hardlopen-afvallen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hardlopen-afvallen

hallo..ik had een vraagje. ik wou in de zomervakantie graag gaan hardlopen buiten, maar wil wel graag blijven trainen. ik train nu 4x per week..en wou dit graag blijven doen.nu is mijn vraag: ik wil graag alleen vet verbranden tijdens t rennen, geen spier dus. is dit goed mogelijk of word dit lastig? en moet ik rennen bijvoorbeeld voor het ontbijt op een lege maag nog, of gewoon savonds aan het eind van de dag? en hoe lang moet ik ongeveer rennen, op welke hartslag.ik wil graag gaan voor de puer vetverbranding.. en hoe vaak per week moet ik ongeveer gaan hardlopen?en wat voor voeding eet ik ervoor/erna?alvast heel erg bedankt
    23 jaar/ 77 kilo/ 1,80m/ 6-7% bf

hardlopen is een zeer goed methode om vet te verbranden. maar je gaat ook zeker wat spiermassa verliezen.
    je kunt het beste hardlopen met een hardslag van 60%-70% van je max (max=220-je leeftijd). hou dit ongeveer een half uur tot 40 minuten aan. na ongeveer 20-30 minuten is je vetverbranding optimaal. deze tijd kun je verkorten door te gaan hardlopen na je krachttraining. je glycogeen vooraden zijn laag waardoor je sneller vetverbrand.
    verder is het belangrijk dat je een goed en evenwichtige voeding aanhoud met een goed eiwit koolhydraat en vet verhouding.
    succes
    gr

Comment

en als ik ga renne op dagen waarop ik geen krachttraining doe.. hoe lang moet ik dan renne?

Comment

heb ook al gelezen dat direkt na de training lopen of fietsen dat dit ook wel goed is omdat je dan onmiddellijk begint met vetverbanden..
        No Pain No Gain!

Comment

op niet trainings dagen ook ongeveer 40 minuten.
          dat hou ik aan tenminste. als je langer gaat wordt het meer echte duur training en dan ga je toch meer spiermassa verliezen.

in rust verbrand je lichaam in verhouding veel vetten maar als je naar de aloriën kijkt is dit weinig.
          door je totale verbranding te verhogen gaat je totale energie verbruik omhoog.
          tijdens de cardio verbrand je vet vanaf de eerste minuut. na +/- 20 minuten is je vetverbranding optimaal.
          je vrebrand eerst voornamelijk koolhydraten en dan steeds meer vetten (en ook eiwitten). dus na 20 minuten vebrand je een groot deel vet en een klein deel koolhydraten.
          voor de verbranding van vet is veel zuurstof nodig. daarom moet je kiezen voor een aerobe (met zuurstof) training.
          je kunt gemakkelijk uitrekenen wat je aerobe zone is. 220-je leeftijd= maximale hartslag. en van dat getal neem je 60% en 70%. daarbinnen is je aerobezone.
          train je daarbinnen ongeveer 40 minuten dan heb je een optimaal resultaat qua vetverbranding en een beperkt verlies van spiermassa.
          daarbij komt wel dat je goed op je voeding moet letten!
          succes
          gr

Comment

Ik wil gaan hardlopen voor conditie, maar geen spier verbranden, gaat dat? Ik denk dat ik dan gewoon veel moet eten van te voren toch? Dat is btw niet fijn tijdens het rennen.
            VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

om een goede conditie te kunnen opbouwen moet je ook trainen binnen je anaerobe zone en zul je waarschijlijk ook spiermassa verliezen.
              goed eten is belangrijk maar het plannen ervan ook.
              dus geen grote maaltijd voor het rennen aan. ongeveer 2uur voor het rennen een maaltijd en wat eten voor het rennen met veel koolhydraten wat ligt verteerbaar is. om miltsteken te voorkomen!
              gr

Comment

Ik denk dat omdat ik nog niet groot gespierd ben, het verlies van spiermassa wel zou meevallen, als ik genoeg koolhydraten in me maag heb om op te teren tijdens het rennen, hoeft mijn lichaam zoiezo niet naar spiermassa te grijpen.

Zijn pasta's goed om dan te eten? Denk het wel toch.
                VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

pasta's zijn goed voor duursport ja

kijk maar naar die wielrenners

Comment

ok heel erg bedankt iedereen ... gaat lukke

Comment

rennen na het opstaan op een lege maag werkt ook goed als je wat vet wil verliezen , wel eventueel even een whey shake ervoor nemen
                      Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                      Go heavy or go home!

Comment

Ik ren ook altijd.....naar de MC-donalds! Daar een flink aantal Hamburger-curls doen en dan door naar de Quarter pounder-press!!!
                        Bier kuur & pizza dieet! Wedden dat je dan aankomt?!?!

Comment

en dan rollend weer terug?

Comment

Originally posted by bobster
                            Ik ren ook altijd.....naar de MC-donalds! Daar een flink aantal Hamburger-curls doen en dan door naar de Quarter pounder-press!!!
                            Is al de zoveelste soortgelijke opmerking die ik tegen kom...
                            Geintje is leuk maar dezelfde onzin in bijna ieder topic over voeding gaat snel vervelen hoor.

Comment

Hebben we nog een beetje humor hiero of hoe zit dat???
                              Trouwens dat is juist t mooie van de Mac.... Dat verveeld nooit!!
                              Bier kuur & pizza dieet! Wedden dat je dan aankomt?!?!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X