergevoel idd. Wat denk je dat dit aanstuurt? Juist.

Comment

Niemand weet wat optimaal is, maar we weten wel wat sub-optimaal is, en zijn aanpak is (in elk geval vanuit wetenschappelijk oogpunt) sub-optimaal.
                    Als je niet weet of kan bepalen wat optimaal is, hoe kun je dan stellen dat iets suboptimaal is? En dan bedoel ik dat in een niet makkelijk te bepalen context zoals dit, dus bespaar je een voorbeeld van iets dat aantoonbaar suboptimaal is aub. Beetje een paradox niet?

Comment

• Originally posted by pescatore View Post
                      Nee, het heet ghreline en niet ghlerine overigens en zorgt voor het hongergevoel idd. Wat denk je dat dit aanstuurt? Juist.
                      Gevolg van teveel engels lezen. Ja, voeding 'stuurt' het aan, maar als je kcal-inname beheerst, dan heeft dat hormoon niks met afvallen te maken.

Comment

Als je niet weet of kan bepalen wat optimaal is, hoe kun je dan stellen dat iets suboptimaal is? Beetje een paradox niet?
                        Helemaal niet.

Niemand weet bijvoorbeeld wat een ideale eiwitinname is, maar als iemand 40 gram eiwit per dag eet, dan kun je wel stellen dat het sub-optimaal is.

Comment

• Originally posted by Dynamix View Post
                          Gevolg van teveel engels lezen. Ja, voeding 'stuurt' het aan, maar als je kcal-inname beheerst, dan heeft dat hormoon niks met afvallen te maken.
                          Nee, leptine stuurt dit aan. Dat is wat het doet, honger en verzadiging reguleren. En dus indirect je voeding en je (vooral witte) vetmassa.

Daarnaast is ghreline bij lange na niet de enige hormonale factor in het opwekken van hongergevoel.

Comment

• Originally posted by Dynamix View Post
                            Helemaal niet.

Niemand weet bijvoorbeeld wat een ideale eiwitinname is, maar als iemand 40 gram eiwit per dag eet, dan kun je wel stellen dat het sub-optimaal is.
                            Hahaha ik had er nog iets bijgezet, lees ff terug. Of ik een glazen bol heb...? Wie weet

Comment

Nee, leptine stuurt dit aan. Dat is wat het doet, honger en verzadiging reguleren. En dus indirect je voeding en je (vooral witte) vetmassa.

Daarnaast is ghreline bij lange na niet de enige hormonale factor in het opwekken van hongergevoel.
                              Hoe meer vetmassa je hebt, des te meer leptine je hebt. Volgens jouw voorbeeld zou iemand met heel veel vetmassa dus altijd verzadigd zijn. Daar lijkt er niet op als ik bij de McDonalds naar binnen kijk.

Maar goed, dit is de discussie ook niet.

Comment

• Nee maar daar komen andere mechanismen bij kijken onder andere insulinegevoeligheid- en aanmaak dat weer invloed heeft op receptie van leptine. Dus je kan het zo niet isoleren.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X