aardappels bakken slecht??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• aardappels bakken slecht??

beste leden,

ik vroeg mij het volgende af, ik las laatst dat gebakken aardappels niet veel gezonder zijn dan patat.
    nou las ik ook dat kokosolie goed voor je is, zelf dat het een vetverbrandende werking zou hebben, nou vroe=g ik mij af of het nou slecht is om gebakken aardappels in de kokosolie te maken of dat dat juist gezond is.

alvast bedankt, greetz

Aardappels gewoon gebakken in olijfolie zijn wel degelijk stukken beter dan patat. Scheelt veel calorieën en de vetten in de olijfolie zijn beter (minder verzadigd vet en minder meervoudig onverzadigde calorieën, en meer enkelvoudig onverzadigde. Die zijn beter omdat de meervoudig onverzadigde de opslag van buikvet bevorderen.)
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

maar als je nou moest kiezen (gezondste) kies je dan gekookte aardappels, gebakken in olijfolie of gebakken in kokosolie??

Comment

olijfolie. Punt uit.
        Geniet, en drink met maten!

Comment

dus volgens jou maakt het niet uit, he en als je dan in olijfolie frituurt, is dat dan ook niet slecht??

Comment

Frituren is altijd slecht omdat je het product verzadigd met vetten. De hoeveelheid calorieeen neemt dan gigantisch toe. Het enige wat olijfolie voor heeft op andere vetten is dat het voornamelijk uit enkelvoedige onverzadigde vetten bestaat en dat is in de regel gezonder dan verzadigd vet ivm je bloedcholesterolwaarden.

Comment

Persoonlijk vind ik aardappelen gebakken in olijfolie niet echt lekker. Ik bak ze daarom altijd in vloeibare boter.

Daarbij moet ik wel zeggen dat ik bijna nooit geen aardappels eet en als ik dan een keer gebakken aardappelen eet dan wil ik ze wel lekker hebben

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                olijfolie. Punt uit.
                koken is toch beter voor de calorieen....als je die omega vetzuren wilt binnenkrijgen kun je beter een lepeltje pindakaas eten ofzo......

Comment

Als je ze toch al bijna nooit eet dan mag het ook best wel een keer lekker zijn toch? Zie het maar als een smokkelmaaltijd. Maar boter bevat veel verzadigde vetten!

Comment

Bij vloeibare boter valt dat erg mee

voedingswaarde per 100 gram:
                    vet 82 g
                    waarvan verz 9 gr
                    trans <1
                    enkelv onverz 42
                    meerv onverz 30

Comment

je lijkt me toch aardig op de hoogte...
                      vanwaar dan je vraag?

Comment

Ik heb geen vraag gesteld (althans niet in dit topic)

Comment

nee de vraag was van mij, en de reden dat ik dat wil weten is omdat je vaak hoort olijflolie/kokosolie zijn ged voor je, waarop ik me dan afvraag of het nog zo goed is als je er bv elke dag in frituurt.
                          want dan krijg je dus extra veel olie binnen en dat is gezond toch??
                          alleen we weten allemaal dat frituren ongezond is dus vroeg ik me af of de voordelen dan tegen de nadelen opwegen.

Comment

geloof me..de nadelen wegen zwaarder dan de voordelen. Je moet als je serieus bezig bent met je fysiek je inname van vetten zoveel mogenlijk beperken tot alleen het hoog nodige. En de vetten die je dan inneemt zouden dan eigenlijk van de beste kwaliteit moeten zijn. En dat is absoluut geen remia vloeibaar frituurvet!

Comment

ja oke dat snap ik, maar ik bedoelde frituren in olijfolie, maar ik ga ervan uit dat je dat ook bedoelt. niet frituren dus

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X