Vraag over huidig gebruik

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraag over huidig gebruik

Ik heb nu Whey Protein (2,5kg aardbei) met Creatine (1kg) en ik fitness 3x per week 's avonds. (Maandag, Woensdag en Vrijdag) Nu is mijn vraag hoe ik als beste de shake icm Creatine kan gebruiken..

Dus bijvoorbeeld: (oplaadfase) 3x per dag 40gram Whey Protein met 5gram Creatine opgelost in water. Of is dit helemaal verkeerd? Sorry, is me niet helemaal duidelijk..

eens effe rondsnuffele op het forum, vind je veel informatie
    Oplaadfase moet je imo niet doen, gewoon 5gram per dag nemen.
    Ik zou ze tijdens niet trainingsdagen 's morgens nemen of met de grootste maaltijd van de dag en op trainingdagen vlak na je training met eventueel je PW-shake
    Maar de meningen zijn nogal verdeeld over hoe en wanneer je crea het beste kunt nemen.

Comment

eiwitten 2 gram per 1 KG lichaams gewicht dus als je 60 kilo bent kom je m et die 3 shakes best goed uit

Comment

ik had wel oplaad fase met creatine gedaan ik moest 3x 5 gram per dag en dat 5 dagen lang, ben der net paar dagen klaar mee doe nu 5 gram voor het ontbijt en tijdens trainingsdagen 30 minuten voor de training 5 gram.
        en whey doe ik 2 keer per dag met ontbijt en voor slapen gaan tijdens trainingsdagen direct na de training en doe gewoon de hoeveelheid wat op de pot staat... werkt allemaal prima hier

groetjes Ramon

ohja tijdens oplaadfase had ik crea genomen sochtends voor ontbijt, half uur voor namiddageten uurtje of half 3, en de laatste net voor laatste maaltijd sowieso 2 uur voordat ik ging slapen, en nooit gecombineert met whey shake hoorde dat je er misselijk van kan worden... kwas wel erg warm of dat komt door crea of dat ik nu beetje koorts had onbewust weet ik niet :S iemand hier trouwens ervaring mee erg warm in het begin? thnx
        Last edited by Davinnie; 12-07-2007, 06:46.

Comment

Oh, waarom niet samen? Shiiit.. ik doe de oplaadfase als volgt:

Ik mix 40G Whey Protein met 5G Creatine en dat 3x per dag... Is dit verkeerd?

Comment

Dat is goed hoor.

Je kan ook lezen op de verpakking en dat op volgen.
            Who's the Chef

Comment

Ik weet 't niet.. in het begin (bij de 1ste oplaadfase) voelde ik me behoorlijk slecht op werk telkens.. En kon de eerste twee dagen ook voor geen meter slapen, serieus veel te veel energie!

Comment

Vreemd heb ik nog nooit gehoord dat je er zo veel energy van krijgt.
                Who's the Chef

Comment

Maar op de verpakking zelf staat ook vrij weinig informatie hierover.. op het moment doe ik dit als volgt:

Oplaadfase (1 week lang):
                  3x per dag 5G Creatine gemixed met 40G Whey Protein (Shake)

Normaal (4 weken lang):
                  1x per dag 5G Creatine gemixed met 40G Whey Protein (Shake). Is het dan beter om 2,5G Creatine gemixed met 20G Whey Protein een half uur voordat ik ga fitnessen te pakken en zodra ik klaar ben nogmaals 2,5G Creatine gemixed met 20G Whey Protein? Of is het beter om net ervoor en net erna gewoon 5G Creatine gemixed met 40G Whey Protein te pakken?

Comment

Ik zou zeggen probeer bijde een week kijk wat het voor je doet.

Ik zou 2.5 voor en 2.5 na nemen alleen na niet met een eiwit shake maar met dextro of iets.
                    Who's the Chef

Comment

ik zou je zowiso bij die 3 shakes per dag houden en niet er 4 van maken. is leuk voor 2 weken maar af en toe komen ze me echt de strot uit .. neus dicht en drinken

oplaadfase is naar mijn mening ook alleen maar merchandise.. aangezien wat je lichaam teveel binnenkrijgt toch weer eruit komt
                      in creatine heb ik me nog niet zo verdiept en geen gebruikservaring mee. dus daar kan ik je geen verdere info over geven

Comment

Originally posted by Posseltje View Post
                        ik zou je zowiso bij die 3 shakes per dag houden en niet er 4 van maken. is leuk voor 2 weken maar af en toe komen ze me echt de strot uit .. neus dicht en drinken

oplaadfase is naar mijn mening ook alleen maar merchandise.. aangezien wat je lichaam teveel binnenkrijgt toch weer eruit komt
                        in creatine heb ik me nog niet zo verdiept en geen gebruikservaring mee. dus daar kan ik je geen verdere info over geven
                        Uh,, drink jij 3x per dag 40G Whey Protein? Dat is niet echt goed als je dat als standaard gebruikt.. Whey Protein is wel goed, maar zoveel per dag na de oplaadfase is veel te veel! En ik houd me ook bij drie shakes per dag in de oplaadfase, maar erna moet ik er maar 1 per dag.

Comment

de crea deed ik gewoon met dextrose of water.. staat ook aangegeven op verpakking, en verder gewoon shake sochtends en savonds.. in mijn omgeving zijn er maar weinig die crea direct combineren met whey shake maar goed of het nu echt fout is of goed weet ik ook niet, verpakking staat dextrose of water dus doe ik dat maar
                          heb er niet echt energie van slapen doe ik wel, echt warm ben ik ook niet meer, wel tijdens oplaad fase, enige kan gewoon meer reps maken op bepaalde onderdelen maar tis niet zo dat ik opeens 20 kilo er meer aan kan hangen en je spieren komen wat beter uit..

groetjes Ramon.

Comment

Ik gebruik voor de training ongeveer 5 gram crea, en direct na de training een shake (40 gram, net ff meer als op de verpakking staat.). Verder niks en werkt perfect.
                            Maar voor iedereen is het anders natuurlijk. Ik merk wel dat ongeveer na een half uurtje trainen mijn ATP-niveau weer sterk zakt en dus ook explosieve kracht minder wordt.
                            Heb nu een schemaatje gemaakt met cardio na het trainen, omdat ik voor mijn vakantie nog even wat droger wil worden. Gifstoffen worden beter afgevoerd merk ik ook.

@Ramon: de crea verhoogt je ATP-gehalte in je spiercellen en is dus nodig om harder en explosiever te kunnen trainen. De eiwitten zijn voor groei en herstel en nutteloos als het gaat om harder te kunnen trainen. Volgens mij is het onzin om de creatine door je eiwitten te gooien, omdat je cellen al vol zuurstof zitten als je getraind hebt. Mijn advies is alleen crea voor je training. Maar ook hier geldt weer voor iedereen is het anders,.. gelukkig maar.
                            Last edited by erwindezwart; 16-07-2007, 10:15.

Comment

Originally posted by erwindezwart View Post
                              Ik gebruik voor de training ongeveer 5 gram crea, en direct na de training een shake (40 gram, net ff meer als op de verpakking staat.). Verder niks en werkt perfect.
                              Maar voor iedereen is het anders natuurlijk. Ik merk wel dat ongeveer na een half uurtje trainen mijn ATP-niveau weer sterk zakt en dus ook explosieve kracht minder wordt.
                              Heb nu een schemaatje gemaakt met cardio na het trainen, omdat ik voor mijn vakantie nog even wat droger wil worden. Gifstoffen worden beter afgevoerd merk ik ook.

@Ramon: de crea verhoogt je ATP-gehalte in je spiercellen en is dus nodig om harder en explosiever te kunnen trainen. De eiwitten zijn voor groei en herstel en nutteloos als het gaat om harder te kunnen trainen. Volgens mij is het onzin om de creatine door je eiwitten te gooien, omdat je cellen al vol zuurstof zitten als je getraind hebt. Mijn advies is alleen crea voor je training. Maar ook hier geldt weer voor iedereen is het anders,.. gelukkig maar.
                              Dat snap ik allemaal alleen LucD had zoveel energie dat hij niet kon slapen.. en idd 45 a 30 min voor training en lekkere shake na training het werkt ook prima hier.. maar met alleen crea voor de training aan en niet op rustdagen is ook weer per crea verschillend ik ga het ook enkel 4 week gebruiken daarna 6 week niet voor mijn gevoel komt alles wel beter uit, maar ben ook nu net 2 week bezig met crea en whey shakes, en bulk dieet nu ongeveer 1 maand en in totaal 4 kilo erbij al! super voor mijn doen

groetjes

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X