Refeed in cuf

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Refeed na het trainen heeft toch ook temaken met je insuline? Dat de insuline receptoren in je spieren dan gevoeliger zijn, en die in je vet minder, waardoor het eerder nuttig besteed wordt? Ik weet er het fijne niet van.
    Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by quibus View Post
      Ik zie een refeeds meer als break op je dieet, Ff aanvullen van je lege maag zeg maar.
      Heb me laatste cut flink onder onderhoud gezeten en had niet het idee dat ik een week moest refeeden omdat de boel stagneerde.
      Denk zelf ook dat het pas nuttig is als je echt heel laag gaat zitten.
      Ik weet dat het saai wordt deze reactie en zo is het niet bedoeld maar in jouw geval zijn de spelregels anders. Specifiek in dit geval.

Originally posted by Patriciaaa View Post
      Refeed na het trainen heeft toch ook temaken met je insuline? Dat de insuline receptoren in je spieren dan gevoeliger zijn, en die in je vet minder, waardoor het eerder nuttig besteed wordt? Ik weet er het fijne niet van.
      Hoe bedoel je refeed na de training?
      Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Snap ik pesc maar ik ken onder tussen aardig wat atleten die gewoon weken/maanden lang met een tekort werken en blijven afvallen Door telkens iets lager te gaan of cardio toe te voegen.
        Die hoeven dan e ht geen week te refeeden dit zijn met name naturele dames.
        Denk dat het mentaal geen slecht idee is om een weekje op onderhoud te gaan zitten maar noodzakelijk denk ik niet.

Denk dat patriciaat meer op snelle carb na trainen doelt.

Comment

Snap ik pesc maar ik ken onder tussen aardig wat atleten die gewoon weken/maanden lang met een tekort werken en blijven afvallen Door telkens iets lager te gaan of cardio toe te voegen.
          Denk dat het mentaal geen slecht idee is om een weekje op onderhoud te gaan zitten maar noodzakelijk denk ik niet.

Ja het kan ook wel, het is niet dat je niks meer verliest en je kan er altijd iets harder aan trekken. Het is alleen voor de lange termijn geen ideale strategie. Je kan zo met een aantal cycli redelijk wat naar de klote helpen. Zeker door het toevoegen van dagelijkse cardio. Je verbloemt zo dus de situatie.

In de categorie kijk eens hoe goed dit blijft werken als je blijft verlagen. Totdat het nog een keer moet, en nog een keer, en meer cardio en minder carbs. Het is gewoon een beter plan wat meer tijd te nemen en je lichaam de kans te geven zich te herstellen als je van plan bent langere tijd en vooral vaker vet te verliezen.
          Last edited by pescatore; 30-05-2015, 11:40.

Comment

Wat versta jij onder lange termijn? Ik denk dat lang cutten zowiezo niet zo goed is.
            Maar een wedstrijd prep duurt 12 weken meestal dan gaan die meiden van 20 naar 10 toe dan de wedstrijd en dan weer lekker eten, ik denk niet dat je dan meteen vertyfd bent.
            Maar een jaar Sonja bakkeren zal idd geen fijne reactie op je lijf geven.

Comment

Nou ja, je hebt mensen die inderdaad gaan crashen en dan weer aankomen en dit jarenlang herhalen tot in den treure. Maar in mindere mate is dit wat wedstrijdaltleten ook een beetje doen. Als je dan teveel met de hamer gaat werken in een te vroeg stadium beloof ik je dat je lager en lager uit gaat komen in kcal terwijl dit wss niet nodig was geweest.

Maar iedere coach wilt natuurlijk niet die coach zijn waarbij het allemaal zo lang duurt. Kijk maar eens op FB, iedereen post juist de snelle korte termijn resultaten en dat is ook begrijpelijk. Trotse foto's van coaches wiens atleten procenten droppen ijsjes voor de zon.

Het probleem is echter dat weinig mensen kijken naar de lange termijn, zeker niet de uren-cardio-per-week groep. En dat kan een vertekend beeld geven.

Voor veel mensen die meer dan 1 wedstrijd per jaar draaien is dat wss geen gezond plan inderdaad. In veel gevallen is 1 wedstrijd ook niet best ieder jaar. En nee je gaat er niet dood van en ja het valt ook allemaal wel mee.
              Last edited by pescatore; 30-05-2015, 12:04.

Comment

Refeeden is vooral bedoeld om je metabolisme een boost te geven en je mentaal weer een beetje op te krikken. Ieder lichaam is anders, maar over het algemeen zal je metabolisme niet zo snel vertragen als je (als man) op 15% vet of meer zit. Daarboven is het dus niet nodig om te refeeden met als doel je metabolisme een boost te geven; je lichaam heeft immers nog genoeg leptine (uit lichaamsvet) beschikbaar om de boel goed te kunnen laten functioneren. Hoe lager je in vet komt, des te groter de kans dat je metabolisme vertraagt en dus de behoefte aan een refeed.

Je kunt die vertraging negeren, alleen dan moet je incalculeren dat je huidige onderhoud met nog eens max. 15-17% van je BMR kan vertragen, wat bij de meeste mannen al snel (geleidelijk) uitkomt op 300 calorieën of meer. Als je goed zakt in lichaamsvet gedurende een cut van een paar maanden en daarnaast je metabolisme met een procent of 15 is vertraagd, dan kan je onderhoud letterlijk met 40% of meer zijn gedaald als je het begin vergelijkt met het einde van je cut. Best lastig om daar tegenop te eten en trainen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X