Lijnzaadolie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lijnzaadolie

Dat er goede vetten zitten in lijnzaadolie is me bekend (omega-3)
    Mijn vraag is of het verstandig is om per dag 2 eetlepels te nemen als je aan het cutten bent. Ik zit nu op 115gram vet per dag en ga dat dan dus verhogen.
    Mijn lieve vriendin heeft 2 flessen voor me gekocht maar het spul is zodanig smerig dat ik me dit nu afvraag.
    Heb gisteren een eetlepel genomen, zo uit de fles en proef het nu nog geloof ik
    Vanmorgen door mijn shake gemixt en dat gaat een heel stuk beter.
    Graag advies in deze...

Greets...
    Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

ik kan je niet helpen met je vraag, maar hoeveel gram is ongeveer 2 eetlepels?
    I live to end the game

Comment

Als het vloeibaar is praat je toch over mililiters

Comment

OK dan hoeveel milliliters olie is dan 2 eetlepels
        heb zelf het gevoel dat het zo weinig is dat het nix uit zou maken. (NIET DAT DAT ZO IS, wil het zelf ook gaan doen namelijk)
        I live to end the game

Comment

Ik durf het je niet te zeggen en ben met je eens dat het heel erg weinig is.
          Vraag me vooral af of het verstandig is om te doen juist omdat ik aan het cutten ben.

Greets...
          Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Originally posted by [b
            Citaat[/b] ]Mijn vraag is of het verstandig is om per dag 2 eetlepels te nemen als je aan het cutten bent. Ik zit nu op 115gram vet per dag en ga dat dan dus verhogen.
            Mr.C Velen maken juist de fout om GEEN of nauwelijks vetten te eten tijdens het cutten.
            Vet hoeft niet perse wordt omgezet in lichaamsvet. Dit gebeurd alleen wanneer er veel (slechte) koolhydraten tezamen met het vet worden gegeten.
            Koolhydraten worden heel snel omgezet in vet door de tussenkomst van insuline en insuline wordt alleen geproduceerd als je koolhydraten eet.
            Misschien heb je wel eens gehoord van de term 'hyperinsulinisme' dat houdt in dat je een verhoogd insulineniveau in je bloed hebt en dat zorgt voor dat de meeste mensen met overgewicht te zwaar worden.

Wanneer je een maaltijd met een hoog gehalte aan koolhydraten eet, daarom hoor je vaak de kreet op het board koolhydraten naar beneden en eiwitten omhoog, wordt de insuline produktie gestimuleerd door het verhoogde bloedsuiker gehalte. Insuline is het hormoon dat ervoor zorgt dat de lichaamscellen de bloedsuiker kunnen gebruiken. Alleen, een bijwerking van insuline is dat het ook zorgt dat vet wordt opgeslagen, en het stimuleert je hersenen om hongersignalen te produceren.

Dus wanneer je de koolhydraten beperkt, zakt het insuline peil en stijgt het glucagon peil. Glucagon is een hormoon dat zorgt dat lichaamsvet wordt verbrand.

Omdat je juist vetten eet ben je nauwelijks hongerig, omdat vetten verzadigd zijn.
            Het eten van een 'hoog' percentage vet, nee niet gelijk naar de Mac rennen, zorgt er zelfs voor dat je sneller gewicht verliest dan wanneer je vast! Dat komt omdat, wanneer je vast, je lichaam denkt dat het verhongert, daarom schakelt je metabolisme over op een heel efficiente versnelling. Dit vertraagt je gewichtsverlies.
            Met een dieet rijk aan vet, gecombineerd met lage hoeveelheden koolhydraten, weet je lichaam dat het niet verhongert en je metabolisme blijft lopen op een normaal niveau.
            Je moet natuurlijk wel de verzadigde vetten zoveel mogelijk met rust laten en goede vetten eten dus dit is je antwoord op je vraag Mr.C;'Ja je kan best lijnzaadolie nemen tijdens het cutten je zal er dus niet zwaarder van worden'

De andere, al meer bekende voordelen zijn;
            Sneller herstel van vermoeide spieren,
            onstekingremmend,
            verhoogd je energielevel etc.

"Sorry" dat het antwoord een beetje lang is geworden maar nu heb je geen smoes meer om die heerlijke lijnzaadolie te laten staan

Grtzzzzz Ax  

P.s Het zijn per dag 2 THEELEPELS ipv 2 EETLEPELS!!

DUM SPIRI SPERO

WE LIVE IN A WORLD FULL OF LAZY MOTHER FUCKERS!!

Comment

Het is weer een zeer fraai stukkie Ax!

Volgens mij stond dat van die twee eetlepels trouwens op het etiket...

Comment

Originally posted by [b
                Citaat[/b] ]Volgens mij stond dat van die twee eetlepels trouwens op het etiket...
                uh........... je hebt gelijk Shannasse

Grtzzzzz Ax
                DUM SPIRI SPERO

Comment

Originally posted by [b
                  Citaat[/b] (Curiosio @ Jun. 15 2003,17:08)](...) Mijn lieve vriendin heeft 2 flessen voor me gekocht maar (...)
                  Op het etiket van bovengenoemde flessen dus volgens mij Ax...

Comment

Eet smakelijk mr. C...

Comment

Shit, Mr.C had vast gehoopt dat het 2 theelepels moetsen zijn [per jaar?!?!?]
                      Dus........eet smakelijk!! ........
                      DUM SPIRI SPERO

Comment

Het is duys in een shake beter te drinken. Dan moet ik dat maar proberen want zo gewoon puur kan ik echt niet want volgens mij is het het vieste wat ik ooit gehad hebt. Die smaak blijft gewoon dik 8 uur in je mond hangen. Heb het al geprobeerd om in glaasje chaufontaine te gooien maar volgens mij blijft heel veel achter in het glas.
                        eat eat eat and look like a freak!

Comment

Mr. Axor B, je schrijft dat je de koolhydraatinname moet verlagen en de eiwitinname moet verhogen. heb hier enkele vraagjes over, hoeveel koolhydraten heb je eigenlijk nodig (ik heb de laatste maanden een beetje teveel koolhydraten benut denk ik en daarmee een buikje gekregen). Over twee weken heb ik geprobeerd om minder te eten maar dan had ik een hongerig gevoel heel de dag, en voelde me altijd moe en lui precies. Wat betreft de eiwitinname naar mijn weten kan het menselijk lichaam 30 gram verwerken per drie uur de rest wordt gewoon met naar het wc gaan eruit gegooid

Ik heb op het gebied van voeding al zoveel geexperimenteerd dat ik het zelf niet meer weet wat goed of slecht is, en aangzien jij er toch precies veel verstand van hebt vraag ik het maar aan u

Alvast bedankt voor u reactie
                          stil growing

Comment

Als je te snel met koolhydraten innamen gaat zakken kan je juist moe en lusteloos raken.
                            Koolhydraten vormen inwezen de brandstof van je lichaam. Veel koolhydraten in voeding zijn suikers, kijk maaar eens op verschillende etiketjes van verschillende voedingsprodukten.
                            Lusteloosheid e.d wordt veroorzaakt door het zakken van je bloedsuikerspiegel. Dan kanje snelle koolhydraten nemen en dan heb je gelijk weer energie ter beschikking alleen ben je dat ook zo weer kwijt. Je moet zorgen voor voldoende [langzame]koolhydraten om niet lusteloos te raken.
                            Ze worden opgeslagen als glycogeen en dat kan je dus als brandstof weer gebruiken [glucose]
                            Dat buikje heb je vast gekregen door te veel koolhydraten, dat wordt als vet opgeslagen.
                            Hoeveel je per dag nodig hebt is van veel factoren afhankelijk. Heeft te maken met je lengte, verbranding, actieviteiten etc dus daar kan ik geen pas klaar antwoord opgeven.
                            Bouw je koolhydraat innamen langzaam af is mijn advies maar het lusteloos gevoel ontstaat ook door je verandering van je algemen voedsel innaen. Kijk maar eens naar de threads die te maken hebben met het cutten. Je energie komt vanzelf weer terug maar heeft even tijd nodig.
                            Volgens mij kan je lichaam 33 gr. per uur aan maar nu begin ik plotseling ook te twijfelen.

Ik hoop dat je vraag een beetje beantwoord is anders hoor ikhet wel.

Grtzzz Ax  

DUM SPIRI SPERO

Comment

gewoon veel boterhammen, pasta, aardappelen, etc eten tog voor die langzame koolhydraten :P
                              I live to end the game

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X