carb cycle

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• carb cycle

Hoi,

Ik ben al 3 weken bezig met carb cyclen. Ik heb 2 no carb dagen, daarna een low carb, en de 4e dag een high carb.
    Proffesioneel schema gebouwd door iemand die ik ken, heb er ook 50 euro voor betaald.
    Graag jullie mening en mogelijk advies erbij. Is dit een goed schema?

Nog even kort over mezelf: Ik ben 22 jaar, 1,71m, weeg ongeveer 75.5-76 en werk als technisch tekenaar, dus zit elke dag achter de pc. Ik train zo'n 5 keer per week (krachttraining en cardio) en ben zoals ik al zei nu 3 weken bezig met carb cyclen. Ik krijg geen goed beeld van mijn gewicht en bf, want dat varieert over de verschillende dagen best erg (i.v.m. vocht). Moet ik hiermee doorgaan of is het verstandig om dit anders aan te pakken?

Hoor graag van jullie.

Gr. Wesam
    Attached Files

BF zit trouwens tussen de 20 en 22 pct

Comment

heb je daar 50 euro voor betaald?

Comment

Originally posted by zapdis View Post
        heb je daar 50 euro voor betaald?
        Misschien dat je je denigrerende opmerking even kunt toelichten? Daar heb ik wat meer aan he

Comment

Voor 50 euro had hij het wel iets beter mogen uitwerken.
          Lees: ipv een kladje waarop allemaal gekrast is.
          Of zijn dit jouw eigen aantekeningen?

Wat is de reden dat je geen gewone cut doet met een vetpercentage van 22%?
          Carb cyclen is toch wat ingewikkelder.
          DIVIDE ET IMPERA

Comment

Rain,

Dit zou tijdelijk zijn. Ik krijg nog een uitgewerkte versie (lees digitaal), maar zoals het al doet blijken is hij daar erg laks in geweest.
            Waarom een carbcycle.. geen idee. Dit was wat hij me adviseerde. Hij zei dat dit goed werkt. Ik heb van training en voeding zelf alleen basiskennis, dus ik heb me alles laten vertellen.

Heb jij beter advies voor me? Is een gewone cut dat ik constant dagelijks 400-500 kcal minder eet? En waarom zou dit beter zijn met mijn vetpercentage?

In principe maakt het niet uit dat de cycle wat ingewikkelder is, want ik heb er weinig moeite mee om het vol te houden.

Comment

nou inderdaad voor een kladje is het veel geld, hoop dat je een mooie uitgewerkte versie krijgt van hem zoals wij wel doen met onze klanten ^^

hoe ziet verder je trainingsschema eruit? of krijg je alleen een carb cycle voor deze prijs,
              mocht je zelf wat meer inzicht willen krijgen in je schema kan je deze in ons excel bestand zetten http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...xcelsheet.html zo kan je zelf ook zien wat je aan K/E/V/ eet, en een idee krijgen hoe je voeding is opgebouwd en daar wat van leren.

een gewone cut is niet per definitie beter, ga daar zelf goed op en vriendin gaat perfect op een carb cycle echter vind ik de low dagen een beetje overrated high / no is prima ook geen gekloot met 50 gram rijst/aardappel maken

verder geef het een kans en kijk hoe je erop reageert. volhouden is de sleutel tot succes

Comment

Dat schema is voor die prijs niet serieus te nemen. Simpelweg omdat er in de onderlinge maaltijdopties veel verschil in je macro's zitten.

Maar ben het wel eens met Protasius; geef het een kans en kijk hoe je erop reageert. Je moet toch ergens beginnen en het is een prima richtlijn

Waar koop je dat oliefolie eigenlijk? Dat wil ik ook wel,... klinkt lief!
                Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Deze vond ik wel interessant:

- 200 gram salade (rauwkost, blad, spinazie)
                  Wie is deze persoon, heeft hij hier veel ervaring mee?
                  I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                  - Dave Tate

Comment

Originally posted by Protasius View Post
                    nou inderdaad voor een kladje is het veel geld, hoop dat je een mooie uitgewerkte versie krijgt van hem zoals wij wel doen met onze klanten ^^

hoe ziet verder je trainingsschema eruit? of krijg je alleen een carb cycle voor deze prijs,
                    mocht je zelf wat meer inzicht willen krijgen in je schema kan je deze in ons excel bestand zetten http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...xcelsheet.html zo kan je zelf ook zien wat je aan K/E/V/ eet, en een idee krijgen hoe je voeding is opgebouwd en daar wat van leren.

een gewone cut is niet per definitie beter, ga daar zelf goed op en vriendin gaat perfect op een carb cycle echter vind ik de low dagen een beetje overrated high / no is prima ook geen gekloot met 50 gram rijst/aardappel maken

verder geef het een kans en kijk hoe je erop reageert. volhouden is de sleutel tot succes
                    Die 50 euro is puur voor een voedingsschema. Wel enkele tips gekregen voor training, maar meer ook niet, anders kost het geld.. werd me iets teveel. Dat dieet is ook erg duur om bij te houden.

Ik begon op 17 augustus met een gewicht van 76.4Kg en BF 22.6%.
                    Vandaag weer onder zelfde omstandigheden gewogen, kwam uit op gewicht van 75.5Kg en 22.3% BF. Van deze bijna 3 weken heb ik het eerste weekend voor een groot deel verpruts omdat ik zaterdag avond een feestje had.

Ik blijf zeker nog even volhouden, tenzij ik word verteld dat dit schema en mijn resultaten niet deugen, dan zal ik toch anders moeten aanpakken.

Qua training probeer ik een 4-split te hanteren. Ma chest, Di back, Woe, armen, Do rust of beetje cardio, Vrij benen, zaterdag op een lege maag stukje cardio, zondag rust. Schouders heb ik al een tijdje niet getraind, omdat ik er last van krijg. Zit al bij de fysio en gaat stuk beter.
                    Enige wat ik verandert heb nu ik aan het cutten ben is dat ik inplaats van 6-8 reps, nu 8-12 reps maak.Qua intensiteit en gewicht redelijk gelijk gebleven.

Comment

Oliefolie is ontzettend lief voor me, haha.

Het schema werkt opzich wel, maar als het beter kan hoor ik het graag. Idd ik ben er ook van bewust dat de verdeling ontzettend groot is.

Comment

Hij heeft een sportschool in amersfoort en is PT. Aan ervaring twijfel ik niet. Hij traint al ruim 5 jaar en zijn lijf spreekt boekdelen.

Wat is er interessant aan de salade?

Comment

ben ik toch wel benieuwd wie het is,

zou een ub/lb schema hanteren. alles lekker 2 keer per week pakken. 60-90 seconde rust tussen de sets (90 bij benen rest 60) en rammen.

Comment

Originally posted by fix2222 View Post
                            Die 50 euro is puur voor een voedingsschema. Wel enkele tips gekregen voor training, maar meer ook niet, anders kost het geld.. werd me iets teveel. Dat dieet is ook erg duur om bij te houden.

Ik begon op 17 augustus met een gewicht van 76.4Kg en BF 22.6%.
                            Vandaag weer onder zelfde omstandigheden gewogen, kwam uit op gewicht van 75.5Kg en 22.3% BF. Van deze bijna 3 weken heb ik het eerste weekend voor een groot deel verpruts omdat ik zaterdag avond een feestje had.

Ik blijf zeker nog even volhouden, tenzij ik word verteld dat dit schema en mijn resultaten niet deugen, dan zal ik toch anders moeten aanpakken.

Qua training probeer ik een 4-split te hanteren. Ma chest, Di back, Woe, armen, Do rust of beetje cardio, Vrij benen, zaterdag op een lege maag stukje cardio, zondag rust. Schouders heb ik al een tijdje niet getraind, omdat ik er last van krijg. Zit al bij de fysio en gaat stuk beter.
                            Enige wat ik verandert heb nu ik aan het cutten ben is dat ik inplaats van 6-8 reps, nu 8-12 reps maak.Qua intensiteit en gewicht redelijk gelijk gebleven.
                            Als je gewicht omlaag is gegaan terwijl je verpercentage gelijk is gebleven dan doe je iets niet goed.

Verder is het verhogen van het aantal reps omdat je nu aan het "cutten" bent onnodig.
                            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                            - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                              Als je gewicht omlaag is gegaan terwijl je verpercentage gelijk is gebleven dan doe je iets niet goed..
                              Klopt.
                              Hoogstwaarschijnlijk het vetpercentage niet goed opmeten een van de keren.
                              Of beide keren.

Vocht hoort natuurlijk ook bij vetvrije massa.
                              Last edited by rain; 05-09-2015, 14:26.
                              DIVIDE ET IMPERA

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X