Nieuwe voedingschema..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe voedingschema..

Hallo mensen, ik heb deze week voor het eerst een nieuwe eetschema gekregen van mn begleider. Deze moet ik 6 weken lang bijhouden en daarna krijg ik weer een nieuwe.. Ik ben 80kg en 1.80 lang, momenteel wil ik zo blijven maar om aan energie te komen moet ik de volgende schema volgen:

8.00: Bruinbrood 3/4 met kipfilet/appelstroop/honing
    Kwark 250 gr
    (Brinta) + Melk

10.00:2 boterhammen met kalkoenfilet of rookvlees
    a ontbijtkoek of rijstwafel of krentebollen
    11.00

13.00: 4 boterhammen met vis
    kwark 250 gr + brinta met rozijnen erbij

16.00: fruit, liga of sultana

18.00: rijst, macaroni of spaghetti, aardappels (niet te veel)
    kipfilet/rundvlees/biefstuk/vis
    alle groente
    kwark of yoghurt/ananas

Drinken: appelsap/ jus/ multivitamine/ thee/ water

na een training: eiwitshake + banaan of appel

Wat vinden jullie experts ervan, hebben jullie extra tips of denken jullie dat er dingen niet kloppen?

Ik zou voor het slapen kwark toevoegen, en je avond beter indelen. Verder de totalen van je schema berekenen en je voedingsbehoefte uitrekenen op Voedingsbehoefte.nl :: Voedingsbehoefte berekenen, Informatie over fitness, voedingsschema's :: Reken het hier uit :: om te kijken of je wel voldoende naar binnen werkt.

Verder ziet het er redelijk tot goed uit.
    VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Opzich een aardig schema voor het doel wat je jezelf stelt.

Ik zou smiddags om 16:00 er wat eiwitten bijnemen.

En wat eet je na 18:00 en hoe laat? Hoe laat train je en hoe laat ga je slapen?

Sowieso ben ik het met davito eens over de kwark voordat je gaat slapen.
      Groei, Groeier, Groeist

Comment

Zo rond 19.00/20.00 ga ik 2 uur lang trainen. Ik train 3 keer per week en 1 keer een voetbaltraining met een wedstrijd op zondag..

En ik mag niet meer eten na 10.00 oftewel 2 uur voordat ik ga slapen moet ik voor het laatst eten omdat het lichaam het niet meer kan verteren.. Na de training eet ik wel meestal een patatje met ketcup ofzo als jullie dat niet erg vinden
        Last edited by Sukur09; 04-02-2007, 22:57.

Comment

Je lichaam kan het zeker wel verteren, maar kan de koolhydraten en vetten die je inneemt niet verbranden, aangezien jij lekker op je rug ligt te maffen, en z.g.a niks verbruikt. Maar je spieren hebben eiwitten nodig om te herstellen, en daarom kan je wel eiwit voor het slapen naar binnen werken.

Grtz, David.

Comment

Wel om 22:00 nog patat gaan eten maar denken dat kwark voor het slapen je dik maakt.
            Is niet om je uit te lachen hoor, vat het vooral niet zo op! Het is gewoon de tegenstelling in de gedachtengang die wat grappig overkomt.

Als je bang bent voor vet is die patat natuurlijk wel het allerlaatste wat je moet doen, veel koolhydraten en slechte vetten die om die tijd echt niet meer verbruikt worden en dus bijna in zijn geheel worden opgeslagen als vet.
            Neem je daarintegen magere kwark voor het slapen (bevat bijna alleen eiwit) zal dit in de nacht gewoon gebruikt worden voor spierherstel en dus alleen maar positief zijn.

Hoeveel en wat precies drink je eigenlijk?

Uitrekenen van de totalen en je behoefte is idd enorm aan te raden, of vraag om die gegevens bij je begeleider. Hij zou ze zo op moeten kunnen lepelen omdat die gegevens noodzakelijk zijn voor een persoonlijk voedingsschema.
            Tenzij het helemaal niet persoonlijk is maar een soort standaardschema natuurlijk...

Comment

ok bedankt voor de tips..

Ik drink eigenlijk niet zoveel water, alleen een halve liter tijdens een training. Maar frisdranken en sappen drink ik graag..

Comment

Dan pleur je de frisdranken eruit, drink je 2 liter water per dag, en de rest aan sappen.

Comment

Je maaltijd om 8.00uur lijkt mij een beetje veel 3/4 boterhammen 250gr kwark plus ook nog eens een bord brinta. Verder heeft je maaltijd van 11 uur totaal geen nut.
                  je moet om de 2-3 uur eten, als je korter op elkaar gaat eten heeft totaal geen zin vanwege de verteringstijd van het voedsel. Verder vind ik veel maaltijden uit boterhammen bestaan, zou hier meer afwisseling in willen zien.
                  Verder vind ik je tussendoortje om 16.00 geen nut hebben. Zou hier een kleine maaltijd nemen. En niet een "koekje".
                  Verder zou ik je sapjes eruit gooien, en het gewoon bij water of thee houden.

grtz.
                  Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

verdiep je eerst eens in de eetschema's die al op dit board staan en trek dan je eigen conclusie's
                    kopieer eer een en pas deze aan naar je eigen omstandig heden en post dan een niew topic
                    Who's the Chef

Comment

Sapjes zijn lekker, en niet altijd ongezond!

Comment

Bedankt voor jullie adviezen..

Comment

ik heb een beetje geprobeerd om het te meten enzo. Maar weet iemand raad hiermee met deze uitslag. Ik heb er totaal geen verstand van..

Alvast bedankt

kg: 80

lengte: 1,80

Vetpercentage: 17,2 %

Vet Vrije Massa: 66,2 kg

Basisbehoefte: 1598.5 kcal

Sporttoeslag: 158.9 kal

Arbeidstoeslag: 1192.1 kcal

Sportieve arbeidstoeslag: 400 kcal

Totale dagelijkse behoefte energie: 3341 kcal

Dagelijkse behoefte Eiwitten: 146 gr

Dagelijkse behoefte Vetten: 74 gr

Dagelijkse behoefte Koolhydraten: 522 gr

Comment

Totale dagelijkse behoefte energie: 3341 kcal

Dagelijkse behoefte Eiwitten: 146 gr

Dagelijkse behoefte Vetten: 74 gr

Dagelijkse behoefte Koolhydraten: 522 gr

Dit is het meest belangrijke. Jij moet nu een voedingsschema maken, dat hierop aansluit, en in koolhydraten en eiwitten overheen gaat. Vooral KH.

Om je even een idee te geven: In kwark zit 10 gram eiwit per 100 gram. Als je dus 1460 gram kwark eet op een dag, heb je genoeg eiwit binnen. Natuurlijk moet je het niet echt zo binnen krijgen, want dan hou je onderandere geen ruimte over voor koolhydraat rijke voeding, maar het is even om een idee te geven.

ga nu maffen, weltrusten.

Grtz, David.

Comment

hey bedankt voor je post man.. De komende dagen ga ik jou nogs lastigvallen met een aantal vragen.. haha

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X